Update-ul din 10 septembrie 2007 de pe „Creştin Ortodox. ro”
Ne putem ruga pentru sinucigasi? |
Manastirea Almas Manastirea Almas se afla in comuna Garcina din judetul Neamt. Aceasta manastire, tanıtım filmi purtand hramul Duminica Tuturor Sfintilor, este o veche obste calugareasca, statornicita in tinuturile Neamtului inca din secolul al XV-lea, sub conducerea sihastrului Vasile Almas. Manastirea Almas, situata pe valea paraului cu acelasi nume, descris in scrierile sale tanıtım filmi çekimi de Calistrat Hogas, se afla in tinutul Neamtului, la circa 12 kilometri de orasul Piatra Neamt. La manastire se ajunge plecand dinspre Piatra Neamt spre Targu Neamt. Intrand pe Valea Almasului, se strabate |
Manastirea Sfantul Ioan Teologul Manastirea Sfantul Ioan Teologul este o manastire ortodoxa asemanatoare unei fortarete in insula Patmos a Greciei. Insula Patmos, tanıtım videosu aflata in Marea Egee, este locul unde a fost exilat, sub imparatul Domitian, Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan, cunoscut si sub numele de Ioan Teologul. Aici, Ioan a scris cartea Apocalipsei, carte ce inchide canonul Noului Testament. Manastirea consta in imbinarea de curti interioare, capele, scari, arcade, galerii si terase suspendate. In pereti se gasesc ascunse fragmente din templul antic inchinat zeitei Artemis care a fost distrus |
Transparenta Bisericii in viata sacramentala A vorbi despre incorporarea in Biserica inseamna a vorbi despre incorporarea in Hristos, intrucat Biserica este comunitatea celor „impreuna saditi” in Hristos. Ea este prin aceasta transparenta pentru Hristos. Aceasta transparenta e si un dat, si o misiune, o indatorire. Aceasta transparenta are doua sensuri: 1. Ea e transparenta in sensul ca e atat de subtiata incat prin ea nu se vede decat Hristos, ca ea nu vede decat pe Hristos, potrivit cuvantului Sfantului Apostol Pavel: „Caci am judecat sa nu mai stiu intre voi decat pe Iisus Hristos si pe Acela rastignit” |
In mod sugestiv, s-ar putea spune ca organele perceptive ale omului, simturile si intelectul, intelese ca o unitate functionala, fac ca insusi omul sa devina un interpret al mesajelor emise de realitatea cosmica. Prin urmare, realitatea universului este pur si simplu tradusa in limbajul stiintific si filozofic, iar in cadrul acestei traduceri se pot identifica limitele obiectului de cunoastere accesibil si abordabil, precum si limitele capacitatii cognitive a omului. Inainte de a se identifica partea nevazuta a materiei, limbajul filozofic, pe care il adoptase teologia bizantin a |
Spiritul critic si geneza credintei religioase Puse fata-n fata, spiritul critic si credinta religioasa apar ca doua atitudini mentale nu numai diferite ci chiar situate intr-un raport antagonic. Diferenta dintre ele consta in intemeierea primei pe nevoia argumentarii rationale, iar a celei de a doua, pe nevoia convingerii afective. In aparenta, lucrurile par a sta asa. In fond insa, atat spiritul critic cat si credinta religioasa reprezinta cai diferite prin care persoana umana cauta descoperirea Adevarului. Spiritul critic urmareste dovedirea imediata, cu certitudine si bazat pe argumente faptice, a unor adevaruri |
Dimensiunea vindecatoare a monahismului |
Ultimele Stiri:
Parastas pentru Parintele Patriarh Teoctist si pentru Parintele Sofian |
Sesiunea anuala a Comisiei de Istorie bisericeasca a Bisericii Ortodoxe Romane |
Pr. Dorin.