![]() |
![]() Localitatea Biertan este situata in mijlocul podisului Transilvaniei, in nordul judetului Sibiu, la egala distanta de orasele Medias si Sighisoara. Biertanul face parte dintre primele asezari germane din Transilvania fiind cuprins in cele doua „Scaune” – Medias si Seica – in Diploma Andreeana din 1224. Biertan este mentionat documentar pentru prima oara in anul 1283, impreuna cu alte 7 sate, locuite in acea perioada de sasi intr-un document privind impozitele cerute de Capitalul Catolic din Alba Iulia preotilor catolici din comunitatile sasesti |
![]() Abatia Kylemore este o manastire benedictina de maici fondata in anul 1920 pe pamanturile Castelului Kylemore, din Connemara, Irlanda. Abatia Kylemore este cel mai vechi complex monahal dintre abatiile benedictine irlandeze. Abatia a fost fondata in momentul in care maicile benedictine au parasit Belgia, ca urmare a Primului Razboi Mondial. Comunitatea de maici, care in timpul Razboiului s-a mutat aici, a luat fiinta in anul 1665, in localitatea Ypres din Belgia. Scopul initial al celor din abatie a fost acela de a oferi o comunitate culturala si religioasa |
![]() Instituirea anafurei, atunci cand impartasirea obsteasca a incetat de a mai fi un uz regulat la fiecare Liturghie, a fost inspirata si s-a gasit autorizata, desigur, prin caracterul religios pe care deja il aveau in conceptia bisericeasca evloghiile sau darurile aduse pentru savarsirea Sfintei Euharistii. Fiind pregatite cu intentia de a fi aduse ca dar lui Dumnezeu, ele erau scoase deci prin insasi destinatia lor initiala din categoria alimentelor comune. Indeosebi painea, prosforele sau prescurile aveau marcat acest caracter prin cru cea si monograma Mantuitorului imprimate pe ele |
![]() Privegherea si inchiderea simturilor duc la concentrarea mintii intr-o meditatie intoarsa asupra ei insesi. Primul scop al acestei adunari in sine a mintii este sa-si observe gandurile, ca pe cele rele sa le alunge din prima clipa, iar pe cele bune sa le asocieze, indata ce apar, cu gandul la Dumnezeu, ca sa nu se abata spre rau. Prin aceasta curatire a noastra de gandurile patimase ne ridicam, dupa Sfantul Maxim Marturisitorul, pe treapta a doua a nepatimirii. Sfintii Parinti socotesc ca gandurile patimase sunt ridicate in constiinta noastra de cele mai multe ori, de Satana |
Schisma dintre Bizant si Roma a fost, negresit, evenimentul cel mai tragic al istoriei Bisericii: lumea crestina s-a scindat in doua jumatati, iar aceasta sciziune, ce dureaza inca, a determinat in buna masura destinul Rasaritului, ca si cel al Apusului. Biserica Rasaritului, sustinand – si sustine inca – ca este esentialmente adevarata Biserica a lui Hristos, si-a vazut limitat campul cultural si geografic de actiune: pe plan istoric, ea s-a confundat doar cu lumea bizantina. Cat despre Biserica Apusului, ea a pierdut – din punct de vedere ortodox – echilibrul doctrinar |
![]() Inainte de a ajunge la forma sa prezenta, textul ebraic al Vechiului Testament a parcurs mai multe etape: prima etapa a fost cea a transmiterii „orale”; a urmat etapa in care istorisirile, legendele, scrisorile, notele arhivale, proverbele si multe alte acte au fost adunate si fixate in scris in diferite manuscrise. A treia etapa a fost cea a canonizarii cartilor biblice, moment in care joaca un rol important aspectul religios al fixarii in scris a textului: de acum inainte, acest text, in forma lui specifica, va fi privit drept autentic si normativ |
Din ultimele postari de pe FORUM: dan73: In Noul Testament, dupa inviere, nu se mai vorbeste de „tinerea” sambetei. Apostolii intrau uneori in zi de Sabat in sinagogi, dar numai pentru ca aflau atunci loc si prilej de propovaduire a Evangheliei.Ziua lor, a Apostolilor si a Bisericii, ziua de cult, de sarbatoare, de intalnire cu Hristos Cel inviat, va fi aceea a invierii. Domnul insusi o instituie ca atare. In aceasta zi, dis-de-dimineata ca intr-un nou inceput, Domnul se arata mai intai Maicii Sale, dupa aceea Mariei Magdale na, femeilor mironosite, lui Simon Petru vezi mai mult |
Stiri:
|
Director web ortodox:
Sfanta Scriptura | Carti ortodoxe | Dictionarul Teologilor Romani |
Psa. Gianina.
Lasă un răspuns