Teologie pentru azi

O platformă ortodoxă pentru o reală postmodernitate

Exemplu de cabinet de Religie

E vorba despre

Şcoala nr. 19 „Tudor Arghezi” din Bucureşti, Sector 2

Pentru imagini apelaţi aici.

000017 -

Pentru discuţii extremiste, abjecte şi discriminatorii,

de ghetou, despre acest subiect intraţi aici şi aici, chit că le faceţi audienţă.

Oare ce fel de credinţă au acest fel de români europeni?

Pr. Dorin.

Did you like this? Share it:

Previous

Pachet de atenţie [27 sept. 2007]

Next

Ieşirile în decor, revin! [Secţiunea: comentarii de intelectuali rafinaţi]

29 Comments

  1. Oaie

    Şi eu am blog

  2. tractoristu

    cuvioase, imi pare rau, […] hai sa lasam copiii si tinerii sa decida ei insisi ceea ce-si doresc de la viata, da?

  3. Arhi

    …daca fi-tu ar invata intr-o clasa plina de simboluri mahomedane, ai accepta?

    Răspunsul nostru: Da, fraiere!

  4. monoloage

    fericiti cei saraci cu duhul…

    R: nu faceţi parte din această categorie.

  5. decat sa-mi moderati comentariul….mai bine mi-l stergeti…chiar va rog…..pe ambele…

  6. dragul meu, e tipic pentru cei ca tine sa nu fie de acord cu libertatea de expresie.

    esti ca si tipar extrem de aproape de musulmani. si la ei e la fel.

    banui ca asta nu schimba cu nimic modul in care intelegi sa te comporti. treaba ta, eu am incercat sa iti fac un bine.

  7. Accesele de juvenilitate tardivă au şi ele un rost al lor, unul bun.

    Când eşti cu gaşaca ta şi îţi bagi şi îţi scoţi din gura mamei prietenului tău, când te îmbeţi ca un proc sau crezi că gândurile tale venale sunt ditamai coerenţa de gândire…vii pe net cu acelaşi tupeu de prost crescut şi crezi că o să fii acceptat de către toţi.

    Omul prost crescut îşi dă seama cât de penibil e numai când se întâlneşte cu nişte oameni care pot să fie oricând ca el, nesimţiţi şi inculţi, să vorbească ca nişte nesimţiţi şi inculţi…dar ei vorbesc inteligent, cu bun simţ.

    Diferenţa de mentalitate acceptată creează o societate capabilă de bună convieţuire.

    În blocul unde eu locuiesc sunt italieni, americani, turci…oameni selecţi. Eu sunt preot ortodox, dar turcul X, când m-a văzut de Paşti venind de la Biserică, în reverendă, m-a invitat la el în casă ca să îi binecuvintez masa.

    -De ce vreţi să vă binecuvintez masa dacă dv. sunteţi musulman?
    -Pentru că ştim să respectăm tradiţiile poporului care ne-a primit.

    Cam asta înseamnă să ştii să fii cu cap, să ştii să vezi lucrurile pozitiv. Dacă vrei să trăieşti într-o societate plurală nu trebuie să fii cimpanzeu ci un om cu fineţe de suflet.

    Dacă vreţi în ghetou, dacă vreţi să dărâmaţi toate simbolurile religioase, toate frumuseţile altora…sunteţi oameni care nu aveţi frumuseţe.

    A fi român european înseamnă a ştii să accepţi ceea ce nu ai, să preţuieşti ce nu îţi aparţine…pentru că vrei să dovedeşti că eşti un om cu minte, echilibrat şi nu un fanatic.

  8. Domnule Oaie,

    în materie de dialog sunt purtărorul de cuvânt al unui bun simţ care piere văzând cu ochii.

    Dacă nu credeţi în Sfintele Icoane, dacă nu vreţi să existe luna pe cer, dacă nu vă place salata de primăvară, dacă vreţi ca toată lumea să aibă bube pe faţă…atunci nu trebuie să credeţi că ceilalţi care nu cred ca dv. trebuie să moară.

    Dacă nu ştiţi să preţuiţi pe altul nu veţi fi preţuit nici dv. de către altul.

    Veţi sta ca un cuc golaş şi veţi cânta de unul singur.

    Dar dacă vreţi să locuiţi în România şi nu ştiţi să o preţuiţi şi să o iubiţi viaţa dv. nu are niciun sens.

    Iar dacă vă bateţi joc de credinţa care a clădit acest neam nu cred că pot pretinde de la dv. decenţă şi bun gust.

  9. nu vad niciun acces de juvenilitate tardiva ci pur si simplu un schimb de idei si de gasit incazul in care se vrea o rezolvare.

    Cenzura pe care mi-ati aplicat-o se bate cap in cap cu ultimul dvs pasaj: „inseamnă a ştii să accepţi ceea ce nu ai, să preţuieşti ce nu îţi aparţine…pentru că vrei să dovedeşti că eşti un om cu minte, echilibrat şi nu un fanatic”.

    faptul ca nu acceptati si alte idei sau opinii sau sa le combateti intr-un mod civilizat – pt ca nu cred ca v-am injurat sau m-am legat intr-un mod grobian de punctul dvs de vedere – va face limitat…oricat a-ti incerca sa aratati ca sunteti deschis…

  10. Parinte, da’ Biserica nu propovaduieste TOLERANTA ? daca-mi spuneti ca tine de toleranta sa categorisesti o alta opinie decat a ta ca fiind EXTREMISTA, ABJECTA, de ghetou … atunci respect, maestre.

    Dupa opinia mea, tine de habotnicie, dar daca nu sunteti de-acord cu mine, n-o sa va fac HABOTNIC, FANATIC SI ABJECT, promit. Apropo, cand ii faceti pe oameni extremisti si abjecti, nu mi se pare deloc ca-i pretuiti, ca tot spuneati mai sus: „Dacă nu ştiţi să preţuiţi pe altul nu veţi fi preţuit nici dv. de către altul”.

    R: Despre domnul Andrei Crivăţ:

    http://www.andreicrivat.ro

    [ a solicitat să nu îi fie luată în consideraţie viaţa: că nu este importanta. Ne-am ţinut de cuvânt şi i-am tăiat viaţa de la noi de pe blog.]
    …………

    Trebuia, ca să începeţi cu dreptul, să începeţi cu prezentarea domnule Crivăţ.
    Şi nu avem nimic împotrivă dacă aveţi idei care nu ne convin.

    Mie îmi place să aveţi idei care nu îmi convin, dar să le spuneţi în scris, ca şi când m-aţi privi în ochi. Să mi le spuneţi nu şmechereşte ci…pentru că vreţi să comunicaţi cu noi.

  11. Domnul meu, poate că nu sunteţi învăţaţi cu discuţiile politicoase.

    Când vrei să începi un dialog cu cineva, mai întâi te prezinţi, dai mâna cu omu, spui de ce vrei sau de ce crezi că stau aşa lucrurile şi nu te dai…te şmecher sau de… tânăr în faţa lui.

    Eu cenzurez discuţiile făcute cu ţigarea în gură şi mâinile în buzunar.

    Am aversiune la nesimţiţi,la bădărani şi…la şmecherii de cuvinte.

  12. sper ca nu la mine va referati cu prezentarea, dat fiind ca mai mult decat Andrei Crivat nu ma stiu prezenta…

  13. V-am raspuns dupa felul in care a-ti inceput discutia prin acest post. A-ti catalogat imediat discutiile de pe un anumit blog ca fiind unele din ghetou si a-ti si jignit, la fel cum a-ti facut in postul de mai sus, fara sa ne/ma cunoasteti, sa dati mana si asa mai departe, dupa cum stiti..dar nu puneti in practica regulile de bun simt de care vorbiti.

    Iar smecheria si ironia fina sunt chestii diferite d-le Bastrix. Am intalnit oameni de credinta la viata mea pentru care am toata stima si propovaduiesc cuvintele lui D-zeu in asa fel incat sa-ti mearga la inima si fara sa atace pe nimeni sau sa jigneasca. Va bati multi cu pumnul in piept pe tema palmii luate si a celuilat obraz intors, dar nu l-ati pus niciodata in aplicare.

  14. Parinte, iesind din lumea discutiilor despre idei, trebuie sa va anunt ca tocmai ati incalcat legea. Legea aia laica, sub care ne incadram toti, profani si preoti.

    Materialul pe care l-ati preluat dvs. se afla protejat de copyright, si pe site-ul meu scrie clar:”Continutul acestui site este proprietatea mea, exceptie facand partile din continut care au specificate alte surse. Reproducerea textelor din Jurnal de noapte, in forma partiala sau integrala, cu sau fara specificarea sursei, fara acordul meu scris ESTE INTERZISA si va fi tratata pe cale legala.”

    Parinte, mi-e teama ca daca nu dispare IMEDIAT continutul FURAT de pe site-ul meu, propiretate personala, va dau in judecata. Si va asigur ca voi castiga, nu reprezentati singurul site cu care m-am judecat pe tema asta, si am castigat toate procesele pana acum. Il voi castiga si cu dvs. Promit ca daca nu scoateti textul pe care mi l-ati atribuit, text furat de pe site-ul meu, maine dimineata la prima ora va fac plangere penala.

  15. Acel conţinut e CV-ul dv. şi nu ne interesează deloc. Cu acela trebuai să începeţi, cu prezentarea domnule Crivăţ.

    Ameninţările de orice fel se încadrează la categoria intimidare a cetăţeanului iar legea copyright-ului specifică faptul [sunt om carelucrez în domeniu] că ceva e furt intelectual când foloseşti sub numele tău ce îi aparţine altuia.

    Eu nu v-am furat bibliografia. Eu v-am ilustrat numele cu bibliografia dv.

    Dacă ţineţi să vă şterg viaţa de la noi din blog o voi face. Nu contează pre amult.

    Dar va rămâne amprenta dv. personală de la mine d epe blog care demonstrează tuturor că nu trebuie să vă mai moderez vreo intervenţie.

  16. 🙂 Frumos spus, Parinte. As prefera, intr-adevar, sa scoateti acea parte de text care, credeti-ma, intra sub incidenta disclaimerului de pe site-ul meu si, implicit, sub legea copyright-ului.

    Va cred ca lucrati in domeniu, si eu lucrez. Am castigat deja procese pe tema asta, motiv pentru care si sunt asa de sensibil la „preluarile” de acest gen. Viata mea nu e pe blogul dvs., Parinte, si acela nu este CV_ul meu. Va rog inca o data, ultima oara, sa scoateti acea parte. Nu e o amenintare, e o rugaminte, sub forma de anunt.

    In alta ordine de idei, imi cer scuze ca v-am parut smecher, nu era deloc cazul. Nu ma jucam cu cuvintele, doar incercam sa inteleg logica. Dvs. spuneti ca daca nu-i pretuiesti pe altii, nici ei nu te vor pretui. Ori dvs. afirmati ca discutiile unor oameni despre care nu stiti nimic sunt abjecte si extremiste.

    Nu seamana a apreciere, Parinte. Parea mult mai eficient si mai civilizat sa interveniti in discutie si sa ne arati de ce gresim, fara sa ne faceti in toate felurile.

    Fireste, asta este opinia mea personala, nu e musai sa fiti de-acord cu ea. Dar mi-ar placea sa-mi explicati. As vrea sa inteleg unde e toleranta in ce spuneti dvs., as vrea sa vad unde-i aprecierea fata de ceilalti. Sincer, va marturiresc, nu am nici un fel de ironie, smecherie sau cum vreti dvs.

  17. o adaugire: daca vreti, puteti pune link catre prezentarea mea. nu e nevoie s-o preluati fara acordul meu, sincer.

  18. Domnule Andrei Crivăţ,

    după cum vedeţi: viaţa are surprize frumoase pentru dv.!

    Dacă noi nu putem să luăm de la dv. CV-ul, în schimb de la noi puteţi să preluaţi orice articol doriţi [sunt peste 1000], orice imagine şi orice carte de aici [sunt zeci de mii]

    http://dorinfather.wordpress.com/

    orice muzică sau podcast, pentru că sunt pentru oameni.

    Poate că aceasta e diferenţa: dv. consideraţi că trebuie să ne uităm la blogul dv. ca la Colosseum, fără să-l atingem.

    Eu nu am prea venit pe la dv. dar vă ştiu. Nu am avut ce să iau.

    Dacă veniţi la noi aveţi ce să luaţi şi nu veţi fi dat în judecată. Numai să citiţi măcar o pagină pe zi din sutele d ecărţi pe care le-aţi lua de la noi şi vă va fi bine.

    Vă dorim o seară bună la Cluj, căci Bucureştiul e în pace în lsatul serii!

  19. Si inca ceva, Parinte: v-am citit cv-ul, va vad un om cu multa scoala. mult mai multa decat mine.

    Sunteti in primul rand Preot, in al doilea rand sunteti un Preot cu foarte multa carte. Ma astept cu tarie la deschidere din partea dvs.

    La sustinerea unui dialog, dincolo de amanunte. La o discutie pe baza de idei.

    Banuiesc ca o vi se para ironica fraza urmatoare: va asigur cu toata onestitatea ca nu e absolut deloc ironica: eu vreau sa invat lucruri de la dvs.

    Asta e motivul – sau macar unul dintre ele – pentru care incerc sa va provoc la discutie.

  20. Bine, Parinte, nu vreti sa stam de vorba – iar eu n-o sa mai insist. Mi-ati spus de nenumarate ori ca nu contez, ca n-am nimic de zis. Inteleg ca eu, ca laic, ca profan, nu contez.

    Doar daca as fi de-acord cu tot ce ziceti. Imi pare rau, Parinte. Dumnezeu m-a inzestrat si cu putina ratiune. Va doresc o seara linistita, va voi citi si de-acum incolo, cum v-am citit si pana acum. Spre deosebire de dvs. care nu m-ati vizitat, eu v-am tot vizitat din cand in cand. La revedere.

  21. dadatroll

    Sunt un mare păcătos…

  22. eugens

    Ma bucur pentru oamenii care au făcut acest blog.

  23. sketis

    Nu îmi dau numele şi nici nu spun despre mine nimic…dar vă dau lecţii. Mai trec pe aici, mai arunc trei fraze şi dv. trebuie să mi le moderaţi. Credeţi că sunt un ortodox autentic?

  24. Sky-Hunter

    Înţelepciunea de a întreba se câştigă în timp. Eu sunt afon în acest domeniu.

  25. Nectar

    Cea mai frumoasa sala de clasa pe care am vazut-o vreodata. Se stie bine ca icoana ortodoxa nu raneste, indiferent de credinta pe care o are cineva. Nu trebuie sa facem comaparatii,….ca daca ar fi imagini de la alte credinte etc. Roamnia este o tara crestin ortodoxa si cine vine sa traiasca la noi, trebuie sa respecte cultul nostru.

    Sunt picturi direct pe perete sau aplicate? Ferice de copii din clasa respectiva.

    Greu sa fii rau, intr-o astfel de clasa. Cei care nu sunt de acord cu asa ceva, ori nu au copii, ori nu sunt crestini ortodocsi, ori nu le place arta crestina.

    Doamne ajuta

  26. Suntem cu totul de acord cu dv şi vă felicităm pentru poziţia publică pe care o aveţi.

    Pictura e direct pe perete şi astfel de pictură, astăzi, în România, costă mii de lei, pe care doamna profesoară i-a donat din dragostea ei pentru şcoală.

    În loc să fie lăudată o astfel de profesoară inimoasă, vin toţi şi se încurcă de măreţia unui gest admirabil.

  27. Acesta e un cabinet de Religie, la care participă numai creştinii ortodocşi şi nimeni nu e pus să stea la oră cu forţa.

    Dacă cineva e musulman, adventist sau mormon şi vor să vorbească despre ei şi să aducă însemne ale lor religioase la oră, cine nu îi lasă?

  28. Nectar

    „În loc să fie lăudată o astfel de profesoară inimoasă, vin toţi şi se încurcă de măreţia unui gest admirabil.”

    Asta pentru ca niciodata, nimeni nu v-a fi laudat pentru credinta curata. Cand facem ceva pentru ortodoxie, trebuie sa stim ce ne asteapta.

    Plata e la Hristos!

    Dar astea par cuvinte epuizate inutil, pentru cel care nu a fost inca trezit la credinta adevarata. Nu ii judec. Ca sa incepi sa intelegi credinta ortodoxa, iti trebuie rugaciune, post, renuntare la placeri si multe altele. Viata de azi este invadata de nevoia de a primi repede. Pot s-o compar cu telecomanda, cu enterul.

    Cei care sunt impotriva ortodoxiei, nu au nici un motiv real. Ei ai nevoia de a fi impotriva a ceva. De ceva timp credinta ortodoxa incomodeaza.

    Cei care cred in Hristos si in biserica lui stiu motivul deja.

    Doamne ajuta

  29. :. :.

    Imi pare rau. Nu ştiu să vorbesc sau vorbesc neîntrebat.

Lasă un răspuns

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén