Studiul realizat de BBDO arată că persoanele cu vârste cuprinse între 30 şi 44 de ani sunt dependente de muncă şi de consum

Românii din Generaţia X sunt mari admiratori ai lui Florin Piersic, ai trupei Phoenix şi fani ai Madonnei. Ei se lasă adesea influenţaţi de ambalajul produsului cumpărat.

Oamenii care formează Generaţia X sunt cei cu o carieră de succes, care se străduiesc să îmbine viaţa de familie cu cea profesională şi să-şi menţină optimismul nealterat, cu o atitudine relaxată în viaţă.

Această categorie de persoane este preocupată de performanţă profesională mai mult decât generaţia precedentă. Faţă de Generaţia Y (tinerii între 18-29 de ani), Generaţia X vrea să obţină bani prin muncă multă şi echilibru emoţional.

E interesant faptul că această categorie este în egală măsură interesată de muncă, dar şi de consum, comportament întâlnit în special în România. Aceştia sunt impacientaţi şi idealişti în ceea ce priveşte atingerea scopurilor, dar se simt foarte rar răsplătiţi pentru munca pe care o depun.

Generaţia X, mulţi şi bogaţi

În comparaţie cu reprezentanţii Generaţiei X din alte 12 ţări incluse în studiul BBDO, românii fac cumpărături în funcţie de aspectul ambalajului.

„Denumită de multe ori generaţia pierdută, Generaţia X este acum la putere. Este targetul perfect al oricărui marketer: mulţi şi bogaţi. În România, aceasta are un statut aparte”, explică Ştefan Chiriţescu, Head of Planning Graffiti BBDO.

Faţă de persoanele din ţările din vestul Europei şi America de Nord, Generaţia X a României şi-a petrecut jumătate din viaţă în comunism. „Şi, cu toate acestea, generaţia nu pare deloc pierdută. Din contră, acum recuperează toată perioada neagră de privaţiuni pe care a traversat-o”, spune Ştefan Chiriţescu.

Studiul desfăşurat la nivel internaţional în 18 ţări pe un eşantion de 5.208 persoane a identificat trei subcategorii ale Generaţiei X: „Călătorii”, „Sofisticaţii” şi „Ocrotitorii”.

„Călătorii” îşi trăiesc viaţa la maxim, îl iubesc pe Nelson Mandela, dar nu mănâncă de la McDonald’s. Cu toate acestea, numai 34% din ei sunt mai fericiţi acum decât pe vremea când aveau 18 ani. „Sofisticaţii” îşi concentrează atenţia pe grupuri mai restrânse de prieteni, pe confort şi pe modă.

Eroii lor sunt Madonna şi E.T. La rândul lor, „Ocrotitorii” îşi protejează foarte mult copiii, oferindu-le acestora o educaţie competitivă. Ei îşi doresc ca brandurile să le completeze lumile perfecte şi sunt cei mai fericiţi reprezentanţi ai Generaţiei X.

Generaţia X şi simbolurile ei

Iconurile persoanelor cu vârste cuprinse între 30 şi 44 de ani sunt cele clasice, din perioada tinereţii lor. Ei asociază cu libertatea personaje precum Charlie Chaplin, Bugs Bunny, Florin Piersic şi formaţia de muzică folk, Phoenix.

Echivalentul stabilităţii pentru generaţia X sunt membrii trupei Beatles şi vestitul cowboy, John Wayne. De asemenea, antieroii acestei generaţii sunt Darth Vader (personajul negativ din „Războiul Stelelor”) şi Saddam Hussein. Simbolurile neconvenţionale ale acestor persoane sunt Madonna, Marilyn Monroe.

Brandurile reprezentative pentru stilul de viaţă al generaţiei X sunt cele care susţin interacţiunea socială, familia, prietenii şi conectarea la informaţii. Mărcile de referinţă pentru ei sunt Google, Nokia, Microsoft, Sony, iar cele de lux sunt Mercedes şi BMW.

Adidas este un brand ce relaţionează cu stilul de viaţă al generaţiei X. Conform studiului realizat de BBDO şi Proximity în asociaţie cu Mercury Research, peste 30% dintre persoanele intervievate resping brandurile tradiţionale româneşti, cum ar fi Gambrinus, Eugenia sau Carpaţi, dar şi fast-foodul american McDonald’s.

Cf. sursa.

Psa. Gianina

Did you like this? Share it: