85. Bucuria comuniunii vol. 11

Pagina sursă

 item image

Read Online
(10.7 M)PDF
(213.3 K)EPUB
Kindle
Daisy
(498.5 K)Full Text
(4.6 M)DjVu

All Files: HTTPS Torrent (2/0)

*

Cuprins

1. Ştab, stand, ştrand…ca în germană (2-3) • 2. Gânduri despre moarte și despre viața dedicată (4-5) • 3. Gândul fotografic (6-7) • 4. O, Demostene, toată viaţa ta ai mâncat lobodă! (8-11) •  5. Întrebări cu răspunsuri garantate (12-14) • 6. Să comunicăm…în cuvinte! (15-17) •  7. Zâmbetul dimineții (18-20) • 8. Convorbiri cu durerea (21-22) •  9. El Greco și influența Ortodoxiei în arta modernă (23-26) •  10. „E un psihopat şi un piţigoi”: o lecţie de psihologie abisală (27-29) •

11. Despre ură și resentimente (30-32) ⸗ 12. Personajul multiplex (33-39) ⸗ 13. Lamentaţii telefonarde (40-43) ⸗ 14. Trăim în lumi paralele (44-51) ⸗ 15. Așteptând zăpada… (52) ⸗ 16. Vecinătatea lui „nu ştiu” (53-56) ⸗ 17. Adâncimea portretului (57-59) ⸗ 18. Cuvinte cu două tăişuri sau pe muchie de sens (60-61) ⸗ 19. Ispitite Pisania! Cercetaţi Scripturile! (62-64) ⸗ 20. Gustul stupefacţiei (65-68) ⸗

21. Mai puţin sau mai mult eu însumi (69-73) & 22. „Avem artificii, petarde şi mitraliere!” + nesimţirea are portretul peste tot (74-78) & 23. Orizonturi…(79-80) & 24. Unde a plecat Dumnezeu? Despre inocenţa copiilor evlavioşi… (81-82) & 25. Era să mor… (83-84) & 26. Te îmbrăţişez cu mâinile amândouă dacă mă înţelegi (85-95) & 27. 7.777.777 x 7. 777.777 = 60.493.815.061.729. Întrebarea e: de ce un singur 7 la rezultat, dacă am înmulţit pe 7 numai cu 7? (96-103) & 28. Tabla înmulţirii a născut pui vii (104-109) & 29. Unicii mor pe când timpul trece (110-118) & 30. Pe motiv de Eugen Ionescu (119-126) &

31. Când toată lumea dansează pe ritmuri de clopot (127-130) § 32. Avea ochi mari, încăpători… (131-140) § 33. Uitare şi uitătură (141-143) § 34. Mofturi pe gama do minor armonic (144-148) § 35. Cogito… (149-151) § 36. E bine să rămâi tu însuţi (152-156) § 37. Obiectivitate subiectivă (157-163) § 38. White Night (164-165) § 39. Literatura nu e niciodată ficţiune (166-172) § 40. Cu literă mare și cu literă mică (173-178) §

41. De ce „pă” şi nu „pe”? Între virilitate şi efeminare lingvistică (179-182) ⱶ 42. Despre culori şi armonia cromatică cu Paul Gauguin (183-185) ⱶ 43. Un Bucureşti dezumflat…(186-190) ⱶ 44. Râmniţi la…Sfinţi! (191-192) ⱶ 45. Deriziunea continuă: lecţia lipsei de caracter (193-195) ⱶ 46. Moromete nu a tăiat nici acum salcâmul (196-200) ⱶ 47. Meticulozitatea şi impertinenţa întrebării (201-205) ⱶ 48. E bine că trăim! (206-208) ⱶ 49. Rectitudine şi perversitate (209-213) ⱶ 50. Autodefinirea: supliciul care ne introduce în taina lui Dumnezeu (214-221) ⱶ

51. Cine eşti în ochii altora (222-226) ÷ 52. Dinamismul vă vrea! (227-231) ÷ 53. Cum zic moldovenii: nu-ţi băga nasul unde nu-ţi fierbe oala (232-234) ÷ 54. Primăvara e un anotimp cu clişee (235-237) ÷ 55. Notes 1998 (238-247) ÷ 56. După 7 note…mai multe spaţii pline (248-258) ÷ 57. Sunt informator (259-261)  ÷ 58. La ziua judecăţii (262-266) ÷ 59. De la comunicarea amorfă la cea…dinamică. Paradigma Adrian Năstase (267-269) ÷ 60. Nu poţi să fii altfel decât eşti (270-272) ÷

61. Atmosferă de gând (273-276) ǂ 62. Culori şi forme: pentru ca să-ţi ia ochii (277-279) ǂ 63. Mai uşor cu bisturiul pe răni! (280-283) ǂ 64. Dimineţi vii. Însemnări la 18 ani (1996) (284-291) ǂ 65. Cugetări mai vechi (292-293) ǂ 66. Incultură teologică (294-296) ǂ 67. De ce s-alege praful? (297-298) ǂ 68. Din cauza singurătăţii (299-300) ǂ  69. Subtilităţi nebăgate în seamă. Tăceri şi păreri (301-303) ǂ  70. Cartea bună de furat (304-305) ǂ

71. Toleranţă şi prejudecată (306-307) ₰ 72. Constatări pe vârf de marmeladă (308-314) ₰ 73. Antihrist 2009 (315-316) ₰ 74. Sănătate şi boală (317-320) ₰ 75. Experiență anticarială (321-323) ₰ 76. Afară și înăuntru (324-327) ₰ 77. Frăsuneală, Mister…dar să știm și noi! (328-329) ₰ 78. Raportarea la trecut (330-331) ₰ 79. Bucureștene (332-334) ₰ 80. Cititorii noștri sunt cititorii lor (335-336) ₰

81. Lecția de istorie, Ortodoxia și românii (337-338) ○ 82. Man, spune-mi care e treaba! (339-342) ○

Bibliografia (343-353) * Indice de nume (354-355)

***

Pag. 13: „rar am bucuria să cumpăr cărţi emblematice, fundamentale, care să îmi modifice în mod substanţial modul de a gândi şi de a fi. Iar cum azi se caută liniarizarea creierului, a căuta cărţi care să te facă abis e deja un non-sens pe piaţa de carte”.

Pag. 50: „Petrov e un mare prost, un tăntălău, un băiat prostuţ: pentru că el nu ştie că cunoaşterea nu se poate fura. Cunoaşterea se dobândeşte cu greu, în ani de zile şi ea devine una cu tine, devine tu însuţi, modul în care te cunoşti pe tine şi lumea din jurul tău, măsura în care Îl cunoşti pe Dumnezeu şi îi simţi pe oameni”.

Pag. 163: „Ce face un diletant în ale duhovniciei, atunci când dă un interviu sau când i se cere să dea sfat duhovnicesc? Răspunde la toate întrebările cu conştiinţa că are…toate răspunsurile. Nu are remuşcări, nu are neştiinţe, nu are complexe”.

Pag. 192: „Frumuseţea duhovnicească şi virtutea trebuie să ne facă să râmnim cu toată inima la ele!”.

Pag. 266: „Dacă vă pot da un sfat, el ar fi acesta: nu încercaţi să fiţi bădărani cu cei care scriu istoria reală, de mâine, pentru că vă desfiinţează toată viaţa…în două, maxim, trei fraze! Uneori e de ajuns…numai un cuvânt”.

Pag. 268: „Dacă politica românească, prin Prof. Dr. Adrian Năstase, a reuşit să dea cea mai bună expresie a ei într-o carte de…150 de articole, cum nu se pot bucura ortodocşii români de proiectul Teologie pentru azi…care însumează acum 6.000 de articole, dintre care se pot găsi…măcar 2.000 de publicat într-o carte?”.

Pag. 269: „Creaţia online – trebuie să înţelegeţi asta! – înseamnă hiperjurnalism. Trebuie să ştii ce vrei, trebuie să ştii să afli, trebuie să ştii să scrii, să editezi, să îţi faci corectura, să îţi masterizezi articolele şi blogul continuu, să comunici, să te propui, să te autopublicitezi, să fii competitiv, să fii mereu, să ştii să fii continuu cu un pas înaintea tuturor. Creatorul de online este o instituţie, deşi e un singur om! El e un om hiperspecializat, care face cât o întreagă instituţie”.

Pag. 286: „Un poet nu poate fi decât nebun de atent şi de simplu, de raţional. Dacă e nebun de dragoste e un geniu. E sigur acest lucru! Pentru că frumuseţea artei constă în cât poţi iubi de mult”.

Pag. 291: „Poţi scrie uneori cuvinte care nu au oameni. Poţi scrie imagini care nu au ochi. Însă le scrii pentru viitorul care poate avea inimă, ochi şi bucurie”.

Pag. 322: „O carte e îndurerată. E puțină moarte a autorului. Și când vine individul și mă întreabă ce vreau…eu ce să-i spun: Crezi că ai toate cărțile din lume la tine în prăvălie? Crezi că știi ce vreau? Crezi că te-ai pregătit să îmi satisfaci dorințele cititoriale? Pierdere de timp…”.

Did you like this? Share it: