Best of ianuarie 2007 [1]

 flourish.gif

Retrospectiva anului pe Teologie pentru azi pentru cei care ne-au citit şi au uitat sau pentru cei care nu ne-au citit şi vor să ne vadă trecutul.

Luna ianuarie 2007 

Pe 1 ianuarie 2007, aderam la Uniune şi avem fotografii aici, cât şi starea de spirit a primului praznic ortodox al anului./ În prima zi a anului debuta proiectul doamnei preotese de a comenta ortodox  literatura română, proiect aflat în derulare./Îndemnam la dobândirea unei conştiinţe ortodoxe transfrontaliere, care să înglobeze viaţa religioasă de pretutindeni./

Articolul Frica de aderare şi Ortodoxia, atrăgea atenţia  asupra unei priviri liniare, pur istorice asupra Bisericii care e o erezie eclesiologică./ O tratare concisă a cronicarilor moldoveni. /Idealizarea lui Saddam a fost şi este una reală./ Himere literare: pe de o parte se susţine că literatura e ficţiune, că nu are de-a face cu viaţa personală a autorului iar pe de altă parte se recenzează viaţa literaţilor ca să se vadă crezurile lor adânci pe care le-au introdus în opere./

Traducerea şi combaterea falsei dogme a vederii esenţei lui Dumnezeu din romano-catolicism: un articol esenţial pentru cei care vor să înţeleagă diferenţa dintre cele două feluri de mistică: ortodoxă şi romano-catolică/Despre neştiinţă şi Dumnezeu, o traducere a unui articol al părintelui Stephen Freeman./ Pe 6 ianuarie 2007 împlineam o lună de wordpress./

Primele mostre de jurnalism politic românesc în sistem online,  tendinţă care s-a dezvoltat în 2007 fabulos de mult./Ne  înspăimântă moartea sau ne place? Un articol post scriptum la afluenţa de cutări a celor care  doreau să vadă spânzurarea lui Saddam cu un nesaţ incredibil./Poeţii paşoptişti nu sunt modernişti ci impregnaţi de o mentalitate tipic ortodoxă./  Despre minciuna egalitarismului sexual sau  despre femeia care se impune şi conduce./

Nostalgia Paradisului dumnezeiesc la Eminescu şi Creangă./Cine şi de ce nu suportă interioritatea oamenilor şi a Bisericii lui Dumnezeu, a Bisericii Ortodoxe?/Prima zi în Uniune a fost luminoasă…şi atenţionam că ne trebuie implicare reală, ca ortodocşi, în treburile Europei./

Despre „bunele intenţii” care sfidează: prima replică dată fostei Grupări Aproape, care miza pe elitism oligarhic în detrimentul democraţiei iniţiativei./ Amos 6, 6 : un motiv pentru a vorbi despre unele principii exegetice în teologia ortodoxă /Disputa pro şi contra Sfintelor Icoane din 9 ianuarie 2007 de la TVR 1, momentul când Cristian Gava şi Dan Puric au devenit exponenţi publici ai discursului subtil şi ai apologetismului ortodox./

Despre uitările care ne aduc aminte sau despre amintirile care revin, care ne sugestionează continuu./ Despre dinozaurii nesimţirii şi ce înseamnă a o da la pace în stil ortodox./Paradoxurile lui Ioan Luca Caragiale sau tragico-comedia umană./ Despre extremele ascetismului şi falsele harisme: observaţii oricând valabile şi întâlnibile la tot pasul./

Bultmann şi Rahner vorbind fantezist despre vederea lui Dumnezeu./ Prezenţa Dumnezeului treimic în viaţa noastră şi în lume trebuie să fie tema predilectă, credem noi, în teologia unui teolog ortodox./  O pledoarie pentru proiecte de viaţă gigant, pentru o continuă specializare şi profesionalizare a muncii şi a vieţii noastre şi pentru o privire a întregului nostru efort de studiu şi de muncă în plan soteriologic, adică al mântuirii personale./

Un poem pentru prietenul şi fratele din inima mea…Mihail Eminescu./  Avea capul spart de emoţie, îi gâlgâia iubirea în inimă…/ Viaţa duhovnicească nu este o viaţă ideală, iluzorie, ci una cât se poate de concretă, e viaţa noastră, autentica viaţă ortodoxă./

Se pare că am scris mai mult decât ne aduceam aminte.

Pr. Dorin.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *