Partea întâi, a doua, a treia, a patra, a 5-a, a 6-a, a 7-a, a 8-a, a 9-a, a 10-a, a 11-a, a 12-a, a 13-a, a 14-a, a 15-a, a 16-a, a 17-a, a 18-a, a 19-a, a 20-a

***

84. Top 10 în căutările Google pe 2011

Pentru mine e unul contrariant[1]…pentru că unele nume nu îmi spun nimic la prima vedere.

Nu știu cine e Rebecca Black…dar a fost pe locul 1 în căutările Google.

Și când deschidem pagina de prezentare[2] a nominalizării sale în top aflăm că are 13 ani, e cântăreață și cu cântecul Friday[3] a avut peste 167 de milioane de vizionări pe You Tube.

Iar dacă domnișoara e apreciată pentru cântecul acesta…înseamnă că tinerii care o admiră au gust îndoielnic în materie de muzică.

Locul 2: lansarea Google +…Și asta mi se pare o căutare normală…atâta timp cât există milioane de oameni care utilizează Gmail și toate avatarurile sale online…și e o căutare Google pe Google…

Ryan Dunn? I-am văzut fața…mi-e cunoscută…dar nu știu cine estece face

Pagina sa de prezentare[4]…ne vorbește despre faptul că era un prezentator cu priză la public și că a murit într-un accident de mașină pe data de 20 iunie 2011. Avea doar 34 de ani…și căutările denotă simpatia pentru șourile lui.

La fel stă treaba, pentru mine, și cu Casey Anthony: parcă o cunosc din vedere…din vederea onlineului.

Acuzată de crimă…a fost găsită nevinovată[5].

Pe locul 5 e un șutăr…care s-a vândut în 5 milioane de exemplare în prima săptămână de la ieșirea pe piață[6].

Câte milioane s-au piratat însă…că îl găsești la download peste tot[7]?

Iphone 5 e pe locul 6…Însă a fost vorba de lansarea lui 4S…și nu a lui Iphone 5.

Pe Adele, de pe locul 7…o cunosc…n-o cunosc?!…

N-am ascultat nimic de ea, e cântăreață…dar cred că i-am văzut numele pe undeva.

Ce a făcut Adele[8]? A dat lovitura cu albumul numit 21…care s-a vândut în 208.000 exemplare, în UK, în prima săptămână de la lansare și a stat pe locul 1, în topul englezesc, timp de 16 săptămâni în mod consecutiv. Prin aceasta întrecând un record absolut, care era valabil de…22 de ani[9]

Pe locul al 8-lea o altă dramă: accidentul atomic de la Fukushima…mediatizat și în media românească.

Locurile 9 și 10 au legătură internă: moartea lui Steve Jobs[10] și lansarea lui iPad 2[11], ca omagiu adus muncii lui Jobs…ambele amplu mediatizate și în spațiul mediatic românesc.

Însă, după cum se observă, nimic despre Dumnezeu, despre credință, despre valori perene, despre istorie sau probleme profund umane.

Muzică, drame, jocuri…toate văzute spectacular…ca niște curiozități de moment

Pentru că drama națională din Japonia a fost mediatizată…oamenii s-au uitat la TV și au căutat în online.

A murit Jobs, a apărut un joc, un gadget…s-a făcut vâlvă în jurul lor…de aceea s-a și căutat la nivel online numele lor…

Cu alte cuvinte, dacă nu se implică o mare masă de oameni să informeze sau să manipuleze o lume întreagă…lumea stă și mestecă ce are la dispoziție în prezent.

Dacă sunt stimulați spre ceva…se duc buluc acolo…Dacă nu…se uită la ce au…fac ceea ce au învățat de multstaționează în propria lor cotidianitate.

Concluzia concluziilor: democratizarea accesului la online, adică la informația de orice fel…arată faptul că oamenii nu știu, în marea lor majoritate, să aleagă, să distingă între lucrurile esențiale și maculatură.

Tocmai de aceea se bulucesc online, cu milioanele, pe un cântec, pe o imagine, pe un film, pe lucruri distractive și lascive, violente sau tenebroase…pentru că nu au căutări reale, profunde, serioase.

Vin în online nu ca să se educe…ci ca să piardă timpul. Numai că îl pierd (asta îmi pare rău, tare rău) în mod lamentabil, pe lucruri de duzină…


[1] Îl găsim aici: http://www.googlezeitgeist.com/ro…și e rezumabil în fotografia supra.

Did you like this? Share it: