Pastorul baptist travestit în „Teofil Monahul” pe Facebook

Cruceru 1

Cei 10 ani de online m-au ajutat să am un mare atu: să cunosc foarte multe persoane care activează în online și evenimente, campanii, scandaluri petrecute la nivel online. Sunt o enciclopedie vie. Citesc, observ, adun, depozitez, știu. Informațiile despre oricine sunt importante cândva.

Iar cum eu am avut o lungă și insațiabilă „dispută” cu Pastorul Cruceru, asta m-a făcut să cam știu tot ce a produs el la nivel online.

De aceea, de vreo 2 ani urmăresc o nouă șaradă a lui Cruceru la nivel online (despre care, până acum, nu i-am spus decât soției mele) și anume: un cont de Facebook al lui, în care apare travestit ca Teofil Monahul.

Iar, pe Facebook, contul https://www.facebook.com/teofil.monahul.5 are 2.526 de prieteni, în cea mai mare parte ortodocși, crezând că „Teofil Monahul” chiar există. 

Însă Teofil Monahul din poză e Decanul și Pastorul baptist Marius David Cruceru de la Oradea. Pentru că e vorba de el.

Așa că „Teofil” Cruceru îi minte pe Facebook pe creștinii ortodocși, dându-se de „Monah”, iar ortodocșii care nu au știința…onlineului sunt „prieteni” cu „ortodoxul” care e baptist.

Cruceru 2

Trebuie eliminat sau nu de pe Facebook un astfel de cont fraudulos? Pentru ce are nevoie Decanul de la Oradea de o astfel de „travestire” în activitatea sa „predicatorială”? Predica se face cu cuvântul și nu cu minciuna, nu?

6 comments

  • Sarut dreapta si binecuvantati, Parinte!  Observ că aveți mulți „prieteni” din orașul și județul meu (Oradea, Bihor). Aș dori să vă arăt și o altă față a locuitorilor acestor meleaguri binecuvântate de Dumnezeu. Și anume, satul sfinților, unde fiecare gospodar înțelept e prieten cu sfinții lui Dumnezeu: http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6/satul-sfintilor-localnicii-din-delani-au-cate-o-icoana-pe-peretii-exteriori-ai-caselor-130336.html

    • Pr. Dr. Dorin Octavian Picioruș

      Dacă ne veți informa despre Bihorul ortodox, domnule Călin, de acolo, de la fața locului, vă vom mulțumi.

      Până acum am avut parte doar de perspectiva baptistă a Oradei și a Bihorului, pentru că doar baptiștii au vrut să vorbească cu mine și să îmi arate modul lor de a trăi și de a vedea lucrurile.

      Vă mulțumesc pentru articol. E foarte interesant!

      Iar a cinsti Sfintele Icoane este un act teologic, pentru că arată iubirea față de Sfinții lui Dumnezeu, care sunt în comuniune veșnică cu Dumnezeu. Cine nu îi cinstește pe Sfinți, nu Îl cinstește nici pe Dumnezeu cu adevărat, pentru că Dumnezeu e împreună cu Sfinții și Îngerii Lui. Perspectiva teologică, din nou reducționistă, de a cinsti un Dumnezeu fără Sfinții Lui, e totuna cu a spune că Dumnezeu „nu a reușit nimic” până acum.

      Însă Sfinții sunt exemplul magistral al prezenței și al lucrării lui Dumnezeu în viața oamenilor. Tocmai pentru că omul poate fi cu Dumnezeu în mod real, el se poate sfinți și îndumnezei. Iar Sfintele Moaște și Sfintele Icoane ne arată că materia se îndumnezeiește, că credința are impact pozitiv nu doar asupra sufletului, ci și a trupului și a oamenilor și a cosmosului întreg.

      Așa că e un obicei foarte frumos și deplin teologic să ai Sfinte Icoane în casă, pe afară, pe pereții exteriori, la răspântii de drumuri. Pentru că arătăm prin asta că lumea întreagă e a lui Dumnezeu și nu e a noastră.

      Numai bine domnule Călin! Mult spor în toate. Și azi să ne rugăm pentru toți cei adormiți din veac, părinți și frați ai noștri, ca pe toți să îi ierte și să îi miluiască Dumnezeu în Împărăția Sa cea veșnică!

  • Sărut dreapta şi binecuvântaţi, Parinte!  În primul rând eu vă mulţumesc pentru găzduirea şi amabilitatea dumneavoastră de a-mi răspunde. Şi am înţeles şi subtila dumneavoastră aluzie asupra faptului că am scris despre Sfinţii lui Dumnezeu cu s mic. Iertare. Şi vă mai cer iertare şi pentru faptul că v-am judecat, greşit, crezând că sunteţi în rătăcire. Însă, citindu-vă predicile, comentariile, diferitele analize si recenzii am înţeles că cel care se scufundă în apele învolburate ale lumii acesteia sunt eu, iar dumneavoastră, asemenea lui Hristos cel în Treime slăvit, urmându-I pilda şi învăţătura sunteţi cel care ne întindeţi colacul de salvare prin ţinuta, teologia şi purtarea dumneavoastră.Bunul Dumnezeu să vă ocrotească şi să vă îmbucure cu darurile Sale! Amin!

    • Pr. Dr. Dorin Octavian Picioruș

      Dumnezeu să vă binecuvinteze și să vă întărească, domnule Călin!

      Mă bucur dacă Dumnezeu v-a luminat în ceea ce mă privește. Pentru că eu acesta sunt: un om care îi îmbrățișează pe toți oamenii și le vreau tuturor binele, prin ceea ce scriu și editez la nivel online.

      Tocmai de aceea nu îmi plac partizanatele, vorbirile pe la colțuri, datul cu presupusul sau bârfele. Eu ceea ce am de spus spun pe față, munca mea e la vedere, cine înțelege, înțelege, cine nu, nu.

      Pentru că eu doresc ca toți oamenii să se lumineze privind profund lucrurile, să caute, să experimenteze, să dorească să fie întotdeauna alții, și nu urmăresc să storc pe cineva de bani sau să îmi fac acoliți sau trupă de șoc la nivel online.

      Vă doresc numai bine și să priviți profund pe toți oamenii!

  • Da hoți mai sunt baptiștii ăștia! Nu mai știu ce să mai facă, cum să mai fure credincioși de la ortodocși. Cum se numește asta: spionaj pastoral? Când te acostează sunt numai miere și lapte, dar mai apoi vezi că umblă numai cu hoții. Eu nu cred că a fi creștin înseamnă a încerca să-i înșeli pe oameni în felul ăsta josnic.

    • Pr. Dr. Dorin Octavian Picioruș

      Se numește prozelitism, domnule Dorian!

      Și agasarea continuă a ortodocșilor, din partea baptiștilor, se face pe premisa că ne consideră „păgâni”. Pentru ei, Botezul nostru, al Bisericii, e „un non-botez”, pentru că noi suntem considerați de ei a nu fi „creștini”. Numai după ce le batjocoresc Sfântul Botez, printr-o singură afundare netradițională în apă, la ei, în casele lor de rugăciune, numai atunci îi consideră „botezați” pe creștinii apostați de la Ortodoxie.

      Dar ei fac toate aceste „convertiri” și manevre predicatoriale în România pentru că creștinii noștri le permit să le facă și, mai ales, cască gura la ei.

      Și ortodoxul de ieri, care nu venea la Biserică, care nu citea Scriptura, apostaziază de la credința Bisericii și devine baptist, adică un eretic, începe să aibă „multă evlavie”, „dor” de citi, de postit, de rugăciune.

      Însă ce l-a oprit până acum din rugăciune? Și de ce până acum nu citea Dumnezeiasca Scriptură și, deodată, l-a apucat cititul?

      Pentru că nu „credința” îi animă, ci alte interese. Cel mai adesea lipsite de conștiință.

      Așa că, dacă vrem să facem ceva cu baptiștii, cu adventiștii, cu penticostalii…putem face numai un singur lucru: să fim tot mai ortodocși prin teologia și viața noastră și să combatem, la modul inteligent și doct, acțiunile lor prozelitiste!

      Numai bine, domnul Dorian, și vă mulțumesc pentru comentariu!

Dă-i un răspuns lui Dorian Costache Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *