Teologie pentru azi

O platformă ortodoxă pentru o reală postmodernitate

Sfântul Sfinţit Mucenic Dionisie Areopagitul, Ierarhia cerească [4, podcast]: text şi comentariu

Download this episode (19 min)

Pr. Dorin.

Did you like this? Share it:

Previous

Sfântul Sfinţit Mucenic Dionisie Areopagitul, Ierarhia cerească [3, podcast]: text şi comentariu

Next

Malaria şi sărăcia

2 Comments

  1. Alin S.

    Cum se raporteaza mai recent Biserica Ortodoxa la acest teolog? Este sau nu identic cu acel Dionisie convertit de Pavel? Se mai sustine printre teologii romani ipoteza parintelui Staniloae?

    …………………………..
    Biserica Ortodoxă l-a considerat şi îl cinsteşte Sfânt pe Sfântul Sfinţit Mucenic Dionisie Areopagitul, episcopul Parisului, e pomenit la data de 3 octombrie a fiecărui an, e convertit de Sfântul Apostol Pavel , e cel despre care se vorbeşte în Faptele Apostolilor …şi e cineva prea mare pentru cei care l-au constestat din sec 16 şi până astăzi.

    Credeţi că aveţi ceva de spus în cadrul teologiei sale?! Aveţi vreun teolog baptist care să fie 1 % Dumnezeiescul Dionisie?!

    Dacă da, arătaţi-mi blogul dv. şi daţi-mi un podcast în care să-i prezentaţi teologia, teologului dv. Poate că o să mi-l prezentaţi pe domnul Ţon, de ce nu pe Marius Cruceru…

    Aş asculta vreo 10 podcasturi cu disertaţia dv. despre teologia fratelui Cruceru.

    De ce nu, nu?!

  2. Alin S.

    Inca o data (a cata ora?), sunt ortodox. Ma interesa doar daca Biserica si-a schimbat sau nu pozitia. Ma intreb cum reuseste sa plaseze in sec. I un autor ce scrie in sec. V-VI. Daca doriti putem face un schimb de articole: d-voastra imi argumentati ca Dionisie apartine secolului I iar eu incerc sa va arat ca citeaza verbatium din Proclus.

    …………………..
    Sunteţi un baptist „ortodox”? Păi dacă sunteţi ortodox…care sunt Sfinţii Părinţi care îl creditează pe Sfântul Dionisie drept ortodox şi trăitor în secolul 1? Apoi care sunt teologii care mărturisesc asta? Care sunt teologii care îl neagă? Care sunt ediţiile critice care respectă ad litteram textul dionisian şi spun că e „fals”?

    Dacă Proclus citează cuvânt cu cuvânt din Dionisie? Dacă Tradiţia Bisericii îl mărturiseşte ca ucenicul lui Pavel, ca cel care a participat la înmormântarea Prea Curatei Fecioare, ca martir şi episcop al Parisului…de ce trebuie să îmi argumentaţi faptul că el trăieşte în sec. 6 ?

    Dacă toată această pantomimă a negării sale începe în sec. 16, să nu uităm că şi Scriptura e negată aproape fir a păr în ceea ce priveşte autorii ei. Dv. poate daţi ceva pe critica literară…Eu dau mai puţin sau deloc. Eu dau pe Tradiţia Bisericii totul şi nu am îndoielile dv.

Lasă un răspuns

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén