Un studiu teologic despre mişcarea satanistă [III]

site_logo.jpg

Prof. Dr. Emil Jurcan, Mişcarea satanistă şi influenţa ei în societatea contemporană, în Studii Teologice XLV [1993], nr. 5-6, p. 89-112/

Aleister Crowley [1875-1947, primul organizator al satanismului modern, îl proclamă pe Satana drept „singurul Dumnezeu autentic”, el însuşi considerându-se „încarnarea lui Satan”, p. 102./ Se naşte în Anglia în 1875, mama sa poreclindu-l Fiara, nume pe care şi-l revendică pe tot parcursul vieţii sale. Tatăl său era un predicator intinerant. Misiunea pe care Aleister credea că o are era aceea de a distruge credinţa creştină pentru a întemeia Religia Thelema, p. 102/

Se iniţiază în fracmasonerie şi Kabală, p. 103/ La 28 de ani face o călătorie în Egipt, după ce a fost excomunicat de francmasoni, pentru ideea de a distruge toate lucrurile şi profesarea fărădelegii, de la perversiunea sexuală la crimă, p. 103/

Apare sintagma New Age, sub conducerea lui Horus, zeul cu cap de şoim. Din 1904 încoace e epoca lui Horus, a satanismului, a Noii Ere, în viziunea sa./ Introduce homosexualitatea în secta lui. / La data de 2 aprilie 1920 înfiinţează în Sicilia, în mica localitate Cefalu, „Mănăstirea Thelema”, într-o fostă fermă. Numele de Thelema vine de la cartea lui François Rabelais : Abbaye de Théléme. În această carte Rabelais îşi imagina o societate fără precepte şi fără constrângeri, unde trăiai şi făceai ce doreşti. În această mănăstire satanistă o are parteneră pe Leah Hirsig, o renumită profesoară de canto, foarte obscenă, care începe să poarte titulatura de: „desfrânata Babilonului”, p. 103/

Ţelul orgiilor din acest locaş satanist era acela de a obţine eliberarea printr-un tantrism de stânga, p. 103/ În filosofia sa de viaţă el propagă o perspectivă pan-satanistă asupra lumii, în sensul că nu îi mai vedea pe demoni separaţi de condiţia umană, ci vorbea de o întrupare a demonilor în noi, de o compenetrare a demonilor cu fiinţele umane, p. 103/ De aceea proclama ideea că „adevăratul dumnezeu este omul”, p. 103/

În poziţiile sale „religioase” avem de-a face cu o divinizare a omului fără Dumnezeu iar energia noii ere proclamată de el „este simpla capacitate energetică a materiei”, p. 104./ La întrebarea cum s-a ajuns aici, autorul spune: „Auto-suficienţa, individualismul, ruperea harică de izvorul existenţei, s-a putut realiza într-o societate de consum, cu oameni obosiţi de căutarea infinit-desăvârşirii în imanent, în care graţia este şi ea creată, circumscrisă într-un complex de inferioritate, pusă la dispoziţia unui cap piramidal consolidat, auto-suficient în infailibilitatea sa, dispunând de apelativul de vicar al Divinităţii”, p. 104, adică din cauza unei perspective teologice defectuoase. /

A. Crowley moare în 1947, sărac şi narcoman, ca un chip trist al unei lupte epuizante, p. 104/ Autorul dă şi alte nume şi biografii de satanişti. În anii 80 ai secolului trecut, o statistică releva faptul că 10 milioane de americani aveau înclinaţii spre magie, p. 104-105./ Azi „diavolul a devenit prieten, el este atractiv zugrăvit, [şi considerat] un apropiat în lume”, p. 105/

Un alt satanist remarcabil este doctorul psihopat Michael Aquinas, care înfiinţează Templul lui Seth. Acesta avea pe frunte tatuat numărul 666 şi se autointitula: Antihrist, p. 105./ Biserica Satanei este înfiinţată de Anton Szandor La Vey în San Francisco în 1966. Acesta fusese dresor de animale, hipnotizator şi cititor de gânduri, elogiind condiţia umană drept o condiţie animalică, p., 105/ Crezul său era acela că „omul este un animal ca toate altele”, p. 105/ Deşi nu credea în diavol îl predica. Lucifer era pentru el o simplă dorinţă întunecată din fiinţa omului, p. 105. / Autorul relativizează cumva aportul lui Aquinas şi al lui La Vey în propagarea satanismului postmodern. Din punctul nostru de vedere Crowley e o figură ştearsă, pentru sataniştii de astăzi, în comparaţie cu autorul Bibliei Satanice, adică cu La Vey./

Însemne satanice: pentagrama [reprezintă stăpânirea Satanei peste întreaga lume], crucea lui Nero [e crucea răsturnată, cu braţele strâmbate, semn al unei presupuse înfrângeri a credinţei creştine şi a crucii lui Hristos], p. 109, securea nedreptăţii [cu două tăişuri, simbol al forţei şi al nedreptăţii]; Baphomet [pentagrama întoarsă, pentru a forma configuraţia un cap de ţap]; zvastica [ simbol indian vechi al soarelui şi al rodniciei, care a devenit simbol al forţei în satanism, al puterii nelimitate, al războiului şi al distrugerii creştinismului prin strâmbarea crucii], p. 109; simbolul coarnelor lui Satan [cele două degete ridicate, simbolizând coarnele diavolului, cu care se salută rockerii]; semnul anarhiei [simbolizând respingerea oricărei legi şi autorităţi]; simbolul Ankh [ fost simbol al lui Seth, creştinat de copţi prin introducerea crucii în simbolul de deasupra şi care reprezenta viaţa şi rodnicia. Acum e simbolul sexualităţii în curentul hard-rock], p. 109-110; crucea strâmbată [negarea creştinismului, autorul regăsind-o în iconismul formaţiei Blue Oyster Cult, p. 110./

În schimbul tuturor acestor semne şi simboluri satanice autorul ne propune Sfintele Icoane. „Icoana trebuie să rămână o prezenţă harică, ce transformă”, p. 111, cf. n. 81, p. 111: Egon Sendler, L’icone. Image de l’invisible, Ed. Desclée de Brouwer, Paris, 1981, p.?/”În educaţia românului de mâine, de vom distruge sufletul prin tăcerea noastră, vor striga împotriva noastră sufletele împietrite de noi”, p. 112, spune autorul în finalul studiului său foarte detaliat./

Pr. Dorin.

One comment

  • Foarte interesant blogul parinte..totusi,desi nu are nici o legatura probabil cu ceea cea ati postat,as dori sa ma lamuriti va rog,cum a fost adoptata crucea copta in crestinism si ce reprezinta ea pt credinciosi avand in vedere faptul ca ea provine din traditia egipteana..?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *