Pentru că toate televiziunile și radiourile din România sunt obligate să spună cine le sunt patronii, tocmai de aceea, din documentul de aici al CNA-ului, aflăm cine sunt cei care decid ceea ce vedem la TV.

Astfel, televiziunea Speranța TV e patronată de 5 români, fiind un post TV neoprotestant.

În spatele DIGI 24 și a toate celelalte posturi DIGI stau două firme din Olanda, una din Cipru,  Teszary Zoltan (ungur), 3 români, o bancă, încă alte trei firme, 3 cetățeni străini.

Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Sport. ro, VOYO aparțin la două firme olandeze, Ronald Lauder fiind unul dintre patroni.

Antena 1 aparține Cameliei Voiculescu și a altor câtorva români.

Realitatea TV e condusă de 4 firme și de încă 3 români. Asociați: Gușă Cozmin Horea și Păcuraru Maricel. Printre acționari e și o firmă din Cipru.

Național 24 Plus aparține unei societăți probabil românești: SC Clas Media SRL și are doi asociați români din Suedia: Viorel și Ioan Micula.

Național TV aparține societății ABC Plus Media SA și acelorași asociați din Suedia: Viorel și Ioan Micula.

Focus TV e al unei societăți ce pare românească, care are drept asociați pe Mircea Vlad Pufu și pe Ion Cristoiu. Focus TV emite la Buzău și Focșani.

Prima TV aparține societății Prima Broadcasting Group SRL, care are ca unic asociat pe Graffiti Red SRL, care e în 95% a patronilor din Luxemburg. Asociați români: Diana Toboșaru și Ionel Cristian Burci.

Neptun TV pare a fi românească.

Trinitas TV e sigur românească, pentru că e a Patriarhiei Române.

Antena 3 e iarăși românească, fiind patronată de Mirela Corina Voiculescu, de Camelia Rodica Voiculescu, de Sorin Oancea și Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României.

Televiziunile Dolce sunt ale Telekomului. Având un acționar din Cipru și al doilea: Ministerul pentru Societatea Informațională. E tot din Cipru acest minister?

Agro TV e românesc.

Alfa Omega TV are asociat unic pe Tudor Dănuţ Peţan.

Banat TV e românesc. Tot românești sunt și Tradiții TV, TV Sibiu, Orion TV, Cromtel TV, Roman TV.

Money News  are acționar principal pe Murad Mohammad, care e libanez.

Look Plus și Look TV au patroni din Malta. Unul din acționari e ungur: Benno Paul Heidelberger.

TV Buzău e românească.

B1 TV e a lui Gheorghe Constantin Păunescu și Sorin Oancea.

Kanal D e turco-german.

Etno TV e al lui Honorius Adrian Prigoană și Alexandru Rareș Gărduș.

Credo TV, alt post de televiziune neoprotestant, e deținut de 7 români.

Dobrogea TV e al lui Craiu Mihăiță.

Media Sud aparține Nicoletei Ciorobescu și lui Anișor Florin Stan.

Nașul TV e patronată de Radu Moraru, Ioana Lăcrămioara Reit și Anda Blîndu.

Valahia TV e a lui Ion Cristea.

Celelalte sunt în listă.

Însă, dacă televiziunile DIGI și ProTVul sunt patronate de olandezi, Prima TV are șefii la Luxemburg, iar Kanal D e turco-german, rezultă că din televiziunile importante doar TVR, Antena 3, Antena 1, B1 TV, Trinitas TV sunt românești. Așa că nu trebuie să ne mirăm că multe din programele românești nu rimează cu starea de fapt din România.

Did you like this? Share it: