Teologie pentru azi

O platformă ortodoxă pentru o reală postmodernitate

istanbul escort istanbul escort beylikduzu escort istanbul escort

Admiratorul nostru chinez şi…sfintele catacombe ale Bisericii Ortodoxe

De ceva timp, un webmaster chinez, vrea să ne trimită spre diverse mărturii din epoca de început a Bisericii, la Sfinte Moaşte şi Sfinte Icoane…şi e interesat mai ales să ne arate catacombe. Este el un creştin ortodox? Nu ne-ar mira faptul.

Ne-a făcut diverse atenţionări, însă nu am putut să prelucrăm datele pe care le ni le trimitea până astăzi, pentru că ni le punea în formate care puteau fi doar vizionate şi nu şi prelucrate.

De ce a crezut că ne interesează aceste lucruri fundamentale ale istoriei Bisericii? Pentru că a văzut articolul de aici, făcut în coproducţie cu domnul Bogdan Stârceanu, publicat de către noi anul trecut. Astfel, ne-a trimis la următoarele locaţii:

1. Bazilica Sfintei Muceniţe Agnes din afara cetăţii Roma, martirizată la vârsta de 13 ani [ + 21 ianuarie 304].


Tomb of St. Agnes


Chapel of St. Sabina in the catacombs

2. Păstorul cel bun în iconografia primară a Bisericii creştine

Christianity in the Roman Empire

Fresco on a ceiling vault in the catacomb of St Peter and St Marcellinus, depicting the Good Shepherd

3. Frângerea pâinii/Sfânta Liturghie în iconografia catacombală

The Breaking of Bread from the early Christian Catacomb of Priscilla, Rome. Notice the woman third from left with long hair tied back but completely unveile.

4. O altă mostră de protopictură bisericească din catacombe

http://webed.vw.cc.va.us/vwbaile/media/catacomb.jpg

5. Iarăşi Bunul Păstor, din catacomba Sf. Calist al Romei

This fresco of the Good Shepherd was found on the ceiling of the Vault of Lucina in the Catacomb of Callixtus in Rome.

The construction of the vault itself has been dated to the second half of the 2nd century, but the use of the red and green lines to divide the space (similar to the chambers under San Sebastiano) has suggested the first half or middle of the 3rd century for this fresco.

The image of Jesus as the Good Shepherd was an especially popular motif in the early Christian centuries.

It was based in several biblical passages, including the 23rd Psalm and sayings of Jesus, and is also an adaptation of a popular pagan image.

6. Cea mai importantă legătură care ni s-a oferit este siteul dedicat catacombelor Sf. Sfinţit Mucenic Calist, papă al Romei

Cripta Sf. Sfinţit Mucenic Corneliu, papă al Romei

7. Mai multe imagini din catacombe şi icoane bizantine dintr-o revistă a Univ. Harvard

8. Catacombele din Paris

Catacombs of Paris

9. Despre cinstirea Sfinţilor

Fresco from the catacomb on the Vie Latina, Rome

10. o altă prezentare extinsă a catacombelor creştine din Roma

Maica Domnului în rugăciune sau Oranta/ Rugătoarea neîncetată pentru noi.

Sfântul Iona şi chitul

Cei trei tineri din Babilon aruncaţi în foc

Sfântul Daniel şi leii care nu-l mănâncă


Protoicoana Naşterii Domnului

11. Două noi fresce catacombale despre Maica lui Dumnezeu, care a fost cinstită de la început în Biserică ca Maică a lui Dumnezeu şi Pururea Fecioară şi nu doar după Sinodul III Ecumenic.

Imaginea „http://www.thenagain.info/webchron/westciv/EarlyChristian3.jpg” nu poate fi afișată deoarece conține erori.

Maica Domnului în rugăciune: o prezentare de la depărtare în comparaţie cu imaginea de mai sus

Imaginea „http://www.thenagain.info/webchron/westciv/EarlyChristian1.jpg” nu poate fi afișată deoarece conține erori.

Protoicoana Naşterii Domnului sau a Maicii Prea Sfinte cu Domnul în braţe.

12. alte imagini din catacombe creştine

Milos Catacombs

Colaterale:

1. Lanţurile cu care a fost legat Sf. Ap. Petru şi dus spre martirizare.

St. Peter’s chains are enshrined at the Basilica di San Pietro in Vincoli.

2. Scena sculptată a Răstignirii Domnului de pe uşile Bazilicii Sfintei Sabina

Santa Sabina’s ancient doors include one of the earliest depictions of the Crucifixion.

Nu avem decât să transmitem toate mulţumirile noastre celui care ne-a făcut această surpriză măreaţă. Nu o să înţeleagă el limba română cum nici noi nu am înţeles limba chineză, dar va vedea, cu siguranţă, că am decriptat mesajul său faţă de noi.

Pr. Dorin.

Did you like this? Share it:

Previous

Cu părintele Grigorie Pişculescu [alias Gala Galaction] prin cimitir şi despre peripatetizarea la umbra crucilor

Next

Rotundu îi scrie lui Pătratu pe invers

3 Comments

  1. mirel banica

    f buna si necesara „postare”.
    cu un bemol: sa nu negljam si influenta covarsitoare a picturii si frescei romane. Deci: proto-icoana sau fresca romana „tarzie”?

  2. Avem de-a face, domnule Mirel, cu fresca romană târzie adaptată la modalitatea de transmitere picturală a teologiei creştine, cum avem de-a face cu limba latină târzie adaptată la mentalitatea creştină primară.

    Vă mulţumim pentru semnele de prietenie sporadice pe care ni le daţi şi pe care ştim să le preţuim.

    Vă dorim o săptămână binecuvântată şi plină de înţelegeri bune!

  3. Multe din imaginile transmise de dumneavoastră le recunosc, chiar dacă nu am reuşit la momentul respectiv să le fotografiez, datorită interdicţiilor impuse.

    Îmi aduc aminte când am intrat prima dată în prima catacombă, la o adâncime de vreo 25 metri (dacă nu mă înşel), m-a întâmpinat o atmosferă plină de sfinţenie, şocant chiar.

    Lucrul ăsta nu îl poţi simţi, sesiza decât la faţa locului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

ücretsiz porno
istanbul escort istanbul escort istanbul escort