Dragoş Bucur vs. Mihaela Rădulescu. Lupta se dă în pielea goală şi nu oriunde ci pe un bloc bulevardier

Vă reamintim cum stă treaba cu iconismul postmodern, cu discriminarea şi cu vizualitatea în România! Un domn s-a simţit la un moment dat, în România, discriminat de Sfintele Icoane de pe pereţii unei şcoli şi a cerut ca ele să fie…demise. Icoanele erau în şcoală şi nu pe pereţii exteriori ai şcolii, nu muşcau pe nimeni şi învăţau şi la lucruri bune.

O doamnă din Italia – doar o mică paralelă!… – în vârstă, locuieşte lângă o Biserică romano-catolică. Din cauză că pe doamnă, la un moment dat, au început să o enerveze bătăile clopotelor Bisericii de lângă ea, a dat în judecată Biserica Romano-Catolică şi a…primit despăgubire 600.000 de euro. Caz recent – caz real.

Se spune că în casa ta poţi să mergi cum te taie capul. Dacă mergi şi pe stradă la fel…atunci ai probleme cu capul. Însă iconismul obscen de pe blocuri e chiar hrănit cu bani mulţi ca să se înmulţească.

În ziua când Zoso truca imaginea cu suptul… noi scriam despre aceeaşi imagine numind-o chiloţii roşii şi despre cât de perversă este falsa campanie a Mihaelei Rădulescu împotriva fumatului. Pentru aceasta, un necunoscut, ne-a făcut un fake la blogul nostru, arătând tuturor cât de porno e Teologie pentru azi, de parcă eu m-am dezbrăcat pe bloc.

Cum se pune problema şi cum trebuie să se pună de fapt? Un teolog ortodox şi mai ales un preot trebuie să ia atitudine împotriva iconismului postmodern obscen, camuflat în intenţie bună, ceea ce s-a şi petrecut. Chiloţii roşii nu e o problemă privată, ci publică, şi ea angajează, ca toate cele de până acum şi ca cele care or să se mai nască, sentimente puternice în generaţia tânără.

Pentru mine doamna Mihaela Rădulescu goală nu e o calamitate. Calamitatea constă în faptul că e prea publică şi pe imagine nu e pusă sigla sub 12 ani şi o vede tot pietonul, care e şi copil, nu numai adult. Pentru adult e doar o femeie goală…Însă femeia goală e…altceva pentru un copil. În drum spre şcoală o vede pe Mihaela goală, dar, la şcoală, nu o poate vedea pe Maica Domnului plină şi prea frumoasă, în icoană, dacă are vreun special de director…care nu vrea discriminare.

De aceea, ne bucurăm că mulţi dintre creatorii români de online au constatat acelaşi lucru ca şi noi: e o reclamă sexuală şi nu anti-fumat şi că au luat atitudine. Însă, când trec astăzi pe la posterul mare cu pricina de pe bulevard, direct deasupra a trei magazine cu haine de firmă, îl văd şi pe Dragos Bucur gol lângă goala Mihaela.

E tot întâmplare?! Nu! Văzând că s-a vândut treaba cu chiloţii roşii, au adus pe Dragoş ca să-şi vândă filmul. Vreţi să ştiţi ce se întâmplă dacă eu afişez mâine un poster pe Magazinul Unirea sau la mine pe bloc cu o Maica Domnului în mărime de 14 metrii pe 20 ? Sau un Iisus Răstignit? Majoritatea o să găsească deplasată acţiunea mea şi chiar o să o înjure cu spume. Însă goliciunea, păcatul, pentru că suntem frate cu el, nu e hulit, nu e înjurat, pentru că de aceea nu zice nimeni că e o prostie să vezi postere cu oameni goi pe stradă.

Păcatul vinde pentru că suntem putregai ca şi el. Şi nouă ne place urâtul, pentru că suntem contaminaţi cu el toată ziua. Când nu mai ştii cine eşti…îţi plac tocmai lucrurile care-ţi fac rău. Şi sexualizarea socială masivă a românilor, alături de imbecilizarea prin programe proaste media şi prin alfabetizare precară duc la români violenţi, fără umanitate în ei şi viscerali. Ceea ce pare astăzi un mic atentat la morala publică mâine devine cât casa. Iar pornografia – nu vă minţiţi singuri! – doreşte să facă din oameni fiinţe care îndrăznesc din ce în ce mai mult, care vor şi mai mult dedesubturi şi din cancan în cancan nu te mai miri nici de violuri, nici de incesturi, nici de aberaţii sexuale morbide.

Cele două reclame de mai sus sunt…doi stropi de murdărie într-un ocean care se tot umple cu aşa ceva şi devine…inima noastră! Vedem numai trupuri, numai materie, numai interese individualiste…şi nu mai vedem ceea ce trebuie să ne lege pe unii de alţii, ceea ce ne înnobilează şi ceea ce ne sfinţeşte.

Pr. Dorin

Post scriptum: Pentru cei trecuţi de 30 de ani vă rog să vă gândiţi la un singur lucru: la cât de mult s-a schimbat mentalitatea românului de când au apărut în 1992-1993 revistele porno la colţ de stradă şi filmele porno la cablu, pentru ca să aflaţi de ce nu mai avem stabilitate emoţională şi familii normale.

2 comments

  • O incercare „ieftina” de a-si face reclama in disperare de cauza (lipsa de audienta).

    Madam raduleasca…esti lamentabila, nu esti demna sa te numesti mama cucoana!

    Si apropos e un indemn numai pentru barbati deci inteleg ca cei care au initiat campania sunt fie misogini fie sexisti.

  • In Focsani afisul Mihaelei Radulescu este langa Catedrala Ortodoxa.

    Gasiti fotografia in Libertatea din 30.09.2008.

    A fost dat jos de Sf. Parascheva ( hramul Catedralei ) si pus apoi la loc.

    Reprezentantul firmei de publicitate afirma ca nu e nimic imoral, ci lupta pentru o cauza nobila.

    Autoritatile sunt de acord ca nu are ce cauta acolo, dar nu se intampla nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *