Nouă ne place să ştim cine sunt anti-ortodocşii români ideologizaţi ai momentului

Despre ce e vorba? Despre un articol care are/va avea şi continuare. Despre articolul: Cine sunt anti-ortodocşii de serviciu ai momentului? de pe siteul Asociaţiei Civic Media.

Cine sunt cei luaţi în vizor în articolul de astăzi: domnii

Dorin Dobrincu

şi

Cristian Vasile.

Biserica Ortodoxa Romana in primul deceniu comunist (1945-1959)

Pasaje din textul pe care îl publicităm:

Apartenenta cuplului Dorin si Ligia Dobrincu la Cultul Evanghelic (Neoprotestant), de altfel legal recunoscut de Statul Roman, are ecouri negative in opinia publica din mediul universitar iesean.

Controversata este si persoana Ligiei Dobrincu. Sotia lui Dorin Dobrincu a activat pana in 2006 ca profesor de istorie la Colegiul iesean “Richard Wurmbrand”, din cadrul fundatiei cu acelasi nume, cunoscut si sub denumirea Filocalia – Centrul de Întalnire si Studii Crestine, al carei presedinte este Pavel Romaniuc. S-a stabilit ca membrii acestei fundatii actioneaza in vederea racolarii de tineri, iar scopul ei consta in obtinerea de fonduri pentru finantarea Cultului Evanghelic. Fundatia “Richard Wurmbrand” coodoneaza la nivel local toate gruparile de cult evanghelic, grupari semnalate cu actiuni de prozelitism.

Conform revistei “Confesionala”, editata si distribuita de Alin Cristea din Oradea, Dorin Dobrincu apartine grupului de intelectuali evanghelici “Agora Christi”, care-si declara ca preocupare evolutia din spatiul public al Romaniei europene si reflectia critica din perspectiva teologica asupra agorei.

Cristian Vasile este un tanar cercetator, angajat al Institutului de Istorie „Nicolae Iorga” din Bucuresti, care in ultimii doi ani „a avut o ascensiune de-a dreptul spectaculoasa”, ca sa folosim termenii articolului din Cotidianul dedicat patriarhului Iustin Moisescu. Cunoscut inainte pentru studiile sale controversate referitoare la viata religioasa din Romania din perioada comunista si pentru colaborarea la revista „22”, Cristian Vasile a devenit unul dintre actorii importanti ai „Comisiei prezidentiale pentru analiza dictaturii comuniste din Romania” (prima „Comisie Tismaneanu”), in prezent ocupand functia de secretar al „Comisiei prezidentiale pentru analiza dictaturii comuniste din Romania” (a doua „Comisie Tismaneanu”). Ca membru al primei comisii Cristian Vasile a fost unul din semnatarii capitolului dedicat Cultelor din cunoscutul raport care urmeaza sa fie in cele din urma publicat la Editura Humanitas.

Asa cum a aratat intr-un articol din „Ziua”, din 14 martie 2007, cunoscutul publicist Dan Ciachir, pasajele subscrise de Cristian Vasile sunt lesne recognoscibile deoarece domnia sa nu face altceva decat sa preia in raport paragrafe intregi din propria carte intitulata „Biserica Ortodoxa Romana in primul deceniu comunist” publicata in 2005.

Dupa cum se stie, chiar in perioada activitatii „Comisiei Tismaneanu I”, s-a facut caz de necesitatea imperioasa a accesului nemijlocit la documente din Arhivele SRI sau din Arhivele Nationale. In mod firesc s-a pus intrebarea ce au studiat in plus acesti istorici daca capitolul dedicat cultelor din Raport este intr-o proportie foarte mare tributar lucrarii mai vechi a d-lui Cristian Vasile, informatiile noi putandu-se numara pe degetele de la o mana. In acest caz, autorul capitolului a invocat numarul redus de pagini pe care l-a avut la dispozitie, dar acest lucru nu explica totusi de ce multe pagini din capitolul dedicat Cultelor nu sunt decat preluari fragmentare, adesea fara logica, din cartea amintita.

*

Al doilea articol pe surse clare, îl are în vizor pe domnul Ticu Dumitrescu şi se numeşte: Faţa ascunsă a lui Ticu Dumitrescu.

Image

Deocamdata va prezentam doar cateva documente despre calitatea morala a lui Ticu Dumitrescu de a da verdicte. Fara comentarii. Tot aici veti afla incepand de maine cine l-a creat pe Mircea Dinescu si ce ii leaga pe cei doi animatori antiortodocsi.

Ticu Dumitrescu si brigada sa – „un nucleul de comunisti” – in Organul PCR „Scinteia” din 1988

Ceausescu ii confera lui Ticu Dumitrescu Ordinul Muncii clasa III

Ticu Dumitrescu – coloana a II paragraful 3

Expunerea de motive pentru decorare – colegii lui Ticu Dumitrescu

Ticu Dumitrescu dovedeste o “buna pregatire politica si ideologica” conform cu standardele PCR

Securitatea si “obiectivul” Ticu Dumitrescu

Un fost subaltern despre maistrul Ticu Dumitrescu p. 1, p. 2

Detinutul politic Nicolae Gheorghiu despre Ticu Dumitrescu in inchisoare: „un tortionar”

*

Autorii siteului ne ameninţă şi cu un articol dedicat domnului poet şi editor Mircea Dinescu. E posibil?!

Pr. Dorin.

7 comentarii la „Nouă ne place să ştim cine sunt anti-ortodocşii români ideologizaţi ai momentului”

  1. Mă scuzaţi că nu cred Asociaţia, dar mi se pare că motivele invocate ţin de un obosit(or) discurs naţionalist. O demagogie ieftină şi refulată, care ştie că trezeşte scârbele din suflete de naţionalişti de ocazie, inculţi şi manipulabili. Parcă s-ar auzi în fundal „pentru ţărişoara noastră dragă”. Eu cred că toate bisericile ar trebui să aibă TOT interesul să scoată adevărul la iveală cu orice preţ. Fiindcă n-ar avea de câştigat. Acum însă, mai toate fac un joc politic penibil, care nu face decât să le acuze prin ricoşeu. Dacă ortodocşii/catolicii/penticostalii/baptiştii/reformaţii etc. nu au nimic de ascuns, de ce se opun cu atâta îndârjire? De ce se gândesc cu atâta sârg la imagine, când Hristos a fost dispus să moară dezbrăcat pe o cruce, în văzul lumii? Care patriarh, pastor, episcop ar trebui să fie protejat şi de dragul cui? Dobrincu nu e bun, că e creştin după evanghelie, Dinescu nu e bun că are… bube în fund, Ticu Dumitrescu nu e bun. De ce apar toate aceste acuze abia acum?

    De ce nu a observat nimeni până în acest moment că nu erau buni indivizii ăştia? Nu e suspectă atâta „promptitudine”? Toţi care vor să scoată dosare de securitate au devenit brusc draci? De ce e deranjată biserica de asta? Nu e menirea ei să rostească cea dintâi adevărul? Nu aşa a făcut părintele Nicolae Corneanu? Sau mai sunt şi dintre cei care au uitat să-şi aducă aminte? Şi acum se tem că ar putea cădea? E doar o presupoziţie.

    După aceeaşi logică în care Dobrincu, Ticu Dumitrescu, Cristian Vasile sunt indezirabili doar că atentează la trupuşorul pângărit al ţărişoarei noastre dragi (uhu, uhu, uhu… m-am scuturat de plâns), Civic Media e un nume cu rezonanţe străine, care nu are cum să reprezinte interesele românilor, cu atât mai puţin ale bisericii lor naţionale. E o alăturare de termeni cu evidente trimiteri la o tendinţă americanizantă, unde, se ştie, domină protestanţii, catolicii şi neoprotestanţii care nu au alt interes decât să denigreze orice se ridică bun din biserica lor soră, cea ortodoxă. Deci propun să se ia cu prudenţă afirmaţiile acestei Asociaţii, fiindcă nu se ştie jocurile cui le face şi când, pe nesimţite se va întoarce împotriva noastră, a tuturor.

  2. Mă scuzaţi, dar ce obositor discurs eterocolit aveţi! Ce penibil sunteţi când vă daţi de pacifist! Vă recomand să vă întoarceţi la blogul dv. de suflet, la domnul Cruceru şi să vă lamentaţi toată ziua şi noaptea.

    Cred că nu mă aveţi în blogroll şi nici nu vă sunt prieten. Mă înşel oare? Apropo, unde scrie în Scriptură că există baptişti? Unde scrie că nu trebuie să îi cinstim pe Sfinţi dacă Sfinţii sunt lângă Dumnezeu? Unde scrie că trebuie să converteşti pe oameni cu forţa, iar dacă nu vor le mai daţi şi o cisternă cu apă, un geamantan cu rufe, două sticle de lapte…

    De ce nu le daţi doar cărţi?

    Întrebările înşirate de noi sunt izvorâte din penibilul întrebărilor dv. Le-am pus noi primii, pentru că sunteţi prima dată pe blog. După introducerea aceasta de doi bani veneau aceste întrebări.

    Cred că v-am luat-o înainte.

    Ştiţi care e problema dv., a tuturora: veniţi cu întrebări, probleme şi ifose perimate rău. Iar noi nu putem să fim decât umoristici cu persoane ca dv.

  3. Umoristici […]. În fine, nu comentez ce spuneţi, fiindcă frustrările personale nu mă privesc. Aveam impresia că se poate discuta. Probabil că nu. Probabil că dacă mă dădeam un anonim puteam fi luat de bun. Altfel, risc să fiu catalogat după fantasmele şi amărăciunile altora. Spor la lucru! Treaba e în toi. Nu pierdeţi vremea cu plevuşca, ţintiţi cu mare atenţie „monştrii”. Poate reuşiţi să apucaţi morunul uriaş, într-un final.
    PS: Puteam să încep cu nişte informaţii de culise foarte drăguţe despre Biserica Ortodoxă, dar aveam impresia că nu dăm cu lăturile pe faţa preopinentului… doar pentru că ai lui sunt cumva şi nu altcumva.
    Sper că tipul ăsta de dialog nu vă caracterizează, fiindcă nu vă onorează.

    [comentariu de duzină, cenzurat pe alocuri, reprezentativ pentru novicii baptişti din jurul domnului Cruceru,
    care a scris astazi un articol extrem de „academic” la adresa noastra. Articolul de aici
    http://patratosu.wordpress.com/2007/09/07/v-am-spus-ca-nu-scapa-dorin/
    este scris dupa regulile dialogului decent oxfordian, amestecat cu mătreaţă de broaşte de la Oradea. Citiţi-l! Nici nu ştiţi cât pierdeţi…]

  4. Domnule Picioruş,

    Iar v-am prins pe picior greşit. Teofil Stanciu nu este unul dintre „novicii baptişti din jurul domnului Cruceru”. Există mulţi alţi reprezentanţi ai spaţiului confesional baptist, nu doar domnul Cruceru, pentru care se vede că aţi făcut o obsesie.

    Printre altele, Teofil Stanciu este unul dintre moderatorii grupului de discuţii Cuvinte la schimb.

    […]

    Alin Cristea

    alinpm@yahoo.com

    http://www.thymos.ro
    http://www.confesionala.ro

  5. Ca să fiu obsedat de către cineva trebuie ca mai întâi să mă impresioneze, chiar şi negativ. Nu cred că aţi reuşit să mă impresionaţi cu ceva nici dv. şi nici colegii de breaslă.

  6. Stimate Domnule Piciorus
    Citesc de ceva vreme articole din blogul dumneavoastra. Va felicit pentru perseverenta de care dati dovada. Mi-a placut foarte mult comentariul pe care l-ati facut mai sus in care intrebati pertinent „Apropo, unde scrie in Scriptura ca exista baptisti?”. Aveti dreptate.
    In Biblie nu scrie ca exista baptisti, scoli de vara, pastori, microfoane la amvon, orga Vermona sau Biblii cu trimiteri.
    In Scriptura scrie de cete de oameni care au crezut intr-un personaj misterios pe nume Iisus si care isi dadeau camasa de pe ei pentru saraci, imparteau mancarea, luau Cina ca sa isi aduca aminte de El si care se mai ciondaneau daca unele mancaruri sunt curate sau necurate. Nu cred ca s-au inteles prea bine in cele din urma. Dar asa a vrut Dumnezeu, istoria poate?
    Mi-ar placea mult sa fac parte dintr-o Biserica asa cum o descrie Scriptura. Sunt convins ca imi veti da un sfat asa cum am observat ca ati mai facut la dumneavoastra acasa. (pe acest blog).

    Cu mult respect

    Dan Spaniard
    http://www.sincolores.com
    http://www.danspaniard.wordpress.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *