Teologie pentru azi

O platformă ortodoxă pentru o reală postmodernitate

Să luăm aminte la strategii de marketing predicatorial! Studiu de caz: „misiunea” baptistă din România.

Vă vom prezenta, direct de la sursă [prietenii ştiu de ce], cum arată domnii care cred că România mai trebuie să fie odată evanghelizată pentru că aici e doar…teren arabil. Odată vreme, veneau surorile şi fraţii cu Biblii [nu cu Sfinte Scripturi, cu Biblii] sub braţ, tipărite în română în regiuni necunoscute ale globului şi te întrebau, printre altele: De ce se îmbracă preoţii în reverende?

Dăm fotografia, provenită din surse sigure:

botez-marca-1.jpg

Pastorul baptist oficiant al „botezului” celor îmbrăcaţi în alb are…reverendă furată de prin împrejur.

Dar ce simbolizează roba de pe dv. d-le pastor?

Cine v-a spus că primii creştini se îmbrăcau în alb?

Aţi pus şi dv. Sfânta Cruce pe Biblii şi pe bisericile dv.?

La ce bun, dacă e un simplu instrument roman de tortură ?

Aţi furat sărbători ortodoxe de la noi. La ce bun?

Nu vă enervaţi că vă întrebăm!

Sunt întrebări legitime.

Să mergem mai departe!

Raport de misiune baptistă, 9 august 2007

Prin harul maret al Domnului Isus, am fost binecuvantati, noi studentii de la Universitatea Emanuel impreuna cu tineri de diferite varste din biserica pastorita de fr. Marius Cruceru, din Alesd, un total de 21 de tineri, ca si in acest an, sa putem fi parte in lucrarea de slujire a celor pentru care El si-a dat viata.

Asadar, misiunea noastra a echipei destinate sa slujeasca in Oltenia, Scornicesti, a inceput printr-o sesiune de training in evanghelizare sustinuta de fratele David Tippit (SUA), la Beius.

In data de 12 iulie, joi, intreaga echipa ne-am deplasat la Beius, la cofetaria “The Bridge”, care ne-a fost pusa la dispozitie de proprietarii acesteia pentru a ne desfasura activitatea. Acolo l-am intalnit pe fratele David si am avut pentru inceput un timp de cunoastere reciproca, si partasie unii cu altii. Ne-am familiarizat cu proiectele desfasurate si am lucrat fiecare dintre noi la formarea unei piscine destinate copiilor de la orfelinatul din Beius.

A doua zi, vineri, am avut din nou timp de partasie impreuna ca echipa, avandu-l ca lider pe fr David Tippit, am vizitat orfelinatul si ne-am bucurat de timp petrecut impreuna cu copiii de acolo.

In urma binecuvantarii primite prin rugaciune, am pornit sambata cu doua micro-buse spre Sconicesti, ajunngand seara, la centrul crestin, unde urma sa stam in aceasta perioada a misiunii.

Fratele misionar din aceasta zona, Iosif Varan era cel care avea sa ne coordoneze pe intreaga perioada. Asadar dansu ne-a impartit in echipe, duminica pentru a sluji la bisericile din zona: Scornicesti, Bircii, Oporelu Beria, Icoana si Floru, Valea Merilor, unde fiecare dintre tineri au slujit fratii prin imbarbatare si Cuvant proaspat din partea Domnului.

Intreaga saptamana care a aurmat a fost destinata sa acopere o arie cat mai larga, aa Olteniei. Asadar luni am avut ca obiectiv familiarizarea cu oraselul Scornicesti, vizitand centrul orasului. Din nou am fost impartiti in echipe si am mers prin oras, pentru prima zi de evanghelizare personala. Pentru timpul de seara, au fost invitati tinerii cu care discutasem, la diferite sporturi la sala de sport din centru, pentru a initia relatii de cunoastere cu ei, in vederea impartasirii Evangheliei, mai apoi.

Urmatoarea zi, marti, am inceput evanghelizarea propriu-zisa in satul numit Poboru. Aici, avand in vedere contextul in care se gasea intreg satul, faptul ca de o aumita perioada de timp, nu aveau deloc apa, modul nostru de a interactiona cu oamenii a fost unul diferit. Am intrat in sat ca premergatori, anuntand satenii ca va veni o cisterna cu apa, deci sa-si pregateasca vasele necesare pentru a colecta apa. Au fost doua cisterne cu apa care au circulat prin intregul sat, iar noi vesteam Evanghelia si cantam laude Domnului si cantari de chemare, in timp ce oamenii primeau apa, atat de mult dorita.

Pentru timpul de seara au fost invitati cu toti sa ne bucuram impreuna la caminul cultural de un program sustinut de tinerii misionari si doua mesaje biblice in final.

Miercuri, ne-am oprit in satul Oporelu Beria, unde din nou ne-am divizat in echipe si am pornit in directii diferite pentru a cuprinde cat mai mult, in vederea evanghelizarii personale. Tot aici am vizitat si un frate destul de nou in credinta, pentru care ne-am rugat si l-am imbarbatat si am fost totodata fiecare incurajati sa auzim marturia dansului. Mai apoi am vizitat un om care avea dorinta arzatoare sa-L urmeze pe Domnul Isus, si ne-am rugat si l-am incurajat, deasemenea. Revenind in Scornicesti, seara ne-am intalnit cu tinerii din centru la un campionat de fotbal organizat, incheiat cu un mesaj evanghelistic, indreptandu-ne apoi spre centru orasului, unde am cantat, incercand sa abordam tinerii de acolo.

Ziua de joi a fost destinata evanghelizarii in Bircii, satul unde este o biserica baptista vie, pastorita de fr Nelu Maior. Aici am avut un timp de partasie impreuna in biserica, in urma caruia am pornit prin sat impreuna cu tineri din biserica locala. Seara, fiind zi de inchinare cu intreaga biserica, am participat ca echipa, fiind invitati satenii cu care vorbisem, fratele David Tippit avand un mesaj evanghelistic.

Vineri, am reusit sa cuprindem pentru evanghelizare doua sate, si anume Icoana si Floru. Din nou am fost impartiti in echipe cat mai echilibrate si impreuna cu cativa tineri localnici am pornit in directii diferite pentru evanghelizarea satenilor si totodata imbarbatarea unor frati membrii in biserica locala. Seara, ne-am intors in centrul Scornicestiului, unde am organizat o seara de film cu mesaj crestin, s-au cantat cantari impreuna cu tinerii din biserica din Bircii, si s-a discutat cu unii dintre tinerii prezenti acolo.

Sambata, a fost ziua de relaxare pentru fiecare dintre noi, in care am vizitat impreuna cu intreaga echipa casa lui Nicolae Ceausescu, dupa care a urmat un pranz pe care l-am avut impreuna la padure. Seara, a fost timpul in care fratele care ne-a fost lider si bun prieten in tot acest timp, fratele David, a avut pentru fiecare dintre noi cuvinte de apreciere, luandu-si astfel ramas bun, urmand ca a doua zi dimineata sa plece.

Ziua Domnului, duminica a fost petrecuta de fiecare dintre noi in biserici diferite, fiind din nou impartiti pe echipe pentru a sluji in cat mai multe biserici. Seara, intreaga echipa a fost prezenta in Bircii pentru a sluji si a impartasi impreuna cu fratii de acolo experientele dobandite pe parcursul acestui timp de misiune. Dupa inchiarea in biserica, fr Nelu Maior a dorit sa afle opinia fiecaruia dintre membrii echipei cu privire la lucrarea din Scornicesti, care sunt puctele tari si ce ar trebui imbunatatit, asadar a fost o seara deschisa, in care am impartasit unii cu altii experiente din misiune.

Intreaga noastra lucrare in Oltenia s-a incheiat, insa nu s-a incheiat misiunea pe care o vom continua fiecare dintre noi, acolo unde Dumnezeu ne-a asezat. Suntem mult recunoscatori Tatalui Ceresc pentru toate invataturile si experientele personale pe care ni le-a daruit fiecaruia in parte si ca echipa. Intreaga onoare si Slava I se cuvin, doar Lui!

Ioana Dancu, studentă UEO

*

Deci evanghelizarea începe de la cofetărie, trece prin orfelinat şi ajunge la Scorniceşti [probabil să aducă un omagiu d-lui Ceauşescu, care le-a dat privilegii bogate], la Scorniceşti, unde nu există evanghelizare şi unde oamenii de acolo sunt ostrogoţi sau chinezi.

Dacă pentru un miting ţi se cere aprobare legală, pentru o evanghelizare mică, care e în afara legii statului român, nu se cere nimic. Deci o acţiune ilegală, mereu ilegală…Însă, domnii primari şi oficialităţile, dacă sunt cu culoare neidentificată primesc bani sau închid ochii, dacă sunt din congregaţie deschid porţile cu multă încântare.

Domnişoara studentă Ioana Dancu a uitat, din greşeală sau din viteză, să spună ce credinţă aveau cei pe care ei iau evanghelizzat cu forţa, cu apă şi cântece din scripcă.

*

Aceştia sunt evanghelizaţii ostrogoţi din Scorniceşti şi din împrejurimi

100_5274.jpg

100_5268.jpg

100_5307.jpg

100_5202.jpg

100_5292.jpg

După cum se observă, oamenii sunt cutremuraţi de credinţă, veniţi din convingere să bea apă, şi sunt săraci…Un motiv în plus, să aduci în maşini luxoase, cumpărate din afară, nişte bani, cu provenienţă de maximă transparenţă şi să pari un…înger salvator.

O mică sugestie: dacă doriţi să îi convingeţi de faptul că vă pasă de ei mutaţi-vă în comuna lor şi puneţi mâna pe sapă alături de ei. Altfel o să vă vizualizeze mental ca pe Gigi Becali, care dă cu banii pentru că are, dar nu stă în mizeria lor.

Baronii baptişti se întorc acasă fără nicio amendă, intră în jurisdicţia altora cu nesimţire extremă, dau câteva tone de apă şi zece Biblii [nu: Sfinte Scripturi] şi apoi scriu cronica evanghelizării, crezându-se Sfântul Pavel dinTars, care străbate întreaga Europă, Africa şi Asia cu piciorul şi barca.

*

Dacă vreţi să ştiţi despre „martirii” baptişti citiţi… aici.

*

Dorim să ştim[interes personal] dacă acest domn

oti.jpg

are dosar de turnător sau nu, dacă a fost disident sau nu şi cum a plecat la studii, dacă se poate. Asta pentru că pe PFP Teoctist toată lumea l-a făcut cum a vrut.

*

Cât e folclor şi cât e adevăr în această carte?

poster.jpg

*

Iată şi cum arată echipa de misionari străini venită la Scorniceşti ca să îi misioneze [vorba unui tânăr baptist de aseară] pe românii ortodocşi.

echipa-misionari.jpgre.

Probabil singurul lucru pe care îl ştiu despre România e…Dracula şi Ceauşescu, că tot sunt ei la Scorniceşti.

Primarul de la Scorniceşti ce hram poartă?

Ce ştiu băieţii şi fetele astea zâmbitoare despre sensibilităţile şi durerile poporului român?

Le-a vorbit în engleză? Cred că au înţeles tot oltenii.

*

Pentru cei cărora le place rockul, dumnealor au nevoie de trupe hard-rock.

Se observă în poză:

fratii-slovaci-la-alesd.jpg

*

În România fiecare are dreptul la o credinţă a lui, are dreptul la organizare proprie, la constituire de cult dacă au membrii îndeajuns de mulţi, la fair play.

Există o luptă furibundă în a ne fura credincioşii sau nu?

Avem de-a face aici cu evanghelizare sau cu trecerea peste orice limită legală şi a bunului simţ?

Imaginaţi-vă că mâine mă duc să evanghelizez cu două microbuze cu steme patriarhale, încărcate cu dolari şi cadouri, într-o comunitate baptisă din Oradea, care e … „paşnică”.

Cu ce fel de pâine şi de flori o să mă primească?

Au dreptul să fie recalcitranţi cu mine sau nu?

Cum se numeşte când te duci undeva cu forţa?

Cum se numeşte când te faci că eşti frate cu Dumnezeu, dar mergi cu dracu?

Cum se face că se duc numai în comunităţile sărace şi unde văd că există mici probleme cu preoţii ortodocşi sau oamenii sunt pasivi şi nu zic nimic?

Acţiunea dumnealor este identică cu a florăreselor din Bucureşti.

La fiecare colţ de stradă era o „florărie” ambulantă ieşită din trotuar şi niciuna nu avea autorizaţie. Astăzi gheretele au fost ridicate cu forţa iar unii invocau faptul că s-au dus la Dan Diaconescu la televizor ca să-i lase pe mai departe acolo. Adică unde dai şi unde crapă.

Dumnealor se duc şi îşi montează florăria misionară acolo unde văd că oamenii tac din gură. Asta nu înseamnă că e şi legal şi e şi de bun simţ, domnii mei!

Cred că e de ajuns pentru această seară.

Vă urăm să aveţi puterea să vă rugaţi în linişte şi să meditaţi la ce înseamnă delicateţe de suflet.

Dacă credeţi că e bine ca şi ortodocşii să vină în forţă să vă evanghelizeze, daţi-ne mesaje de adeziune. Însă cred că va fi cu ira şi cu abanegatio in excesum.

Pr. Dorin.

Did you like this? Share it:

Previous

Un film…..o Icoana

Next

O lacrimă…

34 Comments

  1. Unu...

    Se pare că sunt probleme şi în altă parte. Interesant!!! Dar de ce nu sunt mai trasparenţi?

    Ţine-o tot aşa, părinte! Uneori e bine să se ştie…

  2. Merci. Se pare că nu vrea să se ştie.

  3. Starceanu Bogdan

    Peste tot pe unde dai de ei, ca sunt baptisti, adventisti sau penticostali, numai dupa „evanghelizat” sunt, ca dulaii dupa pisici. De multe ori devin ridicoli si crestinul cu mintea la cap se cam fereste de ei ca ii „innebuneste cu versete” (citat din declaratiile unor crestini ortodocsi). Astfel de comportamente imi aduc aminte de metodele sectei Scientiste sau ale altor ramuri ale acesteia.
    Au transformat cuvantul Scripturii in fetish. De fapt inchinandu-se la Biblie l-au indepartat pe Dumnezeu.
    Ma intreb la WC sau cu nevasta in pat tot in versete vorbesc? Ducand comicul aproape de absurd ascultati predicile unor astfel de pastori pe posturile tv, gen otv sau b1-tv sa va convingeti cat de penibili si caricaturali sunt in gesturi, mimica, cuvant si fapta.

  4. Mulţumim frumos Bogdan pentru completările cunoscute de la faţa locului. Şi noi spunem mai puţine decât ştim despre dumnealor. Însă, se pare, că nu au nicio igienă a bunului simţ în ceea ce ne priveşte.

    Cultele neoprotestante din România, după ce au văzut că românii ortodocşi nu se lasă de credinţa lor cu una cu două, au ajuns la concluzia că trebuie să îşi adapteze cultul şi imaginalul la această cerinţă a publicului postdecembrist.

    De aceea apar tablouri religioase în cultul lor şi în casele lor, însemne ortodoxe pe casele lor de rugăciune, pe materialul de colportaj,gesturi, haine, cuvinte, expresii furate din tradiţia şi teologia ortodoxă…toate pentru ca să pară cât mai „fraţi” cu noi.

    De ce nu se duc cu mâna goală la evanghelizat ci merg cu bani, produse şi cărţi? Ce s-ar întâmpla cu Gigi Becalui fără vreun şfanţ s-ar întâmpla şi cu misiunile neoprotestante.

    Aşa că trebuie să ne aşteptăm la şi mai multă obrăznicie din partea lor.

  5. Ce a replicat cred. baptist Ciprian Simuţ acestei poziţii a noastre:

    „Mântuitorul i-a trimis pe ucenici în toată lumea să facă ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui, al Fiului şi al Duhului Sfânt. Tot Domnul Isus le spune ucenicilor ca să-i înveţe pe aceşti viitori ucenici să păzească tot ceea ce le-a poruncit. (Matei 28:19-20)

    Botezul viitorilor ucenici era făcut pe baza acceptării conştiente a credinţei. Deşi unii erau botezaţi cu “toată casa lor” (1 Corinteni 16:15; Fapte 16:35, Fapte 18:8), cei mai mulţi erau adulţi. Se făceau responsabili de credinţa lor acceptând-o în deplină cunoştinţă de cauză.

    Hainele albe sunt simbolul, la fel cum rochia miresei este albă. Metaforele biblice, de exemplu cele din Apocalipsa, asociază hainele albe cu neprihănirea. Hainele albe ale catehumenilor botezaţi reprezintă mărturia unui cuget curat (1 Petru 3:21). Botezul este o mărturie, nu o curăţie de păcate. Botezul este mărturia unei realităţi soteriologice împlinite în clipa mântuirii.

    Mărturia lor este că prin jertfa lui Cristos ei au murit împreună cu El (simbol reprezentat de scufundarea în apă) şi învierea cu El (simbol reprezentat prin ieşirea din apă). Identificarea cu Cristos este mărturisită înaintea Bisericii şi a lui Dumnezeu. Credinţa, care este un dar de la Dumnezeu, nu o faptă a omului, obţinută prin iniţiativa lui Dumnezeu, nu câştigată pe drept de Cristos, i-a mântuit.

    Astfel, toată gloria este a lui Dumnezeu în Cristos, nu a omului. Filipeni 1:6 afirmă că s-a început o lucrare bună, iar apostolul Pavel asigură că acea lucrare va fi dusă la bun sfârşit. În toată lucrarea lui Dumnezeu fapta omului nu cântăreşte nimic nici la mântuire, nici la menţinerea. Cu alte cuvinte, omul trăieşte doar prin har, prin dragostea lui Dumnezeu.
    Datorită grijii şi dragostei lui Dumnezeu, omul prin lucrarea Duhului se îmbracă cu toată armătura lui Dumnezeu (Efeseni 6).

    Asta presupune o luptă cu cel rău, dar în plan spiritual. Omul nu are de luptat împotriva cărnii şi a sângelui ci împotriva căpeteniilor, domniilor, stăpânitorilor, a duhurilor răutăţii care sunt în locurile cereşti (parafrazat Efeseni 6:12). O lucrare făcută din iniţiativă divină (mântuirea) realizată pe baza harului şi a dragostei lui Dumnezeu nu este continuată prin carne, sau prin fapta omului.

    O lucrare spirituală nu poate fi menţinută prin puterea omului. O lucrare spirituală nu poate fi ţinută şi dusă la bun sfârşit decât în puterea Duhului.

    În Romani 8:13 apostolul Pavel vorbeşte despre omorârea faptelor trupului prin Duhul, nu prin puterile omeneşti fără intervenţia Duhului.

    Istoria consemnează faptul că deşi era ilegal să crezi în Dumnezeu şi să Îl mărturiseşti pe Cristos ca Domn şi Mântuitor, creştinii nu s-au supus legilor statului ci au vorbit şi au mărturisit despre Cristos. Şi-au asumat credinţa şi au plătit cu viaţa. Chiar părinţii Bisericii au avut de suferit pentru că au încălcat legea imperiului roman şi au mărturisit pe Mântuitorul lor.

    Mulţi au plătit cu viaţa îndrăzneala de a evangheliza pe păgâni.
    Biserica ortodoxă ar fi mult mai numeroasă şi mai vie dacă ar face evanghelizare. Este numită în articolul lui Dorin “forţată” însă nu este forţat nimeni. Cine vrea vrea, cine nu nu. Nici Domnul Isus nu i-a forţat pe oameni să creadă.

    Dacă statul emite legi contrare Scripturii, care este datoria bisericii? Interzis este prozelitismul, care este definit remarcabil de prost. Biserica nu ar trebui să se teamă de stat, şi nici nu ar trebui să depindă în vreun fel de stat. E drept, biserica funcţionează şi vieţuieşte şi e drept să se supună legilor statului. Dacă aceste legi sunt contrare principiilor Scripturii, biserica ar trebui să reacţioneze.

    Concluzia este că articolul de mai sus este un afront adus părinţilor bisericii care au murit pentru credinţa lor într-o vreme în care statul considera ilegală credinţa creştină şi pedeapsa era moartea.”

  6. Sebastian M.

    Domnule Dorin,
    Nu inteleg reactia dumneavoastra la aceste evenimente unde au participat cativa studenti, sacrificand din vacanta lor, in timp ce altii sunt in discoteci,baruri si cluburi… Si apoi va ingrijorati ca se vor duce prea multi credinciosi la baptisti? sunteti biserica majoritara, nu stiu de ce sa va ingrijorati. Veti spune ca nu va ingrijorati,nici nu trebuie! Ar trebui sa va ingrijorati de credinciosii dumneavoastra care merg de cateva ori in viata la biserica, care nu stiu bine in ce cred,care in noaptea de inviere au umplut dicotecile anul trecut, dar isi spun crestini! Astia sunt credinciosii dumneavoastra, sau cei care merg in fiecare duminica la Biserica si cei din manastiri? Ca la cei din manastiri nu cred ca a mers cineva cu „marketingul baptist”. De ce nu vedeti standardul de moralitate din tara? violuri, talharii, crime s.a.m.d. de cine sunt facute? De credinciosii neoprotestanti? Nu prea cred! E mai bine sa fii ortodox in pacat dar impacat cu propria constiinta ca nu ti-ai „tradat” traditia? Sau traditia e frumoasa, am luat obiceiuri de peste tot si ne-am imbogatit spiritual? Cum raspunde Biserica Ortodoxa de starea in care se afla Romania? Se lupta sa isi aleaga conducator si critica pe ceilalti?
    Daca e asa usor ce au facut baptistii, faceti si dumneavoastra o calatorie in praful Olteniei, duceti apa la oameni, cantati-le, aratati-le dragostea aceea neprefacuta pe care neoprotestantii ziceti ca nu o au.

  7. Domnule Sebastian, probabil sunteţi unul dintre cei care au făcut „evanghelizare” acolo.

    Noi avem preoţi ortodocşi la Scorniceşti şi prin împrejurimi şi când aţi intrat pe terenul de acolo aţi intrat pe terenul unei episcopii ortodoxe, unde aţi fost lăsaţi în mod suspect să predicaţi, în afara legislaţiei statului român.

    Vă dau o sugestie: mergeţi şi la musulmani, la evrei şi la hinduşi şi predicaţile Evanghelia. Apoi îmi daţi un email ca să îmi spuneţi cum vă aflaţi. Asta dacă mai sunteţi vii.

    Profitaţi de neregulile noastre organizatorice, de bunul nostru simţ şi de amaibilitatea noastră, de aceea vă permiteţi să intraţi cu bocanicii în viaţa acelor bieţi oameni.

    Vi se pare că după ce aţi plecat dv. sunt mai bogaţi, mai fericiţi, mai sănătoşi?

    Mă îndoiesc.

    Unele lucruri nu se pot schimba într-o zi şi nici cu trei legături de mâncare.

  8. Sunteţi genial părinte! hard-rock, nu?
    Şi Şeicaru cântă tot hard-rock, nu?

  9. otniel veres

    Domnule Piciorus
    asa ca sa fiti up to date. baptistii chiar merg la musulmani, evrei, etc. citi ortodocsi merg?

  10. Domnule Lucian, dacă vreţi să vă dăm discografia hard-rock a ultimilor 50 de ani o putem face. Şi ştim să facem diferenţa între hard-rock, trash, black metal, hip hop, pop dans şi folk. Aţi fost la „Folk you” în vara asta?

    Însă ne-am gândit că cei din fotografie, ca să nu adoarmă ascultând efeminatele cântece de chitară ale cultului, le-ar prinde mai bine ceva mai cu….nerv, dacă tot e cu coarde.

    Aţi putea fi şi dv. „mai genial”, dacă nu ne-aţi considera mai puţin versat în cele ale timpului nostru.

  11. otniel veres

    „pop dans” – asta e un nou stil? stiam ca e pop dance.
    a propos, se zice imaginar, nu imaginal, cum ati scris intr-un mesaj. cam multe greseli pentru cineva cu pretentiile dvs.

  12. D-le doctorand Vereş,

    dacă nu aveţi musulmani sau evrei la Oradea sau de unde mai sunteţi, veniţi la Bucureşti cu un detaşament de infanterie baptist şi vă duc eu la porţile unei sinagogi şi apoi la porţile unei moschei, unde sunt oameni „amabili la culme” şi o să vedeţi ce evanghelizare iese. Beton, nu alta!

    Asta în România tuturor posibilităţilor. Ce s eîntâmplă dacă mergeţi în ţările alea unde oamenii sunt decapitaţi pentru că zic ceva de imaginile lui Mahommed? Aţi avea mai mulţi „martiri” decât credincioşi în viaţă, dacă aţi fii tot la fel de de „hotărâţi” cum sunteţi cu noi.

    Problema e că dv. nu aveţi umor şi credeţi că omul e o tablă de hârtie fără nicio adâncime şi se schimbă în trei clipe la suflet.

    Păcat că sunteţi prea tânăr la minte ca să aveţi o vedere atât de adâncă despre ce înseamnă credinţa ortodoxă.

  13. Sebastian M.

    musulmani, la evrei şi la hinduşii au un standar mai mare de moralitate decat cea mai mare parte a credinciosilor bisericii majoritare.Nu ati raspuns intrebarilor puse de mine, dar stiam ca nu aveti ce sa raspundeti.Si ar mai fi un amanunt,nu am fost acolo, am aparat aici doar principiul libertatii de exprimare si cunoasterii, atata timp cat ei nu stiu decat regulile ortodoxe, nu stiu cata libertate de alegere si cunoastere au acesti credinciosi.

  14. Domnule Vereş „imaginar” e una iar „imaginal” e alta. Există şi: imaginalitate, iconic, iconografic etc.

    Dv. v-aţi dat seama că am venit pe net şi aţi început să scrieţi. Dar eu vă scriu stând la masă şi mâncând şi mă opresc să vă mai scriu.

    Mai treceţi şi dv. cu vederea eroarea cu pop dance-ul, că am scris cum se citeşte şi nu cum se scrie.

    Şi dv. greşiţi când e la repezeală, nu e nicio noutate. Însă eu mă uit la duhul comunicării, mai mult decât la scris. Aţi putea face şi dv. asta.

  15. Domnule Sebastian şi alţii ca dv., cred că aţi început să mă confundaţi cu ghişeul de informaţii publice.

    De starea din ţară e de vină toţi care trăim aici, şi nu numai unii. Noi am ripostat faţă de acţiunile ilegale ale dv., atâta timp cât acolo, în Oltenia, sunt preoţi ortodocşi care fac toate rânduielile şi nu e un spaţiu al nimănui.

    Dv.vă duceţi nechemaţi. Vă duceţi cu forţa la oameni. Aşa s epractică şi la Bucureşti. Se iese seara, în grupuri şi se duc fraţii voştri şi bat din uşă în uşă ca să vorbească oamenilor.

    Însă nu i-a chemat nimeni. Vă duceţi prin ţară numai pentru că aveţi bani pompaţi din afară, nu pentru că sunteţi amabili.

    Nu cred că vă daţi mâncarea de la gură.

  16. foarte interesant mesajul dumneavoastra si multe lucruri percutante
    sunt tot mai agresivi sectantii astia si folosesc cele mai noi tehnici de comunicare, avand fonduri impresionante
    uitati aici o analiza a altui fenomen religios de la noi, biserica scientologica http://brandidentity.wordpress.com/2007/03/16/marketingul-religiei-cazul-bisericii-scientologice-i/

  17. Domnul ISUS a spus sa fim pescari de oameni si ca ne trimite ca mieii in mijlocul lupilor, dar sa fim sireti ca serpii si blanzi ca porumbeii. Dumneavoastra sunteti cumva mieii, sunteti trimiti sa vestiti evanghelia in mijlocul neoprotestantilor, in mijlocul nostru al lupilor care devoram tot? ar trebui sa va intrebati despre cine vorbeste Domnul Isus cand se refera la lume: la un grup mic de credinciosi neoprotestanti, ma insel, nu am fost niciodata majoritate, asta ar trebui sa dea de gandit tuturor celor care citesc acest blog si ne numesc secte. Sa ne cunoasteti mai bine pe noi neoprotestantii si apoi sa vedeti ca sectele nu suntem noi. Multumesc!

  18. Trebuie să ne cunoaştem reciproc şi să nu mai încercăm să ne păcălim unii pe alţii cu amabilităţi.

  19. sketis

    f. bine ce faceti sfintia voastra! sunt de acord.
    va mai dau un indiciu, ca s-a tot discutat despre averea Bisericii. mergeti pe siteul secretariatului de stat pt. culte, http://www.culte.ro, si dati acolo cautare si vedeti cate case cu termopane au facut…

    numai ca e o problema: se tot chinuie, aproape de 2 decenii, sa amageasca sufletele romanilor, insa rezultatele sunt amagitoare.

    io, era mai demult, am fost acostat acasa si pe strada de ei; numai ca, dupa vreo 40 de min. au plecat: incepusem sa-i intreb ce stiu despre istoria Bisericii: saracii nu auzisera nici de Tertullian, nici de Augustin, ca sa nu mai vb. despre Parintii greci.

    penibili, niste cocosatzi, care cred ca aici e „terra missionis”…

  20. Aveţi dreptate domnule Sketis. Există misionari de duzină dar şi mai şcoliţi. Cei mai neşcoliţi intră de-a dreptul în viaţa ta.

    Vă mulţumim pentru mesajele dv.

  21. sketis

    da, 2 erau autohtoni, 2 alogeni – cred ca americani.
    a aparut la Editura Renasterea o carte despre un american care a descoperit Ortodoxia. am rasfoit-o doar (cand am cumparat-o), insa cred ca o voi citi cat de curand…

    sa incerce, da, la islamisti, sau in Serbia…

    apoi, nu cred sa aiba sanse: vedeti ce e la Neamt, Secu, Sihastria, Putna… de exemplu. sa nu mai vb. despre Athos.

  22. da, probabil ca singura solutie este sa ne cunoastem unii pe altii. Pana la urma credinta fara fapte e moarta, adica vom vedea autencitatea credintei dupa faptele noastre.Ne vom dovedi unii altora credinta! Dar cum? Aveti o solutie? Ca de scris mereu unii la altii mesaje nu e greu si ar tine o vesnicie, dar fara rezultat!

  23. Nicu Oros

    D-le preot Dorin,

    Sebastian a scris niste adevaruri extraordinare: Care este pozitia BOR fata de criza morala a Romaniei?

    Da, recunosc TOTI suntem vinovati de aceasta criza!!!!

    Dar ce facem FIECARE dintre noi pentru a opri aceasta „putrefactie” morala?
    Sunteti rupt de realitate? Va „luptati” cu ce care merg sa vesteasca EVANGHELIA/Aceasta e grija dvs primordiala?

    Nu luati pozitie ca tinerii se drogheaza, traiesc in relatii sexuale premaritale, beau , injura…de la varste fragede?
    Pe ce lume traiti?!!!
    Nu luati pozitie ca se deschid baruri de noapte, bufeturi..crasme…?!!

    Ei, nici Petru, Pavel(mare religios a fost inainte de a-L cunoaste pe Isus) nu cerea voie preotilor iudei de a-L vesti pe Isus !!!Ascultam mai mult de Dumnezeu…decat de niste bieti muritori.

    Doar Dumnezeu va poate limpezi mintea acea intunecata si sa interpretati corect lucrurile.

    Apropo, care parohie? Atata vrajitorie, si lipsa de cunoastere de Dumnezeu in aceea zona…ceva inimaginabil.

    Sunt din Oradea, am fost in Bucuresti. wow, ce „crestini” aveti pe acolo…balcanism adevarat!!!
    Mda, o jungla la nivel de metropola. Oameni rai aveti pe acolo si nepoliticosi.
    Cand m-am intors in Oradea am crezut ca am ajuns in RAI.

  24. Da, se poate să ne arătăm interioritatea unii altora, vorbind despre lucrurile pe care le ştim foarte bine, despre credinţa noastră, fără să o facem cu aplomb.

    În tot blogul nostru, în afară de pasagerele nuanţe polemice am vorbit despre credinţa noastră ortodoxă, despre obiceiuri şi sensibilităţile care ne caracterizează.

    Oricine poate să facă la fel.

    Mai multe detalii despre ce s-a întâmplat aici de două zile:
    http://bastrix.wordpress.com/2007/08/21/o-comunicare-pentru-fiecare/

  25. sketis

    mai e un lucru dupa care poate fi „mirosit” un sectant: uitasem sa scriu – deplangerea degradarii „semenilor” nostri, care – chipurile – ar trebui invatati.

  26. D-le Oros poziţia Bisericii noastre faţă de imoralitatea de orice fel e prezentă în Scriptură, în Sfinţii Părinţi, în cărţile noastre de cult, în predicile noastre.

    Nu suntem de vină noi că există murdărie pe străzi, că există drogaţi şi că există libertate prost înţeleasă.

    Cei care merg regulat la Biserică, ortodocşii noştri reali, nu au comportamente huliganice.

    Noi avem mulţi credincioşi ortodocşi cu numele, care au fost botezaţi dar acum au alte treburi, tocsunizaţi ba de regimul anterior ba de ăsta şi a arăta cu degetul spre ei nu înseamnă a arăta Biserica Ortodoxă.

    Cei pe care îi pescuiţi dv. sunt aceşti creştini ai noştri cu probleme, care sunt dezorientaţi. Ei nu sunt fără niciun Dumnezeu.

    Ei au un Dumnezeu, dar L-au uitat între timp.

    Evanghelizatorii dv. nu înţeleg că sensibilităţile poporului nostru sunt ortodoxe, că noi suntem ortodocşi până în măduva oaselor, chiar dacă unii dintre noi, ca dv. şi ca fraţii dv., au uitat acest lucru.

    Bunicii şi rudele dv. sunt baptiste? Nu prea cred. Dv. sunteţi, poate, c amulţi alţii, unul dintre pierduţii noştri, dintre apostaţii noştri…

  27. Spre exemplu în America şi în Europa unde sunt mulţi neoprotestanţi şi protestanţi şi catolici huligani, drogaţi, dacă ne-am întreba despre ei, înseamnă că aceştia sunt credincioşii care vin la biserică? Nu cred.

    Una e să vorbeşti despre teologia unui cult şi alta e să vorbeşti despre păcatele oamenilor.

    Noi aici discutăm despre o teologie sectară, eretică, de care ne delimităm şi despre nişte strategii ilegale în România.

    La nivel intercultic este semnat un protocol de non-prozelitism care e încălcat metodic.

    Ortodocşii nu fac prozelitism!

    Adică nu merg să ia cu forţa credincioşii altor culte.

    Să nu confundăm teologia eretică de care Biserica Ortodoxă se delimitează cu păcatele unora sau ale altora.

  28. Domnule Picioruş,

    Aţi pus o întrebare despre Istoria Baptiştilor de Alexa Popovici: „Cât e folclor şi cât e adevăr în această carte?”

    Puteţi să puneţi aceeaşi întrebare despre ORICE carte (puteţi să întrebaţi despre Constituţie acelaşi lucru) atîta timp cît nu aveţi de gînd să răspundeţi. Nici nu sînteţi competent să răspundeţi. Nici măcar nu ştiţi la ce bibliotecă să mergeţi pentru o împrumuta.

    E de ajuns să amintesc că această carte pe care o amintiţi în mod cu totul irelevant conţine peste 50 de pagini de note ca să vă daţi seama de ireverenţiozitatea interogaţiei dvs.

    Alin Cristea

    alinpm@yahoo.com

    http://www.thymos.ro
    http://www.confesionala.ro

  29. Daţi-ne-o în format electronic ca să o citim. Dacă o aveţi şi dacă doriţi, bineînţeles.

    Însă, după complimentele pe care le-aţi primit în această seară de la noi, nu trebuie să înţelegeţi că e cazul să ne tutuim şi să ne chestionăm reciproc. Nu!

    Nu am venit la dv. ca să vă trag la rost pentru ce scrieţi şi faceţi.

    Puteţi să scrieţi despre noi tot ce vă trece prin cap, că tot nu o să vin să vă reproşez asta.

    Însă, dacă doresc aici, pe blogul nostru, să vorbesc despre dv., o vom face, dacă nu sunteţi ca şi când nu aţi fi existat.

    Cred că e clar ce am cam vrea noi să spunem.

    Dv. sunteţi om matur, totuşi, şi cerem de la dv. puţin mai multă diplomaţie.

  30. Domnule Picioruş,

    Nu v-am tutuit. V-am reproşat că aţi pornit cu o prejudecată despre o carte. Şi nu puteţi să puneţi în discuţie o carte pînă nu aveţi minime informaţii despre ea.

    În ceea ce priveşte complimentele dvs., nădăjduiesc că nu au fost gratuite. Cei care mă cunosc ştiu că nu sînt tare sensibil la complimente, sînt însă sensibil la dialog (şi argumente), căruia îi acord atenţia cuvenită, indiferent de postura în care mă aflu.

    Desigur, glumiţi, cînd propuneţi circuitul în natură (electronică) a cărţii. Nu mă voi referi la aspectele etice sau legale ale chestiunii. Voi spune doar că în societatea civilizată în care (sperăm că) trăim, o carte se cumpără de la librărie. Cum nu cred că o să daţi mai bine de 1 milion de lei vechi pe tomul de aproape 1.000 de pagini, vă stau la dispoziţie pentru a vă oferi informaţii din această carte lansată de cîteva luni în această variantă integrală, mai ales că sînt singurul pînă acum care a scris despre ea, într-un articol care ia în discuţie încă două cărţi despre istoria baptiştilor din România.

    Articolul se poate citi la adresa:

    http://confesionala.ro/confesionala.php#art_5

    PS. Diplomaţia nu este punctul meu forte. Jungla din România m-a învăţat să fiu taaaare atent la ce se întîmplă în jurul meu.

    Alin Cristea

    alinpm@yahoo.com

    http://www.thymos.ro
    http://www.confesionala.ro

  31. sketis

    de unde dorinta asta de „dialog” interconfesional, intercultural, inter-tot-felul? nu cumva drept tentativa de legitimare?! :p

    Ortodocsii nu au decat sa studieze Traditia si sa lase ereticii, sectantii si heterodocsii acolo unde le este locul.

    Sa fiu sincer, nu as da un sfant precum Sf. Ioan Gura de Aur ori Avva Dorotei (din Gaza) pe nici un pastor sektant…

    Singura Ortodoxia!

  32. am si eu un sfat pt sketis: mai lasati „Traditi” si studiati Sfintele Scripturi! Chiar nu vedeti ca ati schimbat Cuvantul lui Dumnezeu cu niste practici omenesti cu prea putina valoare spirituala? de fapt nu are rost sa mai vb despre asta, stiu ca nu se ajunge nicaieri.

  33. sketis

    mda, aici sunteti onest: stiu ca pe multi „neo” ii deranjeaza Traditia, Sfanta Traditie ori Predanie, asa cum a fost transmisa noua de la Hristos, prin apostoli, noua, celor de astazi.
    alti „frati” de-ai dvs. sunt insa mai putin sinceri, si tot vorbesc despre nu stiu ce sfant, dupa numele mic…
    numai ca, aici e o problema, niciodata vreun „frate” nu va putea accede la sfintenie. ori altii dintre „frati” practica, cum am vazut prin „blogosfera” Rugaciunea lui Iisus ca si cum ar fi vreun sport…

    plus, de unde puteti aprecia sau nu valoarea spirituala a Traditiei?! asta e chiar buna…
    intre traditiile nebunilor, luther, calvin etc. etc. si ale „copiilor” lor din sec. XIX, degenerate si pe aceste teritorii de niste nefericiti, si Sf. Traditie nu pot exista comparatii…

    si mai aveti dreptate ca cu sectantzii (scuzati cacofonia…) nu se poate negocia nimic.

    Singura Ortodoxia!

  34. oana

    Stimate Domnule Pr.Piciorus,

    Marturisesc ca am avut ocazia sa citesc mai multe articole scrise de dumneavoastra si pot spune ca am ramas cu un gust amar.

    Din ceea ce citesc imi dau seama ca trebuie sa fiti un om nefericit. Aveti atata goliciune interioara, incat incercati s-o mascati prin atacuri dintre cele mai josnice cu putinta.

    Marturisesc ca inainte de a va scrie, m-am rugat ca Domnul sa-mi dea intelepciune in cuvinte.

    Am avut ocazia ca in vara aceasta sa fiu parte a acestui grup pe care l-ati prezentat mai sus. Acea saptamana pot spune ca a fost una dintre cele mai extraordinare saptamani din viata mea. Studentii pe care-i acuzati mai sus au fost o reala marturie in acea zona. Mergeau prin sat sub temperaturi de peste 45 de grade si impartaseau cu oamenii, nu doar prin vorbe ci si ajutor in gospodarie.

    Prin acuzele dumneavoastra nu stiu daca va dati seama, dar subestimati capacitatea oamenilor de a discuta liber cu cine doresc si despre ce doresc. Nimeni nu a fost obligat sa asculte din ceea ce impartaseam din Biblie si ceea ce este mai trist este faptul ca unele persoane chiar ne spuneau ca nimeni nu le-a mai vorbit din Biblie pana atunci si ca pentru multi din ei Biblia este doar o carte religioasa care merita a fi respectata.

    Copiii, la randul lor (insotiti de parinti), la plecare erau foarte tristi pentru ca, spuneau ei „ne place tare mult sa cantam, sa ascultam lectii biblice, sa ne jucam cu voi si daca voi plecati, cine se va mai ocupa de noi?” O intrebare trista, cred eu, nu? Intr-o tara in care oamenii inseteaza dupa mesajul Scripturii, nu este nimeni care sa li-l explice. Intr-o tara majoritar crestina, oamenii nu-l cunosc pe Dumnezeu.Trist.

    Cam atat am avut de spus.

    Ma rog ca Dumnezeu sa aiba mila de tara noastra.

    …………………..
    R. Sperăm că nu suntem atât de trişti pe cât sunteţi dv. de ipocrită…Se pare că acolo unde mergeţi, în mod ilegal, să propovăduiţi ereziile baptiste, nu aveţi bunul simţ să constataţi că cei pe care dv. îi vreţi ai dv. sunt ortodocşi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

ücretsiz porno