Strategie adventă

Joi, 22 octombrie 2009, Speranța TV, post de televiziune advent din România. Coordonata orară pentru înțelegere: orele 19-21. Urmărind programele în acest spațiu orar ale televiziunii amintite, mi-am dat seama, că strategia adventă televidoidă, adică pentru televiziune e de integrare a privitorului în familie.

Credinciosul advent vine acasă, pe la ora 19, el e puțin numeric în România…și are nevoie de introducere a lui în familie sau de consolidare a ideii de familie, fapt pentru care i s-a servit, de la ora 19 fix,  o jumătate de oră de…emisiune culinară.

O doamnă bucătar și un domn pe care crăpa cămașa, amândoi plinuți, ne-au explicat cum se face smântâna de soia, cum se face o tocană de ceapă cu roșii și cum se pune tocana peste 4 ardei capia făcuți la cuptor și apoi albul de soia.O emisiune calmă, cu umor ponderat și cu eficiență…culinară.

De la 19. 30 urmează ceva șters, o altă emisiune, pentru ca proiectul familia să ia final cu emisiunea dintre orele 20-21, care e o emisiune pentru copii, o oră cu povești, prin care îi pune pe aceștia ca să facă nani-nani.

Deci tronsonul orar integrează pe credinciosul advent în familie și nu în societate, după cum face televiziunea concurentă, ortodoxă, Trinitas TV, care le dă credincioșilor ei știri între 19-21, după modelul secular, pentru ca să înceapă problematizările zilei pe Biserica azi, de la 21 în sus.

Pentru postul advent românesc, problematizările teologice încep cu ora 22. Și ieri a fost un moment special pentru cult, pentru că se împlinesc nu știu câți ani de la decepția 22 octombrie 1844, unde s-au calculat inexact lucrurile.

Și astfel am dedus, că adventiștii fac, prin televizor, o campanie de solidificare a familiei și de etanșeizare a ei, pe când noi, ortodocșii, încercăm o ancorare a familiei în societate, atâta timp cât familia ortodoxă e activă și nu pasivă  din punct de vedere social sau distantă față de societate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *