Skip to content
De bucuria noastră
- Gândul a fost nesimțit în zi de Paști. Și a dat-o și nesemnată…ceea ce e și de mai prost gust. Articol editat online doar cu câteva minute înainte de pogorârea sfintei lumini în Mormântul Domnului, adică la ora 14.00…
- Diferența între a nu crede și a fi nesimțit pentru că nu crezi e aceea că nesimțitul necredincios vrea să vedem, cu tot dinadinsul, ce înseamnă să nu ai niciun Dumnezeu. Și asta nu e spre lauda lui…
- Numai că aversiunea la bucurie e nefericire exprimată în exces.
- Văzând lumina cerească coborând în Mormântul Domnului înțelegem diferența dureroasă între lumina din inima noastră și întunericul necredinței din oameni.
- Icosul Utreniei Învierii vorbește despre paralelismul perfect între Magii de la Răsărit și Sfintele Femei Mironosițe: „Să mergem, să ne sârguim”, spun Sfintele Femei Mironosițe în mod imnografic, „ca și magii și să ne închinăm, și să aducem miruri în loc de daruri, Celui ce nu în scutece, ci în giulgiu a fost înfășurat” (Penticostar, ed. BOR 1999, p. 19).
- Cum se roșesc ouăle într-o mănăstire ortodoxă românească: „Culoarea roşie o obţin din coji de ceapă roşie sau din sfeclă roşie. „Dacă vrem să obţinem culoarea portocalie, fierbem ouăle împreună cu coji de ceapă aurie, galbenul se scoate din şofran sau coajă de lămâie, verdele se prepară din frunze de spanac, de ceapă verde sau pătrunjel. Culoarea mov sau albastră se obţine din petale de violete„, a explicat una dintre maici”.
- Pasca de Paști în vechime.
- Încondeierea ouălor.
- Despre cum nu e bine să te îmbraci în veșminte preoțești dacă te numești, pe scenă…Smiley și ești cântăreț de muzică și nu preot. Sau cât de duri ar trebui să fim noi cu cei care își bat joc de etosul preoțesc. Nu îl amendează nimeni pentru asta?
- A fi cu bun simț și tolerant înseamnă a nu te bucura când moare un catolic (pentru că tu ești ortodox), când arde o geamie (pentru tu ești ortodox), când se îmbolnăvește un homosexual sau un liber cugetător (când tu ești ortodox). Înseamnă a înțelege alteritatea, faptul că alții sunt altfel decât tine și să nu vrei să le strici cheful de sărbătorile sau petrecerile lor dacă tu nu crezi în ele.
- Și o consider un semn de proastă creștere și de proastă viețuire/existență obstinata lucrare de a vrea să îi faci pe alții, cu forța, ca pe tine.
- Bădărănia e o răutate intolerantă.
- În mijlocul bucuriei noastre trebuie să înțelegem că nu toți doresc să se bucure dar că noi trebuie să dorim ca toți să simtă bucuria lui Dumnezeu pe măsura lor.
- Se scrie: Paști (la sg.) și Paștile (la plural). Aceasta e grafia ortodoxă!
- Încă odată la mulți ani și multă bucurie întru toate!