Despre femei „proaste”

Cam așa rezultă lucrurile dacă analizezi ideologia publicitară a momentului. Pentru că femeia ori e „proastă” pentru că cumpără…ori e „prostită” ca să cumpere.

*

Vopsea verde pe zid. Soacra vine…nu îi place verdele…dar „șmecherul” de zugrav…îi spune că vopseaua „îi pune în evidență ochii”.

Și o convinge „cu proba” oglinzii…o probă mereu subiectivă

Ce rezultă din reclamă? Femeie e o nimfomană a propriei frumuseți…sau o persoană ușor de manipulat.

*

Cât de „prostă” trebuie să fie femeia care cumpără iaurt…pentru ca să aibă ieșire la veceu?

Cum ajunge o femeie întreagă la minte în situația de a fi constipată…dacă știe să mănânce și e atentă la igiena zilnică?

Pentru că reclama la Activia pune înainte îmbalonarea…și apoi traficul intestinal.

Dar cum să ajungi să te îmbalonezi…dacă știi să mănânci?

Nu trebuie să fii „proastă de bubui” dacă ai nevoie de un iaurt…să te ajute să ai ieșire la veceu?

Sau ești așa „de avariată”, că bagi în tine ca sparta…pentru ca apoi să nu mai știi cum să faci „degolirea”?

*

Reclama la absorbante e…lipsită de orice pudoare elementară.

Pentru că îți arată ce se petrece…ca și când tu nu ai ști.

Ar trebui să ne dea detalii despre faptul că sunt bune, că ne putem baza pe ele…și nu să ne arate cum se folosesc.

Nu sunt umilite femeile prin felul în care este expusă intimitatea lor? Nu e un fel de violare a intimității noastre?

*

Femeia e un auxiliar pentru vândut mașini, pentru vândut ciocolată, pentru vândut băuturi fine.

Și, peste tot, ea e un obiect sexual…o fantasmă sexuală.

Căci mai mereu femeia e „superficială”. Pe ea o interesează doar luciul obiectelor. Sau cum trebuie să dea bine în poză.

*

De ce nu se mizează pe considerente profunde…pentru a cumpăra un lucru?

De ce numai simțurile trupului…au prioritate? Și, mai ales, dorințele egoiste?

De ce atât misoginism în niște reclame adresate…femeilor?

Ce înseamnă „prostie” feminină, de fapt? Că noi cumpărăm…sau că noi suntem manipulate să cumpărăm?

Pentru că a cumpăra e necesar.

Nu e nevoie să fim „prostite”.

Ci trebuie să fim lămurite asupra a ceea ce cumpărăm.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *