Teologie pentru azi

O platformă ortodoxă pentru o reală postmodernitate

Fericitul Ilie văzătorul de Dumnezeu, Opere complete, vol. 5

Volumul de față are 175 de pagini în format integral, e format din proză confesivă și 484 de versuri personale, are 171 de note de subsol și 133 de secțiuni, reprezentând al 3-lea caiet manuscriptic al autorului nostru.

[item image]

Read Online
(2.8 M)PDF
(152.7 K)EPUB
Kindle
Daisy
(170.7 K)Full Text
(1.3 M)DjVu

All Files: HTTP

Did you like this? Share it:

Previous

Oala de sub presiune

Next

Orașul cu lupoaică

5 Comments

  1. camelia

    „Şi am văzut atunci, că pe măsură ce înaintezi în
    lumină şi trăieşti dezvăluirea spirituală, chiar dacă eşti în
    lumină, eşti întâmpinat de demoni şi aceştia încearcă să
    oprească înaintarea ta duhovnicească.

    Vădeam chipuri şi lucrări luminoase făcute de către
    demoni. Prin acelea mă ataca întunericul, bezna sau fiinţele
    concrete neluminate sau demonii lucrau prin oameni.

    Însă nu reprezenta nicio primejdie căderea din înălţimile luminii
    spirituale în beznă, dacă continuai şi nu renunţai.

    Trebuia să te rogi, să faci eforturi de a te ridica din
    căderi, din prăbuşiri de orice natură.

    Stăruinţa şi credinţa ta te vor ridica, purificându-te şi
    învrednicindu-te de lumini şi înălţări superioare celor de mai
    înainte.

    Căderile şi bezna lucrează ca nişte supape de reglare
    a înaintării, în spirit, în Dumnezeu.”

    Va multumesc, Parinte!

  2. camelia

    (Ps: nu stiu de ce ati ales pe Cuvioasa Parascheva, dar stiu ca mi-a fost alaturi in momente grele, cand, din cadere, credeam ca nu ma voi mai putea ridica niciodata sau, nu voi mai putea niciodata ridica privirea catre Parintele Ceresc.)

  3. camelia

    „… am experiat şi cealaltă stare, starea contrară
    mişcării, starea de fixitate, de ţintuire, de nemişcare
    apăsătoare, de înlănţuire fizică şi psihică, de oprire. Această
    stare simţeam că vine de la un duh întunecat.

    Căci era o stare inserată într-un duh crescut dar
    imobilizat de o forţă constrângătoare, apăsătoare,
    chinuitoare.

    Mă simţeam atunci ca o existenţă lipsită de viaţă,
    căreia i se interzicea mişcarea.
    Simţeam că cineva mă blochează. Nimeni nu-şi poate
    închipui – dacă nu a trecut printr-o asemenea stare – ce
    înseamnă să simtă că există, dar totuşi să nu mai poată să
    aibă viaţă, mişcare.

    Te simţi o existenţă fără mişcare, imobilă, care suferă.”

    Este foarte ciudat sa intalnesc descrierea acestei stari aici, in ortodoxie.
    Probabil ca este vazuta ca o posesie demonica. Insa eu am intalnit-o in starea de meditatie, atunci cand nu mai este constientizata forma materiala, iar atentia este toata concentratat asupra spiritului. Atunci se poate vorbi chiar despre asa-numitele calatorii astrale. O falsa senzatie de libertate care de fapt este o robie mascata.

    Insa una dintre marile temeri initial, ulterior avansate la stadiul de neputinta ingrijoratoare, descrise de catre multe persoane care au practicat tehnici de meditatie orientala, este temerea de decorporalizare.

  4. camelia

    “Conştiinţa ta e oriunde şi nicăieri în lumină. Şi totuşi
    e un punct care se absoarbe în sine, încât ţi se pare că
    dispare. Însă ea este unitară în lumină, aidoma unui vârf de
    piramidă foarte fină.
    Din vârful ei se naşte o piramidă inversă, cu vârful
    întors spre vârful piramidei din care se naşte.
    Cele patru piramide în cruce reprezintă pe Tatăl, Fiul
    şi Sfântul Duh şi pe omul spiritualizat, care devine fiul lui
    Dumnezeu şi aceste piramide se multiplică, apărând noi
    piramide care au vârfurile îndreptate unul spre altul iar
    golurile dintre ele devin piramide virtuale ale aceloraşi
    străluciri spirituale, pentru că înlăuntrul lor şi în afara lor
    este Împărăţia Cerurilor.”

    Interesant, cele doua piramide nu se suprapun, (steaua lui David), ci se unesc una cu cealalta, parca respectandu-si una alteia libertatea, individualitatea. Insa, ceea ce mi se pare extraordinar, pe langa forma crucii din cele patru piramide, este multiplicarea lor, continua lor expansiune.

    “…Imparatia Cerurilor este inlauntrul vostru…” sau, poate: :”Dobandeste pacea, si mii de suflete se vor mantui in jurul tau.” sau poate:

    Nu stiu de de, dar imaginatia mea zboara spre forma cristalelor de apa si spre cuvintele de inceput: “Întuneric era deasupra adâncului şi Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor.” Un continuu inceput, o innoire continua.

    (As dori sa cer iertare daca prin cuvintele mele transmit altceva in afara bucuriei copilaresti pe care o imbratisez de multe ori in fata maretiei Lui. Daca dvs. considerati ca nu este oportun sa acceptati comment-ul meu, nu este nici un motiv de suparare. Cu bucurie.)

  5. Sfânta Parascheva i s-a arătat în vedenie Dumnezeiescului Ilie…iar Biserica unde el a mers până la sfârșitul vieții și în care l-am prohodit poartă hramul Sfintei Parascheva: de aceea am ales icoana ei pentru copertă.

    Iar troparul Sfintei Parascheva formează, după cum se poate vedea, primele rânduri ale caietului manuscriptic de față.

    Mă bucur că ați citit cartea!

Lasă un răspuns

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén