Experimentul „platforma” e un desiderat
În discuția despre Bin Laden de la 10 TV de astă seară (2 mai 2011), Grigore Cartianu a vorbit despre democratizarea totală a informației (în online, pe viitor), adică despre atomizarea creatorilor de online, care va fi urmată de cristalizarea lor pe platforme media.
Încercările de acum de cristalizare însă sunt sortite eșecului pentru că nu există sentimentul de creație comună…ci fiecare vrea să iasă în relief la modul singular.
Cristalizarea de acum e haiducească. Trebuie să existe o viziune comună și mai ales un lider real, care să fii dovedit ample valențe în creația media și, alături de el, oameni cu ample valente scriitoricești și editoriale.
Nu e de ajuns să ai o facultate, să ai o cultură editorială, să ai experiență de online pentru a fi parte într-o platformă media.
Pentru o platformă media trebuie să ai geniul de a intui și pune în valoare resursele tale interioare și ale creatorilor tăi de online.
Liderul media e un mareșal cu viziune și potență editorială.
De aceea nu trebuie să trăim cu impresia că dacă vrem…vom și creea platforme media. Pentru așa ceva trebuie o mare experiență dovedită pas cu pas mulți ani la rând.