Best of ianuarie 2007 [1]

 flourish.gif

Retrospectiva anului pe Teologie pentru azi pentru cei care ne-au citit şi au uitat sau pentru cei care nu ne-au citit şi vor să ne vadă trecutul.

Luna ianuarie 2007 

Pe 1 ianuarie 2007, aderam la Uniune şi avem fotografii aici, cât şi starea de spirit a primului praznic ortodox al anului./ În prima zi a anului debuta proiectul doamnei preotese de a comenta ortodox  literatura română, proiect aflat în derulare./Îndemnam la dobândirea unei conştiinţe ortodoxe transfrontaliere, care să înglobeze viaţa religioasă de pretutindeni./

Articolul Frica de aderare şi Ortodoxia, atrăgea atenţia  asupra unei priviri liniare, pur istorice asupra Bisericii care e o erezie eclesiologică./ O tratare concisă a cronicarilor moldoveni. /Idealizarea lui Saddam a fost şi este una reală./ Himere literare: pe de o parte se susţine că literatura e ficţiune, că nu are de-a face cu viaţa personală a autorului iar pe de altă parte se recenzează viaţa literaţilor ca să se vadă crezurile lor adânci pe care le-au introdus în opere./

Traducerea şi combaterea falsei dogme a vederii esenţei lui Dumnezeu din romano-catolicism: un articol esenţial pentru cei care vor să înţeleagă diferenţa dintre cele două feluri de mistică: ortodoxă şi romano-catolică/Despre neştiinţă şi Dumnezeu, o traducere a unui articol al părintelui Stephen Freeman./ Pe 6 ianuarie 2007 împlineam o lună de wordpress./

Primele mostre de jurnalism politic românesc în sistem online,  tendinţă care s-a dezvoltat în 2007 fabulos de mult./Ne  înspăimântă moartea sau ne place? Un articol post scriptum la afluenţa de cutări a celor care  doreau să vadă spânzurarea lui Saddam cu un nesaţ incredibil./Poeţii paşoptişti nu sunt modernişti ci impregnaţi de o mentalitate tipic ortodoxă./  Despre minciuna egalitarismului sexual sau  despre femeia care se impune şi conduce./

Nostalgia Paradisului dumnezeiesc la Eminescu şi Creangă./Cine şi de ce nu suportă interioritatea oamenilor şi a Bisericii lui Dumnezeu, a Bisericii Ortodoxe?/Prima zi în Uniune a fost luminoasă…şi atenţionam că ne trebuie implicare reală, ca ortodocşi, în treburile Europei./

Despre „bunele intenţii” care sfidează: prima replică dată fostei Grupări Aproape, care miza pe elitism oligarhic în detrimentul democraţiei iniţiativei./ Amos 6, 6 : un motiv pentru a vorbi despre unele principii exegetice în teologia ortodoxă /Disputa pro şi contra Sfintelor Icoane din 9 ianuarie 2007 de la TVR 1, momentul când Cristian Gava şi Dan Puric au devenit exponenţi publici ai discursului subtil şi ai apologetismului ortodox./

Despre uitările care ne aduc aminte sau despre amintirile care revin, care ne sugestionează continuu./ Despre dinozaurii nesimţirii şi ce înseamnă a o da la pace în stil ortodox./Paradoxurile lui Ioan Luca Caragiale sau tragico-comedia umană./ Despre extremele ascetismului şi falsele harisme: observaţii oricând valabile şi întâlnibile la tot pasul./

Bultmann şi Rahner vorbind fantezist despre vederea lui Dumnezeu./ Prezenţa Dumnezeului treimic în viaţa noastră şi în lume trebuie să fie tema predilectă, credem noi, în teologia unui teolog ortodox./  O pledoarie pentru proiecte de viaţă gigant, pentru o continuă specializare şi profesionalizare a muncii şi a vieţii noastre şi pentru o privire a întregului nostru efort de studiu şi de muncă în plan soteriologic, adică al mântuirii personale./

Un poem pentru prietenul şi fratele din inima mea…Mihail Eminescu./  Avea capul spart de emoţie, îi gâlgâia iubirea în inimă…/ Viaţa duhovnicească nu este o viaţă ideală, iluzorie, ci una cât se poate de concretă, e viaţa noastră, autentica viaţă ortodoxă./

Se pare că am scris mai mult decât ne aduceam aminte.

Pr. Dorin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *