Publicitate aranjată sau despre atenţie televizuală
Zilele de Crăciun şi Anul Nou 2007-2008 au avut la ştirile TV comentarii despre diverse pensiuni şi moduri de a te distra…mereu aceleaşi, şi pentru două supermarketuri mari şi late: Carrefour şi Real. Dacă vara se face reclamă aranjată litoralului şi hotelurilor, de la mare, acum s-a făcut reclamă aranjată pensiunilor rurale din zona montană şi patinoarelor.
Nicio reclamă pentru a cumpăra şi citi cărţi, pentru a te duce la bibliotecă, la Biserică, la un azil de bătrâni, la un penitenciar cu cadouri şi colinde. Dacă te uitai numai la televizor înţelegeai că de sărbători trebuie să te duci la munte, să cumperi ca un nebun tot supermarketul că se goleşte şi să te dai pe gheaţă. Dar asta numai la Bucureşti, că în rest cine ştie câte patinoare sunt.
Ştiri înguste…pentru că ne formează înguşti la minte! Împotriva acestor stimulente vizuale vă recomandăm să fiţi „multilateral dezvoltaţi”, chiar dacă vi se pare că ştiţi ce înseamnă sintagma. Numai dacă ştiţi să vă umpleţi viaţa cu căutări diverse puteţi avea o împlinire reală.
Adică trebuie să aveţi o credinţă, un crez, un ideal, un loc de muncă, de la unul la o mie de hobbyuri şi să nu vă pierdeţi timpul aiurea! Munciţi şi bucuraţi-vă de împlinirea vieţii voastre!
Pr. Dorin.