Conform unui document teologic intern, intitulat Adevărata Biserică Ortodoxă în fața ereziei ecumenismului. Teme dogmatice și canonice (aprobat pe 6 august 2014), stiliștii din România se auto-denumesc Biserica Ortodoxă de Răsărit din România (p. 15), e condusă de un mitropolit, numit Vlasie Mogârzan, și are 10 episcopi (p. 15). Însă ea nu este în lista cultelor oficiale din România.

Mitropolia stilistă își are sediul la Slătioara, iar pe saitul oficial al mitropoliei nu găsim denumirea de Biserica Ortodoxă de Răsărit din România ci Biserica Ortodoxă de stil vechi din România.

Episcopul stilist de București se numește Flavian Bârgăoanu și poartă numele de Ilfoveanul. El locuiește în Mănăstirea Adormirea Maicii Domnului din București, situată în cartierul Militari, pe strada Televiziunii nr. 13-15, în sectorul 6. Probabil acolo se duce, la slujbă, Danion Vasile și familia lui. Dacă nu cumva mai sunt și alte parohii stiliste în București.

Stiliștii din România au comuniune cu Biserica Adevăraților Creștini Ortodocși din Grecia și cu Sinodul rus din diaspora și aceste trei facțiuni schismatice se consideră „adevărata Biserică Ortodoxă” existentă în lume.

Tocmai de aceea, în documentul din 2014 citat supra, în p. 14, n. 34, se precizează: „Deoarece toate Bisericile Ortodoxe Oficiale (Rusia, Ierusalimul, Serbia, Basarabia, Ucraina etc.) sunt în Mișcarea Ecumenică, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe de Răsărit din România nu dă binecuvântare creștinilor noștri să se împărtășească în aceste biserici. Iar primirea creștinilor care fac parte din aceste biserici oficiale (cum este cazul celor din Bisericile din Basarabia și Ucraina care vin în mod considerabil în Biserica noastră) se face prin mirungere dacă au cele trei afundări corecte, iar dacă nu, atunci vor fi primiți prin botezul ortodox”.

Așadar, pe Danion Vasile stiliștii din România l-au primit în gruparea lor prin mirungere, așa după cum primim noi un romano-catolic care se convertește la Ortodoxie. Prin mirungere și mărturisire, după cum se spune în p. a 13-a a documentului, pentru că era mirean. Dar dacă ar fi fost preot, în aceeași pagină citată se spune, că ar fi fost primit printr-o cerere scrisă, prin mirungere și mărturisire, „precum și printr-o slujbă specială a hirotesiei, alcătuită special pentru astfel de cazuri”.

De ce rehirotesit și nu rehirotonit? Și de unde din Tradiția Bisericii au luat modelul de slujbă de rehirotesire a cuiva?

Însă, pentru că au auzit că noi, „Bisericile Oficiale”, facem un Sinod Panortodox în 2016, și cele trei facțiuni stiliste vor să facă, cf. p. a 14-a a propriei lor declarații teologice, un „Mare Sinod General al Adevăratei Biserici Ortodoxe”.

Stiliștii (probabil cei din București) au o revistă teologică, intitulată: Catacombele Ortodoxiei, al cărei redactor-șef este monahul Partenie Filipescu  dar și una mitropolitană: Tradiția Ortodoxă. Așa arată calendarul lor pe 2015, iar aceasta este varianta de Sinodicon al Ortodoxiei pe care o slujesc.

Iar din documentul teologic pe care l-am citit și citat supra, pe lângă schimbarea calendarului (care este  motivul pentru care s-au despărțit de Biserica noastră), stiliștii din România și-au mai găsit alte două probleme „capitale”: ecumenismul și actele biometrice.

Asta explică vehemența lui Danion Vasile cât și a altor extremiști ortodocși (oare mai sunt ortodocși și ei?) pe tema ecumenismului și a actelor biometrice, cât și atacurile la ierarhia Bisericii noastre. Pentru că atacurile la ierarhie vizează în primul rând nu eventuale scăderi morale sau dogmatice ale ierarhiei Bisericii Ortodoxe Române ci faptul că se întâlnesc cu alte culte pentru dialoguri teologice și au relații de colaborare cu ele.

Did you like this? Share it: