Statistici. Concluzii. Sublinieri. Lucruri văzute de-aproape [23]
Partea întâi, a doua, a treia, a patra, a 5-a, a 6-a, a 7-a, a 8-a, a 9-a, a 10-a, a 11-a, a 12-a, a 13-a, a 14-a, a 15-a, a 16-a, a 17-a, a 18-a, a 19-a, a 20-a, a 21-a, a 22-a…
***
87. Vrem niște bere…
Elena Stan a discutat într-un articol publicat în Jurnalul Național, din data de 29 decembrie 2011, studiul de piață comandat de Asociaţia Berarii României (ABR)[1]institutului de cercetare Gfk România[2].
Din el rezultă că „aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani, respectiv 47%, consumă bere în perioada sărbătorilor de iarnă”[3].
Iar „35,8% din consumatorii de bere [din România consumă bere] fără alcool…pentrua putea conduce maşina”[4].
„Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.048 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost 28 octombrie – 17 noiembrie”[5] 2011.
Și consumă bere pentru că e mai ieftină decât țuica…E un fel de suc pentru alcooliști…
*
88. În hectolitri
ABRul (adică Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries) spune că în primele 6 luni ale lui 2011 românii au cumpărat de la ei 7, 4 milioane de hectolitri de bere[6].
Iar hectolitru = 100 de litri.
O, ce gât lat avem!
*
89. Tot mai scumpe
Potrivit altui studiu Gfk România, în primul semestru al lui 2011, alimentele de bază în România au crescut cu 15% la nivelul prețului de cumpărare. Dintre ele, uleiul a crescut cel mai mult, cu valori de până la 40%.
Șamponul de păr a crescut la preț cu până la 12% iar deodorantele și săpunul de toaletă cu 4%[7].
În concluzie: suntem determinați să mâncăm și mai prost…și să ne igenizăm asemenea.
*
90. Despre 2011 pe baza raportului de cercetare al IRES
În format PDF, raportul are 155 de pagini[8] și poartă titlul: Anul 2011 în percepția românilor. Bilanțul activităților umane și al practicilor sociale.
Eșantionul cercetării a fost format din 1351 de persoane cu vârsta de și peste 18 ani, s-a făcut pe data de 18 decembrie 2011 și marja de eroare e de +/ – 2, 7%[9].
79% dintre români cred că România se îndreaptă într-o direcție greșită[10]. Se înțelege din punct de vedere politic și economic în primul rând…
Dintre cei care au această părere negativă 83, 3% au între 18-35 de ani, 77, 6% au între 36-50 de ani, 79, 4% au între 51-65 de ani, 71, 4% au peste 65 de ani[11].
Și ei locuiesc la oraș în procent de 73, 7% și de 84, 6 % la sat[12].
În concluzie: majoritatea românilor sunt conștienți de derapajul în care România se află în clipa de față și, cu precădere, oamenii de la sate.
Dintre cei care au o părere negativă despre situația României 85, 1% nu au studii sau au studii elementare, 79, 6% au studii medii iar 68, 9 % au studii superioare[13]…semn că cei mai afectați sunt cei din prima categorie.
Doar 2% dintre intervievați au răspuns că sunt foarte mulțumiți de nivelul lor de trai[14]…și 3, 6 % dintre ei au vârste între 18-35 de ani[15]. Euforia își spune cuvântul…
Însă 50% au răspuns că presimt faptul că în 2012 o vor duce și mai prost decât în 2011[16]. Și cred că au dreptate…
Dintre ei 41, 5% au între 18-35 de ani, 49, 9% au între 36-50 de ani, 56, 2% au între 51-65 de ani și 53, 6% au peste 65 de ani[17].
61% dintre români consideră 2011 mai prost din punct de vedere economic decât 2010[18], 56, 7% din acest procent fiind din Transilvania și Banat, 62, 1% din sudul României, din București și Dobrogea iar 67, 5% din Moldova[19].
26% dintre respondenți s-au temut în 2011 să nu își piardă locul de muncă. 17% s-au temut de boală, 16% de creșterea prețurilor, 16% de diminuarea veniturilor, 14% nu au văzut nicio altă perspectivă[20].
52% dintre ei au foarte puțină încredere în Parlament[21], pe când doar 46% au foarte puțină încredere în președintele țării[22]…când Parlamentul ar trebui să fie cel mai credibil…pentru că acolo se fac legile…iar președintele actual al României a inițiat cele mai multe neplăceri ale românilor…
Însă 41% au foarte puțină încredere și în partidele politice[23]…deși ele stabilesc viitorul României.
21% au foarte puțină încredere și în Uniunea Europeană[24], 19% în media[25], 34% în FMI[26], 24% în primari[27]…
58% dintre intervievați arată cu degetul spre autoritățile române, considerându-le responsabile de dezastrul României[28].
41% dintre români îl consideră vinovat pe Traian Băsescu (președinte) pentru nefericirea românilor și 31% pe Emil Boc (premier)[29].
78% consideră că actuala guvernare e coruptă și 67% că e incompetentă[30].
67% dintre români nu cred că vom scăpa de criza economică în 2012[31], pe când 74% vor un alt guvern[32].
52% consideră că prioritatea României este crearea de noi locuri de muncă, 19% vorinvestiții, 14% vor agricultură, 6% vor creșterea salariilor bugetarilor[33].
42% dintre români vor relații mai bune ale României cu Germania, 19% cu USA și 12% cu Rusia[34].
Doar 37% au mărturisit că au împrumutat bani în 2011 (se înțelege: de la bănci)[35] iar 40% au datorii neplătite[36].
Însă 74% dintre români au spus că nu au achiziționat nimic important în 2011 pentru familia lor[37]. Adică nu și-au cumpărat casă, mașină, teren, nu și-au mobilat casa, nu și-au cumpărat lucruri de preț…
Ce au cumpărat totuși românii în 2011?
18% și-au cumpărat aparate electrocasnice, 17% și-au renovat casa, 16% și-au cumpărat o mașină, 10% au cumpărat mobilă în casă, 10% și-au cumpărat o locuință, 4% și-au construit o casă, 4% și-au cumpărat unelte agricole, 3% un computer, 3% materiale de construcție, 2% animale în gospodărie, 2% și-au instalat centrale termice, 1% și-au cumpărat un teren[38]…
Și cum să ne așteptăm la prezență online recentă numeroasă…dacă doar 3% dintre români și-au cumpărat computer în 2011?
Nu știu cât de reală e cifra asta: 89% nu au dat șpagă în 2011[39]. Poate că nu au înțeles despre ce e vorba sau nu știu că șpaga nu înseamnă doar bani…
Însă, puțin mai încolo, respondenții au mărturisit că 49% au dat șpagă la medic, 19% când s-au dus la spital, 3% la facultate, 3% la poliție și 4% în altă parte[40].
O fi zis vreunul că a dat șpagă la Biserică?
97% dintre intervievați se uită la televizor, 94% au telefon, 89% au cumpăratmedicamente, 87% mănâncă dulciuri, 83% beau cafea, 81% ascultă radio[41].
80% dintre ei au mers la Biserică în 2011 și 76% au cumpărat flori[42].
Însă doar 41% dintre ei și-au cumpărat cărți[43]. Iar dacă își cumpărau cărți mai multe…și le și citeau, plus să se roage mai mult…și să muncească și mai mult cred că altfel arătau lucrurile în România.
[1] A se vedea: http://www.berariiromaniei.ro/.
[3] Elena Stan, Studiu: românii majori consumă bere de sărbători, cf.http://www.jurnalul.ro/economia/studiu-romanii-majori-consuma-bere-de-sarbatori-600111.htm.
[4] Ibidem.
[5] Ibidem.
[6] A se vedea: http://www.berariiromaniei.ro/dupa-primele-sase-luni-ale-anului-2011-volumul-pietei-berii-din-romania-se-mentine-la-nivelul-anului-precedent/.
[8] Se poate downloada de aici:
http://www.ires.com.ro/articol/192/anul-2011–intre-percep-iile-romanilor,-atitudinile-fa%C8%9Ba-de-societate,-activita%C8%9Bile-lor-umane-%C8%99i-practicile-sociale-. Vom cita IRES 2011.
[9] IRES 2011, p. 2.
[10] Idem, p. 4.
[11] Idem, p. 5.
[12] Idem, p. 6.
[13] Idem, p. 7.
[14] Idem, p. 9.
[15] Idem, p. 10.
[16] Idem, p. 11.
[17] Idem, p. 12.
[18] Idem, p. 16.
[19] Idem, p. 17.
[20] Idem, p. 24.
[21] Idem, p. 28.
[22] Idem, p. 30.
[23] Idem, p. 33.
[24] Idem, p. 34.
[25] Idem, p. 38.
[26] Idem, p. 42.
[27] Idem, p. 44.
[28] Idem, p. 58.
[29] Idem, p. 65.
[30] Idem, p. 68.
[31] Idem, p. 77.
[32] Idem, p. 81.
[33] Idem, p. 85.
[34] Idem, p. 91.
[35] Idem, p. 107.
[36] Idem, p. 118.
[37] Idem, p. 126.
[38] Idem, p. 130.
[39] Idem, p. 135.
[40] Idem, p. 137.
[41] Idem, p. 143.
[42] Idem, p. 144.
[43] Idem, p. 146.
Pingback: Statistici. Concluzii. Sublinieri. Lucruri văzute de-aproape [24] | Teologie pentru azi