Istorie II. 28
Pr. Dr. Dorin Octavian Picioruș
*
Istoria începe
de oriunde
o privești
*
Vol. 2
*
Prima parte, a 2-a, a 3-a, a 4-a, a 5-a, a 6-a, a 7-a, a 8-a, a 9-a, a 10-a, a 11-a, a 12-a, a 13-a, a 14-a, a 15-a, a 16-a, a 17-a, a 18-a, a 19-a, a 20-a, a 21-a, a 22-a, a 23-a, a 24-a, a 25-a, a 26-a, a 27-a.
***
În anul 1824, la București, Sfântul Grigorie Dascălul[1] publica Dovedire împotriva eresului armenilor[2]. O carte pe care el însuși o tradusese.
Editată în română, cu litere chirilice.
Iar în Introducere, care poartă titlul: Cătră drept credinciosul Cetitoriu, Sfântul Grigorie spune că nimeni până la el nu a scris despre eresul armean în limba română[3]. S-a amintit despre acesta doar în teologia Sfântului Ioan Damaschin[4].
Și Sfântul Grigorie a întocmit cartea la Mănăstirea Căldărușani[5]. Prima secvență a cărții începe în p. 9 și e formată dintr-o traducere din Dogmatichi Panoplia.
Aici apare, în mod greșit, anul 443[6], în loc de 451, ca an al celui de Al-4-lea Sinod Ecumenic.
Însă se subliniază faptul că armenii s-au rupt de Biserica Sobornicească după Sinodul de la Calcedon și au rămas monofiziți[7].
Iar Sfântul Grigorie aduce dovezi ale umanității lui Hristos din Evanghelii[8].
*
Blogul lui Emil Brumaru[9] se numește Hobbitul[10] și a fost început pe 18 august 2007[11].
Design enervant, scris neîngrijit, texte scurte.
(fotografie)
Are 11 lincuri în blogroll, 19 fotografii personale, 16 lincuri spre articole despre el, în Dosar de presă[12] și un CV personalizat[13].
Din pagia Volume[14] aflăm cum se numesc cărțile sale. Prima carte a tipărit-o în 1970, la editura Albatros…iar poetul e „gustat” de cei cărora le place poezia pornografică.
*
Din 5 martie 2010 și până în 14 februarie 2013, Akismet[15] a protejat Teologie pentru azi de 164.334 comentarii spam/ nedorite. În timp ce, din 2006 până în 2013, numărul de comentarii și pinguri acceptate este de 7.344. De ce oare au mai mult timp de tine cei pe care nu ți-i dorești decât cei pentru care te ostenești zilnic?
*
Valeriu Cristea, în Bagaje pentru Paradis, vorbește despre bărbatul care îndrepta cărțile editate de comuniști. Acolo unde Dumnezeu era scris fără majusculă el majuscula cuvântul[16].
Am și eu acest obicei…de atenție. Nu pot să trec mai departe până când nu îndrept lucrurile.
Corectura, la mine, face parte din citire. La fel și sublinierile sau înscrisurile făcute pe carte. Când caut ceva în cărțile citite în foaie îmi caut însemnările, sublinierile…pentru ca să îmi aduc aminte pasajele de care am nevoie.
*
Noul Testament, în greacă, al lui Eramus a fost publicat în 1547[17]. Are 748 de pagini și a fost editat cu litere grecești greoaie.
Nu are note de subsol dar are imagini la început de carte. Și viniete.
Faptele Apostolilor încep în p. 350 și această pagină arată așa: (fotografie).
Ediția are împărțire pe capitole dar nu și pe versete.
*
Cătălin Frâncu[18], programator român, a început DEX online[19] în august 2001.
În iunie 2003 motorul de căutare conținea peste 20.000 de cuvinte. Din octombrie 2003 s-a mutat pe adresă ro.
Ghidul de exprimare corectă[20] a apărut în noiembrie 2003.
Pe 15 februarie 2004 DEX online trecuse de 30.000 de cuvinte.
Pe 9 mai 2004: 40.000 de cuvinte.
În august 2006: peste 283.000 de definiții incluse[21].
Și aici îi avem pe cei care au format baza de date a utilitarului DEX online[22].
[1] A se vedea: http://ro.orthodoxwiki.org/Grigorie_Dasc%C4%83lul.
[2] Sfântul Grigorie Dascălul, Dovedire împotriva eresului armenilor, București, 1824, în BAR, CRV 1207, p. 5-163.
[3] Idem, p. 7.
[4] Ibidem.
[5] Idem, p. 8.
[6] Idem, p. 9.
[7] Ibidem.
[8] Idem, p. 12.
[9] A se vedea: http://ro.wikipedia.org/wiki/Emil_Brumaru.
[10] Idem: http://www.hobbitul.ro/.
[13] Idem: http://www.hobbitul.ro/cv/.
[15] Idem: http://akismet.com/.
[16] Valeriu Cristea, Bagaje pentru Paradis, ed. a II-a, cu pref. de Livius Ciocârlie, Ed. Cartea Românească, București, 2007, p. 254. Cartea are 332 de p. în ediția de față.
[17] A se vedea:
[18] Proiectele sale online: http://catalin.francu.com/.
[19] A se vedea: http://dexonline.ro/.
[22] Idem: http://dexonline.ro/top.
Pingback: Istorie II. 30 | Teologie pentru azi
Pingback: Istorie II. 32 | Teologie pentru azi
Pingback: Istorie II. 35 | Teologie pentru azi
Pingback: Istorie II. 36 | Teologie pentru azi
Pingback: Istorie II. 39 | Teologie pentru azi