Istoria începe de oriunde o privești (vol. 2)
*
***
În această carte
am scris despre:
catalogul de carte veche întocmit de părintele Vasile Oltean (2-10), despre Marin Preda văzut prin ochii lui Eugen Simion (10-13), despre neadevărul flagrant susținut de Mirel Bănică (13-14), despre adevărurile durabile ale PS Melchisedec Ștefănescu referitoare la dialogul teologic (14-15), despre o carte din 2006 a lui Mircea Platon (15-17), despre o carte din 2001 a lui Daniel Barbu (17-20), despre Frederik Silverstolpe plecând de la modul cum s-a sinucis (20-21).
Apoi despre descoperirile arheologice ale lui Radu Ionuț Apreutesei, un tânăr de 23 de ani din Târgu Neamț (21-29), despre platforma Teologie pentru azi și utilitarele sale (29-37), despre 3 cărți ale lui Emil Brunner (37-40), despre ediția din 1983 a Sfintei Evanghelii (40-41), despre două cereri bisericești pragmatice (41-44), despre un număr din rev. Moftul român (44-46), despre jurnalul de călătorie al lui Constantin Cantacuzino (47), despre un studiu al lui Maiorescu (48), despre o carte a lui George Potra (49-78).
După care am scris despre prețuri în România (78-80), despre mânie din perspectiva lui Seneca (80-81), despre primul volum din Etymologicum Magnum Romaniae (81-84) despre câte un număr din Adevărul (84-85) și Ciulinul (85-86), despre gradele masonice (86-89), despre dosarul de urmărire penală intentat împotriva acelora care au ordonat să se tragă în revoluționarii de la Timișoara (89-97), despre nemulțumiri personale legate de Facebook, Twitter și Google Reader (97).
Apoi am continuat scriind despre o carte a lui Max Scheler (97-101), despre Aghiazmatariu mic de la Iași, din 1823 (101-103), despre Getica lui Iordanes (103-109), despre o carte a luteranului Johann Gerhard (109-111), despre ediția de la 1821 a Tratatului despre Preoție al Sfântului Grigorie de Nazianz (111-112), despre viața Sfântului Grigorie Palama (112-114), despre viața Sfântului Chiril Lucaris (114-115), despre opera lui Lenin în română (115-116), despre un număr din Gazeta Săténului (116-119), despre Teologia Sistematică a prezbiterianului Charles Hodge (119-120), despre revista Timpul din Iași (121-122), despre istoria edițiilor GNT (122-123), despre Bible Works (123), despre Internet Archive (124).
După care am scris despre o carte a lui Răzvan Theodorescu (124-125), despre o alta a lui Tischendorf (126), despre conținutul Etimologiilor Sfântului Isidor de Sevilla (126-127), despre scrieri ale Sfântului Beda (127-129), despre viața lui Radu Zugravul (130), despre dicționarul lui Mihail Straje (131), despre manuscrisele digitalizate de către Vatican (131-133), despre colecția Mansi (133-134), despre două articole ale Părintelui Stăniloae din Gândirea (134-135), despre dicționarul lui N. A. Constantinescu (135-136), despre un număr al ziarului Universul literar (136-137), despre un număr al revistei Generația nouă/ România liberă (137-138).
Apoi am scris despre cine au fost re-anatematizați la Sinodul VII Ecumenic (138), despre o conferință a lui Crainic din 1933 (139-143), despre traducerea de secol 19 a Dialogurilor Sfântului Grigorie cel Mare (143), despre primele 4 volume din Patrologia Latina (143-144), despre limbile în care sunt scrise textele de pe saitul Vaticanului (144-145), despre un număr din revista Biserica Ortodoxă Română, prima ediție (145-148), despre cartea împotriva armenilor a Sfântului Grigorie Dascălul (148-149), despre blogul lui Emil Brumaru (149), despre spamuri, comentarii și pinguri pe TPA (149-150), despre un amănunt din memorialistica lui Valeriu Cristea (150), despre ediția NT a lui Erasmus (150-151).
După care am scris despre utilitarul DEX online (151), despre Octoihul Mare, ediția BOR 2003 (151-152), despre istoria mormonilor din propria lor variantă (152-153), despre vol. 8 din Izvoarele Ortodoxiei (153-154), despre ediția scripturală BOR 1939 (154-155), despre teza doctorală a Părintelui Dumitru Stăniloae (155-156), despre vol. al 9-lea din Catalogul documentelor Ţării Româneşti (156-159), despre un caiet de rețete culinare (159-160), despre jurnalul lui Dan Guțu (160-161), despre cele 4 tomuri de bibliografie ale lui Florin Rotaru (161-163), despre catalogul editorial al editurii Socec (164-165), despre numele din Scriptură potrivit mai multor ediții scripturale (165-168), despre un număr din rev. Adam (168-169), despre jurnalul din Japonia al lui Emil Dumea (169-171).
Apoi am scris despre o carte a Părintelui Dumitru Popescu (172-173), despre muzica lui Arnold Schönberg (173-174), despre vol. al 2-lea al cursului universitar al Părintelui Ștefan Buchiu (175), despre ghidul pentru profesorii care predau Religia la clasa pregătitoare (175-177), despre viața teologului romano-catolic Yves Congar (177-178), despre cursul de Dogmatică al Părintelui Gheorghe Remete (178-179), despre numărul din Playboy în care a apărut Marilyn Monroe (179), despre împăduriri în Țările Române (180-181), despre ereticul Arie (181-182), despre mărturii referitoare la Părintele Dumitru Stăniloae (182-183).
După care am scris despre doamna Maria Brâncoveanu și martirizarea Sfinților Brâncoveni (183-185), despre Izvoarele istoriei creștinismului românesc (185-187), despre Evangheliarul românesc din 1561 (187-188), din nou despre martirizarea Sfântului Constantin Brâncoveanu potrivit mărturiei lui Fleischmann (188-189), despre viața lui Simion Mehedinți (189-190), despre Hronica Românilor a lui Gheorghe Șincai (190-191), despre Triodion-ul de la Blaj din 1771 (191-193), despre Liturghierul de la Sibiu, din 1798 (193-194), despre cartea de colinde a lui Atanasie Marian Marienescu (194-196), despre ediția primă a poeziilor lui Eminescu (196-197), despre viața Sfântului Sava Brancovici (197-201), despre viața Sfântului Constantin cel Mare (201-207).
Apoi am scris despre prim-miniștrii României (207-209), despre ediția a doua a Regulelor ortografieĭ române (209-210), despre actul de abdicare a Regelui Mihai (210), despre scrisoarea Sfântului Ioan de la Prislop din 1600 (210-211), despre boieri potrivit lui Constantin Giurescu (211-213), despre proiectul de Regulament al Sfântului Andrei Șaguna (213-214), despre racolările făcute de NKVD-ul din Moldova sovietizată (215-216), despre jurnalul de călătorie în China al lui Nicolae Milescu (216-217), despre desenele lui Nicolae Grigorescu (217-224).