Podut 1Beniamin Poduț, O viziune holistică asupra Bisericii. O perspectivă contemporană asupra naturii și misiunii Bisericii, Ed. Cartea Cărții, Oradea, 2012, 256 p.

***

Podut 2Teolog baptist…iar cartea e formată din Introducere, 3 părți (teologică, practică și devoțională), două anexe și Bibliografie.

E dedicată soției sale, Monica și Introducerea începe în p. 9. De unde aflăm că în această carte avem de-a face cu „un studiu comprehensiv asupra conceptului de biserică”, p. 9. Discuția va porni de la Dumnezeu spre lume, p. 10.

Partea teologică a cărții începe în p. 15.

Dumnezeu a avut inițiativa revelării Sale, p. 16. Și autorul ne propune, în mod corect, să ținem împreună transcendența și imanența lui Dumnezeu, p. 16.

Teologia chipului, p. 20-21.

„A avea pe Dumnezeu ca Tată implică de asemenea purtarea de grijă a lui Dumnezeu”, p. 25.

„Întotdeauna intervenția lui Dumnezeu în viața omului este în favoarea omului chiar și atunci când omul nu poate să înțeleagă pe deplin acțiunea lui Dumnezeu”, p. 25.

Negarea prezenței lui Dumnezeu, accentuează autorul, înseamnă de fapt negara propriei noastre persoane, p. 27.

A fi creștin presupune a fi parte din viața celui de lângă tine”, p. 40.

Cadoș, p. 42. Toți oamenii sunt chemați la sfințenie, p. 48.

„în Vechiul Testament se găsesc peste șase sute de pasaje care fac referire la mânia lui Dumnezeu. În greaca Noului Testament apar doar două cuvinte cu referire directă la mânie”, p. 50.

Despre biserică începând cu p. 65. Izolarea credincioșilor „nu este deloc în armonie cu gândirea lui Dumnezeu”, p. 82-83. Mandatul Bisericii este unul imperativ, p. 96. Se referă la misiunea de a propovădui cuvântul lui Dumnezeu.

Autorul identifică în p. 102 Împărăția lui Dumnezeu cu Biserica.

Partea întâi se termină în p. 106, a doua începe în p. 109.

Valorile bisericii sunt de la Dumnezeu, p. 112, scopul bisericii este ca omul să trăiască cu conștiința voii lui Dumnezeu față de oameni, p. 113, biserica trebuie să aibă „o viziune holistică asupra vieții”, p. 121.

În p. 131, autorul deplânge lipsa de strategie a bisericilor baptiste „în ceea ce privește câștigarea comunității laice pentru Împărăția lui Dumnezeu”.

A doua parte se termină în p. 144 și a 3-a începe în p. 147.

În p. 152, autorul folosește pe viziune cu sensul de proiect de evanghelizare. Și presupune că Sfântul Pavel nu a avut o vedenie dumnezeiască, în care i s-a revelat ce să facă pentru neamuri, ci a avut o perspectivă de lucru imaginată de el, p. 155.

Autorul se pierde, în cele din urmă, în discuții sterile despre administrație, fără să ne convingă de faptul că el ar avea „o viziune” monumentală despre biserică.

Podut 3

Did you like this? Share it: