Statistici. Concluzii. Sublinieri. Lucruri văzute de-aproape [6]

Partea întâi, a doua, a treia, a patra și a 5-a

***

Românii și televizorul. La sfârșit…și radio  

Potrivit Raportului de cercetare pe octombrie 2011 al IRES [Institutul Român pentru Evaluare și Strategie][1], intitulat: Atitudini și obiceiuri de consum media. Percepții privind CNA 2011[2], 83% dintre români se uită zilnic la TV…și doar 0, 4% niciodată.

Nu există în raport și răspunsul la întrebarea: câte înțeleg românii din câte văd la TV. Pe mine răspunsul ăsta mă interesează mai înainte de orice altceva.

Dintre cei 83% dintre românii care se uită la TV, 57% vor să se informeze…pe când 8% vor divertisment

Mi se pare însă prea mic numărul celor care vor divertisment…în comparație cu statisticile televiziunilor cu privire la acest segment editorial.

Când e vorba de ani, 90, 5% din populația românească de peste 65 de ani se uită zilnic la televizor.

La locul de muncă însă nu există privit la TV pentru 94 % dintre cei intervievați[3].

21% dintre români privesc zilnic filme la TV, pe când 81% privesc zilnic știrile la TV. Iar cum știrile sunt, cel mai adesea, despre ce nenorociri a mai făcut guvernul și președintele României, despre accidente, bătăi, violuri și sărăcie…românii știu tot ce se petrece „bine” în această lume. Adică trăiesc „foarte bine” la nivel informatic

25% sunt cu sportul în mod zilnic…pe când numai 5% dintre români privesc la TV emisiuni religioase.

Și mai dezamăgitoare e statistica potrivit căreia 33% dintre români nu privesc niciodată emisiuni religioase la TV.

Oare de ce? Nu sunt emisiunile religioase atractive? Sunt făcute prea prost? Sunt făcute prea genial?…

Din procentul de 5% dintre români care privesc emisiuni religioase televizate în mod zilnic…doar 3, 1 au studii superioare…ceea ce înseamnă că majoritatea intelectualilor noștri nu privesc, în mod curent, religiosul televizat.

Și dacă nu-l privesc…cred că nici nu citesc cărți religioase…pentru că lucrurile se leagă: cine cunoaște teologie vrea să vadă și actualitate religioasă.

5, 9% din urban și 3, 9% din rural văd zilnic emisiuni religioase la TV.

Din acești 5% dintre români cu religiozitate zilnică însă Transilvania și Banatul reprezintă 6, 4%, Sud, București și Dobrogea 4, 6% iar Moldova 3, 2%…cu alte cuvinte, deși vin la Sfânta Parascheva la hram cu duiumul…moldovenii nu se cam uită la TV, la emisiuni religioase, în mod regulat.

Însă nici bucureștenii nu se prea omoară cu cotidianul religios televizat…adică nu se uită la Trinitas TV…singurul zilnic al României.

Dar dacă la showuri zilnice se uită doar 16% dintre români…29% nu se uită niciodată. Eu cred că nu au înțeles ce e acela show TV…și de aceea au răspuns cu 29% pe minus.

Tot dezamăgitor e și procentul de numai 12, 9% dintre români, cu vârste între 36-50 de ani, care privesc showuri TV despre problemele țării. Și când ești prost informat…votezi prostește

E interesant însă faptul, că 31, 3 % dintre românii cu studii superioare privesc zilnic showuri TV.

La fel de dramatic e și procentul de 54% care nu au văzut niciodată emisiuni pentru copii la TV. Doar 8% privesc emisiuni pentru copii…

Tare mi-e teamă că respondenții, uneori, nu au înțeles despre ce sunt întrebați…

Cultura și arta la TV, în mod zilnic, au un procent de 6% dintre români, cu un procent mai mult decât emisiunile religioase.

Câți însă dintre cei religioși…sunt abonați și la cultură, artă și știință? E iarăși o întrebare vitală pentru mine, pentru că arată numărul de români credincioși cu deschidere către cunoaștere, către diversitate informatică.

65% dintre români au răspuns că nu privesc emisiuni TV cu și despre minorități…și doar 2% privesc în mod zilnic. Adică nu cam vrem să îi cunoaștem și pe alții…asta neînsemnând că noi, românii, ne cunoaștem pe noi și istoria noastră în mod excedentar.

Emisiunile sociale: un public zilnic de 9%…dar 23% dintre români urmăresc zilnic seriale TV.

Cu alte cuvinte, filmul episodic are 23% rating național, pe când religia doar 5%, cultura 6% și minoritățile 2% . Și dacă le spui povești…românii îți cad la picioare.

Femeile (unele…) se uită la filme seriale mai mult decât bărbații: 28, 3 versus 16, 2…De aceea și femeile românce visează peste tot pe unde se duc…și aleg tot în pripă

Dar, atenție!, 19, 4% dintre serialiștii TV zilnici au…studii superioare. Adică cel puțin o facultate…și se pierd în dulcegării

12% sunt zilnic cu telenovela în brațe…dar 65% o detestă. 9, 5% dintre urbani și 14, 6 % dintre rurali sunt, în mod zilnic, privitori de telenovelă.

Filme documentare, în mod zilnic: 3% și niciodată: 48%.

Dar avem o surpriză de 81%, care cred că copiii sunt influențați în mod nociv de către TV.

36% dintre intervievați sunt foarte îngrijorați de nuditatea TV, care influențează copiii. Pe când 40% de sexualitatea prezentată la TV. 69% de consumul de droguri. 62% de consumul de alcool. Toate îngrijorări majore pentru copii…

54% se îngrijorează foarte mult de fumat, 52% de comportamente imorale…

5% dintre intervievați au mărturisit că copiii le-au cerut lucruri publicitate la TV.

Însă 40% dintre respondenți au câte două televizoare acasă, 21% au trei, 8% au patru televizoare, 1% au 5 televizoare în casa lor…și doar 0, 2% nu au niciun televizor…

61% primesc televiziunea prin cablu (așa că, pe locul unu sunt cabliștii…și ce le furnizează aceștia), 33% merg cu antenă satelit, doar 1% au rămas cu vechea antenă, terestră, înfiptă în pământ și înălțată la câțiva metri deasupra casei…și tot 1% au TV prin altă modalitate.

Această altă modalitate…e stickul TV pentru laptop?

68% au programe suplimentare. Pentru cabliști, programele suplimentare înseamnă două-trei de filme, două-trei cu documentare, muzică, vreo 3 de sport, unul porno după ora 1 noaptea și altul sexy tot după ora 1 noaptea…

Așa că 68% dintre români au, în principiu, acces la porno TV după 1 noaptea…și ce se promovează acolo modifică comportamentul sexual și relațional al românilor.

Tot aici, spre final, găsim că 16% dintre români ascultă radio în mod zilnic…pe când 37% nu ascultă deloc.


[3] Numărul lor fiind de 1243, începând cu vârsta de 18 ani.

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *