Teologie pentru azi

O platformă ortodoxă pentru o reală postmodernitate

Cuvinte cu amândouă mâinile (2010)

[item image]

Read Online
(3.9 M)PDF
(305.9 K)EPUB
Kindle
Daisy
(149.8 K)Full Text
(1.2 M)DjVu

All Files: HTTP

***

Cartea are 82 de pagini în format integral, este o carte de interviuri făcută la nivel online și exclusiv pentru mediul online și reprezintă primul proiect online de acest gen al platformei noastre. Mai jos aveți partea de final a cărții noastre.

Le mulțumim încă odată contributorilor la această carte și, pe viitor, rămânem deschiși spre alte proiecte de acest fel, în care caracterul, eleganța, munca, responsabilitatea să își spună cuvântul.

*

Epilog

 

Cartea de față de interviuri e cartea celor 10 zile (10 -20 ianuarie 2010) și a celor 5 oameni: unul întreabă și 4 răspund.

Întrebările mele au plecat prin email și răspunsurile s-au întors tot pe-acolo.

Nimeni nu a forțat pe nimeni să răspundă, ci fiecare a scris când a vrut…asumându-și însă răspunsurile.

Fiecare și-a scris partea lui cum a dorit, corectura, punerea în pagină, unele note de subsol și referințele de subsol, care elucidează anumite aspecte sau nume inserate în carte ne aparțin.

Când am scris articolul publicitar, al potențialului proiect al cărții-interviu am subliniat faptul că e invitat oricine să participe. Nu am pus opreliști, nu am întors spatele nimănui, nu am renunțat la nimeni.

Iar cei care au consimțit participării la formarea cărții și au răspuns ca atare au fost co-scriitori surpriză, nefiind nimic aranjat, stabilit de mai înainte, lucru care nu s-a petrecut nici în timpul scrierii cărții.

Nu am avut niciun plan prestabilit și, implicit, nici întrebări contrafăcute. Am întrebat ceea ce am simțit că trebuie să întreb, atunci, în momentul punerii întrebărilor.

Interviurile ca atare arată și cine sunt participanții la dialog și ce pot, dar și limitele lor. Limite reale sau autocenzurări.

În mod evident, cel mai determinat co-autor al cărții a fost domnul Răzvan, care și-a pledat cauza în pofida întrebărilor și remarcelor mele dure și ne-a dat o lecție importantă de civilitate și de dialog, iar decepția mea, probabil și a dv., a constat în faptul, că dialogul a devenit imposibil cu părintele Gabriel Militaru.

Domnul Bogdan Stârceanu, primul entuziast al proiectului cărții, ca și anterior, în cadrul Colocviului internațional al comentariului decent (15 septembrie-15 octombrie 2007), cât și domnul Florin Șerban, recent prieten al proiectului nostru online, ne-au împărtășit din experiența și munca dumnealor pe cât au dorit, fapt îmbucurător.

Concluzia importantă a proiectului nostru comun e aceea că, la nivel online se pot face lucruri foarte valoroase, dacă oamenii își asumă valorile și crezurile personale, dacă vorbesc despre ei la modul profund dialogic.

Dialogul înseamnă adevărul tău, spus în mod franc, acceptând totodată, din partea convorbitorului tău, adevărul lui, fără să abdici de la starea dialogică.

Și numesc stare dialogică întreaga ta persoană, cu toate experiențele, achizițiile ei experențiale de tot felul, care dorește să se spună pe sine în fața altuia, altora.

Faptul că dintre cei 2500-3000 cititori zilnici, direcți ai platformei Teologie pentru azi doar 4 inși au vrut să discute cu noi, despre ei, despre ei și experiența lor arată, pe de o parte, un mare curaj și, în același timp, o mare responsabilitate.

Poate că mesajul proiectului de față e acesta: avem nevoie, la nivel online, de mai mult curaj responsabil, adică care să își asume identitatea în mod dialogic, creator, revoluționar în bine.

Did you like this? Share it:

Previous

Vitalitatea pariului bucureștean

Next

Profesorul absolut și realitatea profesorală românească

2 Comments

  1. Brîndușa

    Daca tot l-am sustinut pe Razvan, ma gandesc sa il felicit si pentru ca a dus pana la capat interviul.

    Felicitari Razvan,felicitari ca n-ai abdicat cand te-ai simtit jignit.

    Desi eu n-am vazut nimic jignitor in ce-a spus Parintele.

    Ti-a spus cum esti, (nu vreu sa te jignesc nici eu,crede-ma)foarte pe romaneste.

    Adica un om care bea alcool mai mult decat normal este betiv,alcolic si asa mai departe;un om care mananca mult este gurmand, mancacios, pofticios…iar unul care care face sex anal cu un alt barbat este pervers, egoist, bolnav…

    Acum,daca asa stau lucrurile,nu putem sa mintim,sa ascundem adevarul doar ca sa nu jignim.Adevarul ii doare intotdeuna pe cei care nu vor sa-l vada…L-au si rastignit tot din acelasi motiv,ca sa nu-i jigneasca. Doar ca n-au obtinut decat osanda pentru ei. Adevarul este acelasi si va ramane pana-n veac.

    Tu te argumentezi bagand in fata alte anomalii,dar asta nu te justifica.Raporteaza-te la perfectiune si vezi atunci unde te situezi.Caut-o in tine pentru ca exista,si tu esti facut dupa chipul lui Dumnezeu…oricat de bolnav ai fi,tot simti ca nu-i cum trebuie.

    Aceasta boala,ca si celelalte sut consecinte ale pacatelor alor tai.Acum depinde de tine cum vrei sa mergi,dar lumea pe care o visezi tu, nu va fi niciodata atata timp cat va fi Dumnezeu,si el ne-a spus ca va fi cu noi pana la sfarsitul veacului.

    P.S.Care familie sa-si aminteasca de tine?!!!Dar „tine aproape”…si daca urmezi si sfatul Parintelui vei avea foarte mult de castigat.

    Cu drag iti scriu toate astea, desi stiu ca ti-e greu sa crezi…

  2. Mulțumesc pentru susținerea domnului Răzvan, doamnă Brîndușa, care merită toată considerația noastră pentru ceea ce a făcut!

    Dacă fiecare ne-am apăra crezurile și modul de a viețui la fel ca dumnealui, atunci am ști să dialogăm frumos, coerent și am vedea discuții gârlă, inteligente, frumoase, respectuoase, pe toate blogurile noastre, învățându-i pe toți să fie mai puțin bădărani cu noi…dacă noi știm să fim delicați cu ei.

    Vă dorim numai bine!

Lasă un răspuns

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén