Acefali sentimentali

Sfântul Ioan Gură de Aur adormea la 14 septembrie 407, în exil, şi pentru praznicul Înălţării Cinstitei Cruci, i s-a mutat slujba în luna noiembrie în 13 zile.

What do you say ? I say about… nişte confraţi. Ce fac ei? Ei simt şi se manifestă faţă de alegerea noului patriarh al României şi faţă de persoana sa ca nişte credincioşi ortodocşi care nu au drept cap al Bisericii Ortodoxe Române pe PFP Daniel, pentru că nu recunosc în inima lor că acesta e un patriarh ortodox, ci au…opinii personale.

Ce îşi permit să spună ei, mai pe ocol sau cu jumătate de gură, mai pe la colţuri sau cu bannere în dreapta catedralei patriarhale? Că el este mason, că el este ecumenist, că el este o nulitate în materie de teologie, că el este un om vândut, care va vinde Biserica Ortodoxă Română…altora.

Şi aceşti oameni sunt şi se declară a fi…ortodocşi. Sunt nişte ortodocşi acefali, adică fără să pomenească în rugăciunile lor pe al şaselea patriarh al României şi fără să respecte voinţa Prea Sfintei Treimi consacrată prin oameni: prin Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române şi prin Colegiul Naţional Bisericesc.

Cine sunt ei? Câţi sunt ei? Grele întrebări…Însă avem nişte date online palpabile despre interioritatea unor astfel de oameni. Şi cei care se manifestă astfel nu sunt nişte ignoranţi în Teologia ortodoxă, ci, culmea!, ei sunt studenţi la Teologie, oameni activi în Biserică, preoţi, monahi, credincioşi fervenţi.

Care sunt concluziile logice ale unei astfel de raportări interioare? Păi prima dintre ele, care e cea mai logică cu putinţă, dacă mergem pe această logică întoarsă, este aceea că astfel de oameni au început să trăiască sentimental şi de facto, prin voie proprie, în afara Bisericii Ortodoxe Române. De ce? Pentru că Biserica Ortodoxă Română are ierarhie legală, alegerea noului patriarh s-a făcut conform tuturor standardelor bisericeşti canonice, Sfântul Sinod a votat alături de Colegiul Naţional Bisericesc şi, părutu-s-a Sfântului Duh şi oamenilor, că cel care trebuie să fie Patriarhul României este ÎPS Daniel al Moldovei şi Bucovinei.

Cei care trebuiau să aleagă au ales. Cei care nu văd în această alegere pe degetul lui Dumnezeu, adică pe Sfântul Duh, şi consideră că Sfântul Sinod şi toţi electorii sunt nişte masoni, nişte eretici, nişte oameni rău-voitori, nişte delincvenţi, atunci…numai sunt ortodocşi, ci…protestatari/schismatici. Şi când eşti schismatic şi devii, cu paşi fulgerători, un eretic în toată regula, ai o singură soluţie rea: te desparţi de Biserica lui Dumnezeu care te-a născut şi crescut până acum sau, soluţia bună: te smereşti în faţa lui Dumnezeu şi alegi voia Sa cu noi şi te bucuri că avem un nou Patriarh, pe care trebuie să îl ajutăm cu rugăciunile şi efortul nostru personal, atât cât putem, ştim, suntem.

Şi cum tot cuvântul care condamnă o fărădelege împotriva Bisericii lui Hristos, are nevoie de doi sau trei martori [sau de mai mulţi], pentru ca lucrurile să fie clare pentru toţi, vom da mai jos nişte mostre jalnice de rea înţelegere a vieţii bisericeşti, a rolului şi a relaţiilor patriarhului României cu diverse instituţii şi organizaţii şi a realităţii supunerii şi ascultării în Biserică.

1.

Asociaţia Civic Media

VEGHEA PENTRU ORTODOXIA ROMANA CONTINUA - Asociatia Civic Media_1189769907625 -

VEGHEA PENTRU ORTODOXIA ROMANA CONTINUA - Asociatia Civic Media_1189769946718 -

2.

Altermedia

AlterMedia România » Patriarhia, baza militara-_1189768808968 -

3.

CONTACTTHEOLOGHIA

NO COMMENT « Theologhia_1189769242625 -

După care publică o scrisoare ofiacială a PFP Daniel,

ca locţiitor patriarhal [aici] pe blogul său,

o scrisoare de răspuns la condoleanţe, către şeful masoneriei din România

şi conchide, prin tăcere, că …patriarhul României e mason.

Domnul Camen uită că patriarhul României are relaţii cu toată lumea şi poate

răspunde oricui, un lucru de bun simţ pentru orice om normal şi, cu atât

mai mult pentru un patriarh ortodox.

4.

Război întru Cuvânt

Prima reacţie a webmasterilor blogului la alegerea PFP Daniel:

Război întru Cuvânt » SA NU NE PIERDEM NADEJDEA!_1189769594953 -

Război întru Cuvânt » SA NU NE PIERDEM NADEJDEA!_1189769671468 -

Dacă primele două surse vorbesc pe şleau, ultimele două, după cum se observă, vorbesc mai voalat.

Civic Media face din ÎPS Teofan o persoană …şantajabilă. Concluzia logică a demersului.

Altermedia e de acord cu bannerul şi îl fac pe PFP Daniel…mason.

Dan Camen în Theologhia sa şi Război întru Cuvânt, condus de trei webmasteri complet anonimi spun şi ei: PFP Daniel e…mason.

Pentru deplina încredinţare a dv. apelaţi la sursele citate. S-ar putea ca această undă de opinie contestatară în rândul nostru, al ortodocşilor, să fie mult mai dezolantă decât pare la prima vedere. Cum, cine şi de ce o întreţine?

Pr. Drd. Picioruş Dorin Octavian.

Pentru fragmentele de text folosite spre exemplificare apelaţi la folderul nostru

Ieşiri în decor.

20 de comentarii la „Acefali sentimentali”

  1. Pentru fiecare cuvant vom da socoteala. Dumnezeu sa va ierte si sa va binecuvanteze!

    PS: Nu mai puneti etichete stigmatizante atunci cand nu intelegeti o pozitie care nu este a noastra, ci a duhovnicilor celor mai respectati din Biserica aceasta! Nu suntem schismatici si acceptam alegerea noului Patriarh. Parerile insa ni le vom pastra indiferent de cat de mult vom fi injurati de „fratii” care altdata, nesincer, ne apreciau si recomandau.

    Eu zic sa fim mai precauti si sa ne gandim si la Judecata lui Dumnezeu cand facem afirmatii. In ce ne priveste noi refuzam sa facem razboi cu fratii nostri. Asa ceva Dumnezeu nu ingaduie, de asa ceva se scarbeste. Noi asa stim din Scripturi si din Traditie. Daca Dvs. stiti altceva, faceti cum considerati.

    Cat despre cele spuse despre actualul patriarh, ele nu ne apartin, ci apartin unor calugari luminati si sfinti, unii cu ani grei de inchisoare si de marturisire. I-ati preluat si Dvs. pe blog, cu tot cu filmuletele lor. Ar fi fost bine sa fi inteles ceva de la ei. Precum si din acea scrisoare a Cuv.Paisie.

    Dumnezeu sa aiba mila de toti!
    Cu multa durere,
    Fratii pe care i-ati batjocorit

  2. Si apropo de Sf. Ioan Gura de Aur… Daca tot era praznicul adormirii sale,mult mai de folos si mai ziditor (si mai ORTODOX!) era sa dati ceva din Scrisorile sale din exil sa vedeti acolo „opinii personale” si „acefalie” cand vorbea despre Biserica lasata in mainile talharilor pierzatori de suflete care l-au dat jos de pe Scaun in mod abuziv.

    Si Fericitul Paisie (cum il numiti – si daca-l numiti asa, de ce nu-l respectati si ascultati?), si Sf. Ioan Maximovici si Fericitul Serafim si atia alti sfinti au fost schismatici si aproape eretici pentru ca l-au contestat pe Athenagoras (si nu numai pe el!) si si-au permis sa aiba „opinii personale” despre patriarh si unele fapte sau decizii ale sale?!

    Cat despre faptul ca nu l-am pomeni in rugaciuni pe IPS Daniel (de unde ati mai scos si asta?), asta e o alta grava si urata calomnie! Bineinteles ca il recunoastem ca patriarh si il pomenim in rugaciunile noastre, atat personale, cat si liturgice.

    Dumnezeu sa va ierte toate cuvintele nedrepte si sa va binecuvinteze!

  3. Domnii mei,
    e cu atât mai grav dacă sunteţi susţinuţi în acest demers.Şi noi ştim ce se crede şi ce spun marii duhovnici ai României, însă una e cum procedează ei şi alta e cum procedaţi dv.

    Dv. aţi auzit că a zis Sf. Ioan Maximovici şi Fer Serafim că „trăim zilele din urmă” şi dv. aţi zis: acum sunt acestea.

    Aţi auzit că a zis Sfântul Iustin Popovici despre ecumenism că e panerezia secolului şi Fericitul Dumitru Stăniloae şi dv. aţi zis: da, noi suntem ca ei, trebuie să îi mâncăm pe toţi.

    Ce uitaţi dv. e că nu sunteţi ei. Şi că, Fericitul Dumtriu Stăniloae, Sf. Iustin, Sfântul Ioan, Fer Serafim erau doctori în Teologie, că studiaseră limbi de toate felurile şi credinţe de toate felurile şi că adâncimea spuselor lor e un bisturiu pe care dv. vi-l băgaţi în ochi.

    Mesajele dv. sunt josnice la adresa PFP Daniel. Dacă vreţi să fiţi creştini ortodocşi autentici, duceţi-vă şi i-o spuneţi în faţă: Prea Fericirea voastră noi credem că dv. sunteţi mason şi nu putem să suportăm asta.

    Dacă vreţi să fiţi credibili spuneţi-vă numele, daţi-vă identitatea, ca să ştim cine sunteţi.

    Putem să avem surprize din deconspirarea dv.

    Puteţi fi mireni, monahi,prieteni de-ai noştri…putem avea surprize multe.

    Susţineţi-vă ideile dechis dacă aveţi idei.

    Nu mai folosiţi cuvintele Sfinţilor şi ale duhovnicilor actuali, mari Sfinţi şi trăitori, pentru neputinţele şi fricile dv.

  4. Nu, Parinte, nu mancam pe nimeni! 🙂 Am scris decent si cu masura, n-am instigat la razvratire sau la proteste, iar ce sugerati Dvs. unii chiar au facut si dupa parerea noastra, rau au facut! Nu asa se face in Ortodoxie. Nu suntem sustinuti de nimeni, fiti pe pace, in afara Sfintilor Parinti adormiti in Domnul sau traitori.

    Cat despre faptul ca DA, ACUM sunt zilele din urma… ne faceti deja sa zambim. Oare chiar ati citit ce s-a scris?

    Lasati povestea cu doctoratele in teologie, ca nu astea aduc harul Duhului Sfant. Iar Fer. Seraphim n-a avut doctorat in teologie, ci in duhovnicie. Ei ne sut pilde si modele. Noi nici nu indraznim sa spunem altceva decat ce spun ei, nu iesim din cuvantul si din Duhul lor. Pentru nici un motiv „reformist” si „modernist”.

    Va doresc iertare, dragoste, pace si intelepciune!

  5. Domnii mei,

    pe blogul dv. nu aţi scris niciodată un articol cap coadă al dv., nu aţi dovedit că sunteţi teologi şi nici trăitori cu experienţă, ci numai aţi compilat, aţi armonizat după cum aţi vrut nişte texte.

    De la noi aşa se vede contribuţia dv., care este identică cu contribuţia celui care semnează Voscreasnă sau cu prietena dv. de la Despre Taina Sfintei Cununii. Dv. compilaţi texte traduse de fratele Adrian Tănăsescu, de părintele Marcel Hancheş, de domnul Stuparu, de părintele X sau Y.

    Dacă nu vă traduceau cărţi în limba română nu mai aveaţi acum cu ce să vă lăudaţi în materie de Teologie ortodoxă.

    Însă a compila nu înseamnă a dovedi că sunteţi sau că gândiţi ortodox.

    Noi v-am citat munca de compilatori, de strângători de daruri duhovniceşti, dar nu pentru că aţi gândit ceva serios.

    Şi asta, sunt convins, nu pentru că nu puteţi să o faceţi, ci pentru că nu vreţi să puneţi în cuvintele dv. umila dv. experienţă.

  6. Parinte,
    Nu n-am compilat, dar puteti spune de-a dreptul: ati copiat. Da, am facut munca (dar munca!) de copiere, de transcriere. Nici n-am pretins vreodata altceva. Nu avem pretentii sa facem teologie. Noi vrem doar sa facem cunoscute cuvintele Sfintilor Parinti mai vechi sau mai noi si cautam sa alegem cu precadere acele texte care raspund cat mai mult nevoilor si problemelor pe care si le pun oamenii de astazi. Din cand in cand (cum a fost si astazi) am avut cate o meditatie duhovniceasca a unuia dintre nemernicii de noi (avem o categorie „Meditatii duhovnicesti”).

    Dar nu suntem traitori cu experienta, suntem niste jalnici pacatosi aflati pe calea pocaintei, care au descoperit niste comori pe aceasta cale si nu pot sa nu le impartaseasca cu altii. Nu avem scopuri mai inalte. Nu va concuram in niciun fel. Nu ne-am pus vreo secunda problema de a rivaliza cu altcineva in teologie sau in experiente duhovnicesti. Asa pigmei cum suntem, credem insa ca aducem bucurie si zidire unor frati.

    Ne-au marturisit-o destul de multi. Si pentru ei am zis ca merita sa continuam, chiar daca pentru noi a devenit impovarator. Mai ales cand suntem atacati si loviti de cei pe care ii credeam impreuna-lucratori, chiar daca fiecare in altfel si pe alt palier. Credeti-ne, e tare dureros si nemeritat. Nu ne face cinste sa ne dusmanim intre noi. Adica e mai bine sa fim mai prieteni cu bloggerii protestanti decat cu cei ortodocsi, fie si asa pricajiti? Am nadejdea ca Domnul va va pune pana la urma gandul cel bun…

    Iertati-ne ca nu am putut sa ne induram in tacere mahnirea.:(

    Doamne, miluieste! Doamne, ajuta!

  7. Domnii mei,

    şi noi suntem păcătoşi şi nu suntem mai prieteni cu bloggări baptişti decât cu dv. Numai că dv., ai noştri, v-aţi făcut în tot acest timp că nu ne vedeţi, că nu înţelegeţi cine suntem şi ce scriem, şi v-aţi comportat cu noi cu mar eindiferenţă, ca şi când noi nu suntem în stare să punem trei cărţi pe zi, postare cu postare, ca dv.

    Însă noi muncim pentru dv. şi pentru toţi câţi ne citesc, şi avem un plan extrem de generos pe viitor în materie de Teologie.

    Cu noi puteţi vorbi în toate zilele şi ne putem sfătui oricând. Însă, dacă aveţi intenţii bune, lăsaţi anonimatul la o parte, spuneţi-vă numele, daţi-vă feţele să vi le vedem, ca să ştim cu cine vorbim.

    Nu noi să scriem din inim anoastră şi dv. să copiaţi, nu noi să discutăm cu dv. şi dv. să vă daţi de alde Gică anonimii.

    Dacă e să fim ortodocşi, păi atunci să avem faţă, să avem biografie, oricât de mari sau neînsemnaţi am fi, ca să ştim cu cine avem de-a face.

    Ca nu cmva noi să vă vorbim câte în lună şi în stele şi dv. să fiţi pe afară.

    Da, vrem să vă cunoaştem, vrem să comunicăm, cu dv. şi cu toţi confraţii noştri ortodocşi, cu orice eretic, ateu, marţian sau malaezian, numai să vorbim decent şi la subiect.

  8. Draga Parinte,

    Ne pare rau ca ati perceput asa, dar credeti-ne ca nu ne sunteti indiferenti si noi am semnalat altora mereu ce ni s-a parut de folos de pe blogul Dvs., ori de cate ori am putut citi. De dialogat credeti-ne pe cuvant ca ne lipseste timpul si puterea sa o facem si cu prietenii mai apropiati atat cat ar trebui. La fel si cu cititul altor bloguri. Va admiram ca puteti face atatea lucruri, noi nu putem, masurile noastre sunt efectiv foarte mici, fara falsa smerenie. N-o sa ne gasiti comentand nici pe alte bloguri decat extrem, extrem de rar. Nu avem nimic cu nimeni, dar abia ne putem face treaba naostra.

    In al doilea rand, de pe siteul Dvs. n-am copiat nimic, totusi 🙂 Nu ne-am facut postari din osteneala Dvs., pe care o respectam. Am doar linkuri atunci cand era ceva care avea legatura tematica si cu postarile noastre.

    Cat despre nume, vi le putem face cunoscutin privat (numele de botez), numai daca ne respectati rugamintea de a nu le da in vileag public. Nu ca sunt secrete, dar asa a fost intelegerea cu parintele nostru duhovnicesc, cand ne-a binecuvantat sa incepem aceasta lucrare, spre a ne feri de slava desarta, de mandrie, dar si de alte atacuri. Asa a socotit Sfintia Sa si credem ca pentru noi a socotit bine. De altfel aceasta fusese si ideea, ca noi sa fim doar purtatorii de cuvant, doar mijlocitorii Cuvantului Parintilor. Nu noi propriu-zis ducem vreun razboi (afara de cel personal, nevazut, se intelege) intru Cuvant, ci Sfintii duc razboi cu duhurile intunericului din aceasta lume. Noi nu am vrut sa facem un blog personal si nu am avut binecuvantare decat pentru un spatiu de impartasire de misiune a Cuvantului duhovnicesc. De aceea, principiul fundamental a fost de a nu ne promova in niciun fel pe noi insine, de a sta in umbra pentru a pune in lumina doar Cuvantul Duhului. Nu stam in umbra pentru a ataca pe cineva, pur si simplu nu ne ocupam cu lucruri de acest fel, contrare duhului ortodox. Detestam orice forma de extremism sau sectarism (inclusiv legionarismul, inclusiv stilismul). Nu facem parte din nicio organizatie. Suntem ortodocsi si nu ne intereseaza decat promovarea inavataturii ortodoxe, cat mai autentice si traditionale.

    Va multumim din suflet pentru intelegere!

  9. Am uitat sa adaug ceva: da, de un lucru ne este frica. Foarte frica. Sa gresim in cuvant. Si asta se poate foarte usor. De aceea preferam sa nu ne incumetam prea mult sa vorbim de la noi, dupa mintea noastra. Incercam sa ne insusim gandirea Sfintilor, dar ne e teama totusi sa n-o amestecam cu parerile gresite ale mintii noastre si apoi sa dam grea socoteala. Asa am facut si in cazul Patriarhului. Noi, in prostia noastra, nu stiam daca e bine cum credem, dar am spus ce am inteles de la alti parinti despre acest subiect. N-am scris totusi pe site ca IPS Daniel ar fi mason, pentru ca nu e sigur si dovedit acest lucru, chiar daca multi spun asta. Dar nu putem sa aruncam cu vorbe grele pentru care n-avem acoperire. Ne-am bucura nespus daca ati proceda si Dvs. la fel si cu micii Dvs. frati… Nu ne mai „prigoniti” pentru anonimat si pentru toate celelalte!

  10. Doamne, ajuta!

    Parinte Dorin, imi ingadui si eu un cuvant scurt reritor la cele spuse la nr. 3, adica la postarea „No Comment”, lasand, si uitand in acelasi timp, introducerea facuta de sfintia voastra la articolul „Acefali sentimentali” din prea mult respect fata de sfintia voastra.
    Intitularea acestei scurte introduceri facute de mine pe blogul Theologhia arata de fapt atitudinea pe care am avut-o atunci cand un prieten m-a informat de aceasta scrisoare oficiala.

    La fel si scurtele cuvinte de prezentarea a acestui document, pentru ca oamenii sa nu se trezeasca pur si simplu cu ceva in fata lor nestiind ce reprezinta(pt unii) sau de ce am socotit necesar sa-l pun pe blog (pt altii). Insusi titlul „No comment” afirma neutralitatea din partea mea pentru aceasta postare, preferand sa nu adaug nimic de la mine, ci sa fac o cat-de-scurta introducere pentru acest document. Fiind un document public, am socotit sa-l las in naturaletea lui, fara interpretari din partea mea, nu ca nu am o opinie, am una destul de conturata si clara, insa pe de-o partea din motivul aparitiei unor sminteli iar pe de alta parte pentru a arata cu ce se lauda masonii din Romania (si acest lucru e un motiv de cercetat)- document postat chiar pe pagina principala a site-ului marii loje din Romania (cine isi publica pe site o scrisoare de multumire personala sau mai putin personala, venita din partea loctiitorului de Patriarh, mai ales cand e vorba de condoleante, decat un om/asociatie mandru/a sau…No Comment). In loc sa afirmati ca „conchid, prin tăcere, că …patriarhul României e mason” (parere personala a sfintiei voastre) puteati sa spuneti mult mai bine si adevarat ca e un document important care arata de fapt, cel putin in mod oficial, apropierea Ips Daniel (cel putin ca si loctiitor de Patriarh) fata de masonii din Romania sau personal de domnul Eugen Chirovi, seful masonilor sau „marele maestru” al lor. Cu alte cuvinte , a Bisericii prin persoana Patriarhului (sau loctiitorului) fata de masoni, subiect destul de discutat atat de oamenii Bisericii cat si de cei din afara ei.
    Este de altfel prima *(din cate stiu eu) „pista” oficiala a acestei apropieri fata de masoni, restul fiind zvonuri, argumentate sau ne-argumentate, insa fara documente oficiale, a acestui fapt.

    Cu toate acestea, valoarea acestui document este mai mare> deoarece are si o invatatura teologica referitoare la Inviere,perfect ortodoxa, pe care Ips Daniel, ca si loctiitor de Patriarh a introdus-o, amintindu-le masonilor despre ce se intampla cu oamenii dupa ce mor si nadejdea la care Ips-sa Daniel si Biserica o asteapta pt Pfp Teoctist. Documentul e important de asemnea pentru faptul ca in anul 1937 Sfantul Sinod (Temei Nr. 785/1937) „osandeste Francmasoneria ca doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta”(pentru o mai bine informare am postat si aceste rezolutii ale Sfantului Sinod in legatura cu aceasta problema + Declaraţia lui Ciprian, Arhiepiscopul Ciprului. Cipru, 2 februarie, 1815). Pe de-o parte Ips Daniel invata bine pe masoni despre Inviere, pe de alta parte, masonii se lauda cu acest document, desi ei cred altceva, sau nu cred deloc. Un alt aspect pe care-l implica acest document este faptul ca asupra Ips Daniel sunt puse multe zvonuri pe seama masoneriei, cum ca ar fi mason, lucru stiut si de Ips-sa Daniel. Cu toate acestea, firescul lucrurilor ar indemna ca Ips Daniel sa nu produca si mai multa tulburare referitor la aceasta problema, alimentand in continuare zvonurile, insa din acest document reiese o amicitie: „compasiunea aratata noua, celor ce ne-a fost ca un adevarat parinte… ne-a intarit in aceste momente”.

    Poate as mai avea ceva de spus in legatura cu necesitatea postarii acestui document pe blogul Theologhia insa lungindu-ma indeajuns cu aceste explicatii, desi vroiam sa las documentul in naturaletea lui, voi mai adauga un cuvant>
    (Acatist Sf Ioan Hrisostom, icos 5, alcatuit de Ierom. Paisie Olaru): „Doctorule si invatatorule, Parinte, tamaduieste patimile sufletelor si trupurilor noastre si ne invata cum sa ne pazim de smintelile ereticilor care si azi hulesc Biserica. Iar tu, prin invatatura ta, sa-i intorci la dreptmaritoarea credinta, ca unindu-ne prin dragoste, sa te laudam pre tine asa…”

    Dan Camen.(14sept)

  11. Nu inteleg de ce trebuie criticat cineva ca copiaza texte din sfinti. Orice crestin ortodox vrea sa citeasca exact textul sfantului si nu adaugiri. Munca lor e demna de urmat. Doamne ajuta la mai multi ca ei.

    Cu totii stim ca ceva nu a fost tocmai corect in alegeri. Singurul bine in alegerile astea sunt genunchii credinciosilor care o sa se aplece mai des la rugaciune pentru ca nu se anunta nimic bun. Sa nu ne gandim la clipa asta de acum ci la Judecata unde vom merge toti.

    Mai sus cereati sa-si descopere cineva identitatea. Un crestin ortodox e un crestin ortodox. Genul asta de vorbire imi aduce aminte perioada de dinainte:(. Trageti-mi o palma ca sunt o mama care vrea sa-si creasca copiii ortodox. Trageti-mi palma, dar lasati-ne ortodoxia asa cum este ea acum. Doamne ajuta! Iertare

  12. Mamă dragă, oricine poate copia texte sau da cărţi altora în siteurile şi blogurile lor, însă nu poţi să faci un blog numai cu texte. Trebuie să mai ai şi opinii. Dv. ne-aţ scris opiniile dv. aici şi nu ne-aţi dat texte.

    Deci cineva care îşi face o pagină web teologică, trebuie să ne spună şi cum înţelege el textele pe care ni le prezintă. Că dacă e pe copiat texte, noi am face bloguri kilometrice pe fiecare zi, la câte texte avem şi pe care în Biblioteca Teologică, pe care vă rog să o vizitaţi le dăm pe gratis în html, word sau pdf.

    În al doilea rând, alegerea patriarhului României nu s-a făcut cu neînţelegeri. Trebuia ca să fiţi în Sfântul Sinod sau în Colegiul elector, ca să ştiţi asta. Noi nu ştim de lucruri necurate în cadrul alegerii noului patriarh al României.

    Eu nu am cerut identitatea tuturor celor care ne comentează ci a celor care au pagini web ortodoxe şi care promovează o anume undă de opinie, fără să se deconspire.

    Vă invităm şi altă dată!

  13. Dacă ar veni la spovedanie, le-aş afla şi faţa şi numele, nu? Iar dacă vor să vorbească cu mine despre ce fac ei pe net e treaba lor. Dacă nu îşi spun doar păcatele, îi dezleg şi ne salutăm.

  14. Ca să vedem dacă sunt tineri, dacă sunt curaţi şi care le sunt numele. La fel cum am vrea să ştim şi numele dv.

    Dv. ştiţi cine sunt eu, dar eu nu ştiu cine sunteţi dv. Un om care nu îşi dă numele şi se ascunde, nu poate fi cineva credibil.

  15. Cum se vede curatia? Si ce importanta are sa le stiti numele? O sa va rugati pentru sufletele lor?

    Am vorbit ani de zile cu crestini ortodocsi pe internet fara sa le stiu numele, fara sa stiu cum arata. Nu e nevoie de nume, nu este nevoie de a vedea chipul cuiva, cand ai aceeasi simtire si dragoste de Dumnezeu, de credinta ortodoxa.

    Parinte, cine mai este credibil azi? Toti alergam dupa dreptate. D-voastra alergati dupa dreptate, eu la fel si uite asa ne distrugem si cea mai mica farama de iubire care poate a existat in noi. Iubiti-ne parinte. Invatati-ne si pe noi sa iubim.

    Indiferent de cati vor lupta pentru a spune ca alegerile au fost curate, nimeni nu v-a crede. Astea nu sunt lucruri de vazut, ci sunt lucruri de simtit.

    E durere, mare durere in jur parinte. Sa dea Domnul ca noua conducere din Biserica sa vrea sa faca bine. Sa dea Domnul.

    „Pe de o parte evoluam, si paradoxal, in acelasi timp
    ne distrugem! Ne imbracam numai pe dinafara si ne
    golim sufletele… Poate numai mila lui Dumnezeu ne mai
    poate salva…(prin suferinta)!
    E infiorator, vedem zilnic cum Dumnezeu ingaduie si
    ingaduie si ingaduie, si ingaduinta Lui ne supune si
    pe noi dar intr-o stare permanenta de veghe!
    Deocamdata avem o certitudine
    vor prospera… insa, din pacate, noi nu aveam de gand
    s-o listam la bursa….”
    ZIARUL FINANCIAR – 14.09.2007

    Lor li se pot verifica identitatile.

    Iertare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *