Blogul? Doar cârligul de la undiță…
Sunt rari creatorii de online cu principii și cu proiecte gratuite. Teologie pentru azi e printre rarele platforme autentice…și nevândute unor interese minore, pentru că urmărim să îi educăm pe oameni pentru a fi creștinii ortodocși ai timpului lor și ai societății lor.
Dacă priviți cu atenție în jur veți obsera bannerele publicitare contra cost, partizanatul politic sau ideologic, blogul ca nadă pentru brandurile autohtone sau autohtonizate sau pentru interese personale mizere, articolele la comandă…și doar foarte puține sunt medii personale în care cineva vorbește altora, în mod calificat despre anumite lucruri…pentru că vrea…și, mai întâi de toate, o face pe banii lui.
Brandiștii noștri și-au ales câteva nume de creatori de online și fac din ei râma…pentru undiță. Adică avem de vândut o mașină nou nouță, șic, abia importată, noua variantă a Windowsului, deschidem un hotel și nu are cine să ne facă publicitate, nu-i nicio problemă, alegem trei fraieri de bloggheri și le dăm ceva și apare scrisul și pozele cu noi.
Așa au apărut vedetele onlineului: din prostituare interesată. Care dă mai mare, ăla e mai frumos! Și tocmai de aceea tot auziți nume sonore pe la televizor sau pe net, pentru că ele trebuie să vândă…Băieții și fetele astea sunt niște saituri porno sau publicitare pentru fraieri: te uiți…și ăia câștigă rating și bani după urma ta!
Tu te duci că se spun poante, glumițe la ăla pe blog și de aceea sari ca prostu acolo…Dar el câștigă bani de pe urma ta și câștigă fără să se gândească la tine. Tu, cititorul sau intrătorul la el pe blog ești masa de manevră, manipulatul și nu unul care ești respectat de către el. Dacă te-ar respecta nu te-ar ține numai în glume și prostii, ți-ar da ceva din cunoștințele lui.
Dar, cel mai adesea, prostituatul online…nu are nimic de-a face cu inima largă sau cu știința de carte, ci el e aici tocmai pentru a face atmosferă. E ca fetele care țin mașinile să nu cadă…la expozițiile auto sau fetele care îți dau o bucățică de mezel sau de brânză, pentru că ăsta e jobul lor la supermarket.
Acum, cu campania electorală…lipsa de scrupule este evidentă…Priviți în jur, cine și ce spune și ce prezintă…și vă dați seama cu cine țin și de cine sunt plătiți ca să scrie ceea ce scriu.
Citiți blogurile cu atenție critică!
Nu vă lăsați păcăliți de amatorismul atotștiutor și de divertismentul fără substanță!
Când cineva nu are gânduri serioase la nivel online, ori gâfâie din greu de atâta scris ori își dă arama pe față, când nu mai ține.
Spre exemplu, dacă te cheamă Mihail Neamțu și pui…banner cu TB de la începutul campaniei electorale, ești încorporat politic, ești băiat de mingi sau nu? E la nivel online doar pentru a-și face reclamă la cărțile publicate și pentru a servi politic.
Când am spus că Savatie Baștovoi a venit la nivel online pentru ca să își relanseze vânzarea de carte și nu pentru ca să scrie online…a sărit de fund și el și acoliții săi, ca fetele mari. Dar lucrurile s-au confirmat…pas cu pas. Nu e niciun dubiu. Oricine poate să vadă asta. Are blogul acesta și altul al editurii sale și omul e după bani…și nu după luminarea poporului.
La fel Laurențiu Dumitru: are blog pentru revista lui, pentru cărțile lui și pentru reclama publicitară de pe dreapta sus.
Nu au proiecte gratuite niciunul dintre cei trei enumerați…ca și mulți alții ca ei.
Numai interesul personal îngust, banii, popularitatea…și cam atât.
Ei își țin la foc scăzut publicul sau își caută public la nivel online și blogul pentru ei e un fel de faleză, pe care fetele mari ies ori la măritat ori la produs.
Adică ce s-a vrut să fie blogul la început…și ce a ajuns. În loc să fie un proiect gratuit, făcut din bucurie și pentru a educa, făcut cu entuziasm și cu multă dăruire personală…e folosit acum ca spațiu publicitar egoistic.
El e nada, e râma pentru ceea ce nu se spune…dar se înțelege printre rânduri, dacă urmărești pe cei care stau la cârma lor.
Rușine pentru acest lucru!
Și mare atenție pentru dv., care sunteți păcăliți metodic…de către astfel de medii, care nu sunt interesate de dv., ci de propria lor imagine, de propriul lor buzunar…și nu se gândesc să jertfească din timpul lor, în mod gratuit, pentru nimeni!
Bună seara, nu ştiu încă dacă să râd sau să plâng.
Cert este că probabil v-a trebui să mai rumeg informaţia puţin.
Dar să trecem la ale noastre.
Ştiţi care a fost primul lucru când am citit numele celor cu bloguri pe care i-aţi enumerat?
Aşa este, recunosc, am verificat imediat şi fără să vreau mi-am dat seama ca am reacţionat la o publicitate.
Ştiţi, ca la vipurile astea cărora nu le pasă ce tip de publicitate li se face, important este că sunt scoase din anonimat.
Iertare, nu doresc să supăr, doar vă spun ce s-a întâmplat, din punctul de vedere al cititorului curios.
S-ar putea să greşesc, poate alţii ştiau de bloguri, eu însă doar acum am aflat, fără să-mi fi planificat.
Mulţumim pentru informaţie, e bine oricum să ne mai lumineze cineva, pe toţi cei care suntem doar în trecere, care doar navigăm.
Am mai spus eu că stăm prost la capitolul „selecţii”.
Şi tot eu v-am mulţumit că existaţi.
Doamne ajută.
*asta cu cârligul e adâncă, dar aşa suntem noi ardelenii, mai încetuc până… trece.