Manipularea căutărilor şi a traficului pe web

Readucem în prim plan, pentru că e deplin actuală situaţia, un articol al lui Costin Ionescu, din 16 ianuarie 2006, despre chestiunea în speţă: Batalia pentru indexare pe net naste monstri

Printre altele, în acest articol, autorul spunea şi următoarele lucruri, personalizându-şi exemplele:

„Un alt portal de Internet, Home.ro, ofera gazduire gratuita pentru pagini personale. Acestea pot include orice la aparitia lor, dar multe sunt inchise pe parcurs, daca nu imediat dupa indexarea lor pe Google si Yahoo!.

Asa se face ca, de exemplu, la cautarea „Sabrina Tiller nude“ pe Google, unul dintre rezultate este intr-o pagina desfiintata a Home.ro (www.home.ro/no_user.html – trimitere din Google cu „nadja tiller nude“ si „sabrina ferilli nude“). Pagina desfiintata nu este chiar goala: ea detine linkurile esentiale ale portalului, dar si reclama la o imprimanta, la un serviciu de telefonie mobila sau la un alt website, care, probabil, aveau un alt target decat individul care dorea sa o gaseasca pe Sabrina Tiller goala pe Google.

O alta tehnica este parsarea sau copierea partiala sau completa, intr-un alt format, a continutului altui site. Practica este suficient de extinsa in Romania pentru a nu mai fi nevoie de exemple. Doua trebuie insa mentionate: Traficdublu.ro si Cautari.ro, care parseaza efectiv indexarile de rezultate ale motoarelor mari de cautare, garantand astfel ca vor include cuvantul cautat si se vor plasa undeva sus printre rezultatele Google. Prin parsare, site-ul care o foloseste se poate clasa mai sus in lista motorului de cautare decat cel de unde provine continutul, daca detine o tehnica de indexare mai buna.

Alte tehnici, pe care specialistii le considera invechite, pot fi intalnite inca pe site-uri precum GhidAfaceri.ro (listare de cuvinte-cheie pe homepage) sau includerea de cuvinte-cheie si imagini intr-o celula html foarte mica, ce le face invizibile pe pagina”.

Cu alte cuvinte nu contează conţinutul siteului, articolele, valoarea lor ci modul lor de indexare, cuvintele cheie din titlu şi poziţia pe care o ocupi în motoarele de căutare care te publicitează.

Monica Cercelescu, pe 24 octombrie 2005, vorbea despre keyword marketingul sau marketingul cuvintelor-cheie, în articolul: Cuvintele-cheie saboteaza brand-ul.

Autoarea scria în acest articol:

„Motoarele de cautare „stiu“ sa faca sortarea listei in functie de relevanta site-ului pentru informatia cautata. Dar unii titulari de site-uri insereaza cuvinte ascunse in codurile-sursa, cu scopul de a obtine o indexare automata sub cuvinte-cheie care nu au legatura cu continutul site-ului si sa profite astfel de un trafic suplimentar. Atunci, lista incepe sa fie manipulata, iar cautarea – deturnata catre rezultate fara relevanta care apar la inceputul listei, desi nu contin informatiile cautate. Aceasta insertie poate avea loc cu acordul titularului marcii inregistrate. Marile companii au obiceiul sa insereze, cu acordul titularilor, nume de actori, sportivi etc., cu care au contracte de publicitate. Dar atunci cand insertia unui meta tag corespunzator unei marci inregistrate s-a facut fara acordul titularului, devin incidente dispozitiile legilor referitoare la concurenta neloiala si contrafacerea marcilor.

Multe marci sunt parazitate sistematic prin astfel de metode, iar prejudiciile sunt imense. Pe langa deturnarea clientelei si crearea confuziei in randul potentialilor clienti cu privire la sursa si calitatea produselor companiei, diminuarea valorii publicitare a marcii respective, ca urmare a diminuarii distinctivitatii, este o chestiune care trebuie luata in serios de catre titularii marcilor atacate in acest mod”.

Adică introduc cuvinte cheie care nu au nimic de-a face cu ce scriu acolo, pentru ca să atragă pe vizitatori de tot felul. Şi cine poate să atragă decât fotbaliştii, vedetele, cancanurile, materialele porno şi politica?

În plaforma wordpress se practică din plin manipularea prin accesări multiple de la alt ip, prin cuvinte cheie senzaţionaliste şi prin politica comentariilor libere, în care omul îşi varsă năduful, fără să îl intereseze de articolele tale.

Însă e drept, asta e mică manipulare în comparaţie cu a vinde Coca Cola, Playboy sau petrol.

Pr. Dorin.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *