Dr. Mihail Neamţu, vrem să ne povestiţi despre parvenitismul dv. în democraţie şi apoi, vom discuta despre Apostolatul Social al PFP Justinian în comunism!
Facem referire la aceste două articole, postate pe Antiteze, de către Dr. Mihail Neamţu, pe 15 septembrie 2008.
A se vedea fotografiile mojicie 1 şi mojicie 2.
De ce au apărut ele? Pentru că Dr. Mihail Neamţu ne audiază umilele noastre interviuri sau discuţii intime…fapt pentru care îi mulţumim. Şi, în unul dintre interviuri, Prof. Dr. Remus Rus vorbea despre rolul PFP Justinian în Biserica Ortodoxă Română şi despre gratitudinea pe care trebuie să ne-o manifestăm faţă de posteritatea sa, noi, cei care ne împărtăşim astăzi de rezultatele patriarhatului său trăit în zile dramatice.
Şi cum a reacţionat Dr. Mihail Neamţu la respectul nostru faţă de înaintaşii noştri, pe care nu-i vedem idealizat, dar nici nu le privim scăderile cu satisfacţie demonică? A dat citate din PFP Justinian, ca să ne arate, că pe atunci se pupa ** **** conducerea ţării iar acum nu se mai pupă.
Însă noi îl rugăm pe Dr. Mihail Neamţu, înainte ca să înceapă un război surd cu noi ca La Pătrăţosu şi Război întru Cuvânt să nu iniţieze o dispută falimentară din start cu argumente de tip sectar, rupte din context, ci să facă analize echilibrate, juste, atunci când vine vorba de istoria trecută sau recentă.
Şi, noi i-am sugera Dr. Mihail Neamţu, ca să ia exemplul lui Dan Diaconescu, care de vreo 3-4 zile povesteşte, în medie, cam 8 ore pe zi, în direct, despre meandrele realului în capitalismul furibund. Şi, aidoma lui, aşteptăm de la Dr. Mihail Neamţu să înceapă în primul rând cu sine, cu modul cum a parvenit el, cu modul cum a trecut de la studenţia în România la studiile în străinătate, cine i-a dat burse, pentru ce, pe cine a pupat ** ****, pentru cine lucrează, câte a făcut şi face pentru ca să fie primit în cadre exclusiviste, cu orientări dubioase din punct de vedere financiar şi cultural, ca să nu mai vorbesc de profilul teologic.
Dacă e nepătat, dacă e catar, pur, nevinovat, neangajat nici în grupuri de interese şi nici în partipriuri dubioase, atunci o să ne dea detalii, o să ne spună cu câţi bani şi cu ce relaţii a făcut unele lucruri şi apoi, vom lua în calcul cele 5 patriarhate anterioare ale României, vom face studii asupra gradului de mizerie morală a europenilor din Evul mediu târziu, vom vedea ce vom face cu acceleratorul de particule care aduce printre noi găurile negre, şi, nu în ultimul rând, vom vorbi despre noua campania electorală ce stă la uşă, şi despre ce vom vota fiecare.
Dar, credem că e bărbăteşte şi teologic în primul rând, ca, dacă eşti de la Colegiul Noua Europă şi dacă interpretezi realităţi fenomenologice curente, să începi cu istoria parvenitismului tău personal, în care să descrii modul cum ai trecut de la inocenţa teologică la interesul de a distorsiona realitatea teologică şi cum ai trecut de la infantilismul mioritic, specific tuturor până la o anume vârstă, la hiperdoctismul anglo-saxon extrem de subţire la teologia autentic ortodoxă şi la viaţa duhovnicească, care priveşte mielul numit Istoria României sub comunişti cu curiozitate oarbă, îi vede numai rănile de la picioare şi că i s-a pârlit puţin blana din cauza atmosferei sufocante, dar nu vede că acest miel a supravieţuit…şi a devenit oaia de acum.
Da, frate Mihail, mai multă transparenţă de la tine în primul rând, dacă te ţin curelele! Şi, ca să te ţină curelele trebuie să ne arăţi că poţi scrie teologie, un tratat de teologie ortodoxă, ca să observi şi să observăm cât de ortodox mai eşti după câte te-ai mânjit şi te mânjeşti continuu! Sperăm că nu doriţi să dăm detalii mai multe!…
Pr. Dorin